Sztab VVeteranów
Tytuł:
Producent:
Dystrybutor:
Gatunek:
Premiera Pl:
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI % procent

Baldurs Gate 2

Natychmiast zostaniemy teleportowani z powrotem przed wieżę Deirexa - przygotowujemy się do walki i wchodzimy do środka. Walka z liszym może sprawić sporo problemów - nie mamy czasu na przywołanie potworów do pomocy. Za pomocą zaklęć Breach, Pierce Magic, Lower Resistance i Khelben's Warding Whip regularnie niweczymy czary ochraniające Deirexa, podczas gdy nasi wojownicy zaczną lać go po głowie mieczami. Bez strat własnych ciężko będzie tę potyczkę wygrać - uważajcie na naszą druidkę, bo tylko ona może przywrócić naszych herosów ponownie do życia. Przy zwłokach liszego odnajdziemy jego pazur będący jednocześnie kluczem i Jae'llat Wardstone. Pora zająć się grabieniem - w szafach znajdujących się w domu (4, jedna zabezpieczona pułapką) natrafimy na olbrzymią ilość pergaminów z czarami: Glitterdust, Wizard Eye, Deafness, Contagion, Remove Magic, Limited Wish, Melf's Minute Meteors, Spook, Leather Armor of the Viper +5 (niestety, zmniejsza o 2 rzuty obronne) i kamienie szlachetne potrzebne Jarlaxle'owi. Gdy tylko je weźmiemy, natychmiast zostaniemy teleportowani do jego prywatnej komnaty.

I znowu okaże się, że zrobiono nas w balona - w klejnotach wcale nie są zaklęci żołnierze naszego zleceniodawcy! Możecie przyjąć nagrodę (2500 sztuk złota, 10 000 punktów doświadczenia) lub pokazać, kto tu jest bohaterem, z którym zadzierać nie warto - zabić Jarlaxle'a i maga Visaja (razem 26 000). Ponownie zostaniemy teleportowani przed wieżę Deirexa. Dzięki paznokciowi liszego możemy wejść do komnat położonych na piętrze. W jeziorku znajdującym się w jaskini (jaskinia w domu?!) odnajdziemy olbrzymią ilość magicznych przedmiotów: włócznie +3, miecz dwuręczny +2, krótki miecz +2, różdżki mrozu i magicznych pocisków, Crossbow of Affliction +4 (kusza, -2 do siły, +4 do zadawanych obrażeń i Tkaco), Ring of Fire Control (50% odporności na ogień, oczarowywanie żywiołaka ognia i raz dziennie uderzenie ognia), Ring of Folly (uwaga - przeklęty), pergaminy z czarami Cacofiend, Ruby Ray of Reversal, trochę złota i klejnotów. To się nazywa zdobyć wspaniałe łupy! Jednakże to jeszcze nie koniec przygody.

Dzięki kamieniowi znalezionemu przy zwłokach Deirexa możemy wejść do domu Jae'llat, który znajduje się w Stowarzyszeniu Wojowniczek (na piętrze). Wprawdzie w środku musimy ubić sporą grupę strażników i jego rodziny (razem ok. 50 000 punktów doświadczenia), ale w szafkach odnajdziemy ok. 2500 sztuk złota i ponad 50 kamieni szlachetnych! I to by było na tyle. W pobliżu Stowarzyszenia Wojowniczek zaczepi nas Taso Kala i rozkaże nam wytropić i zniszczyć wyznawców kultu Ghaunadaur. Nie możemy odmówić. Na szczęście zadanie zajmie nam tylko chwilkę - podążamy na plac położony na południowym wschodzie (tam gdzie niedawno ubiliśmy Beholdera) i rozprawiamy się z bandą heretyków (2x Otyngh, 4x Oze i 3 kapłanki) - masowe zaklęcia ofensywne w ciągu chwili "nawrócą" ich na właściwą ścieżkę. Wracamy na do Taso Kala - nie usłyszymy od niej nawet "dziękuję", nie mówiąc już o jakiejś nagrodzie. Na koniec proponuję wykonać jeszcze jedno zadanko - na północnym zachodzie od tawerny odnajdziemy handlarza niewolników. Możemy zakupić u niego za 2000 sztuk złota (cenę można zbić do 1500) grupkę ludzi, których oczywiście puszczamy wolno (tylko nie mówicie o tym sprzedawcy!). Prócz ich wdzięcznoś

ci uzyskamy 7500 punktów doświadczenia, a nasza reputacja wzrośnie o +1. A skoro jesteśmy przy kwestii reputacji, to pamiętajcie, że jeśli wynosi ona powyżej 18, to narażamy się na to, iż Edwin (a dokładnie to wszystkie "złe" charaktery) zechce opuścić naszą ekipę. By zmniejszyć reputację (o dwa punkty), wystarczy na chwilę przemienić naszego czarnoksiężnika w wysłannika Bhaala. Udajemy się do Underdark.

Underdark

Pora wybrać się na polowanie na grubego zwierza. Jak wspominałem, do wyboru mamy trzy możliwości, proponuję zachować się jak prawdziwy bohater i skorzystać z wszystkich! W ten sposób zdobędziemy mnóstwo punktów doświadczenia i wiele znakomitych przedmiotów. A że potrzeba na to sporo czasu - cóż, takie już jest życie. Zaczniemy od najłatwiejszego z polowań - podążamy na zachód do groty, w której kiedyś walczyliśmy z myconidami. Na północnym zachodzie znajduje się małe przejście w ciemność (niezaznaczone na mapie!) -kursor powinien przybrać znajomą ikonkę "koła", a my podążymy do zachodnich tuneli.

Kuo-Toa Dungeon

Kierujemy się na wschód - już w pierwszej z jaskiń natrafimy na rozgałęzienie korytarzy. Proponuję najpierw udać się na północ (na skale narysowana jest spirala - oznacza ona niebezpieczeństwo) - w sali natrafimy na dwa Gauthy i Beholdera. Nie posiadają one żadnych wartościowych przedmiotów, jednak warto je ubić dla punktów doświadczenia (razem 32 000) i w ramach treningu przed potyczką ze starszym obserwatorem, którego oka żąda od nas Matrona Ardulace. Wracamy do głównej jaskini i tym razem kierujemy się na północny wschód - w sali czeka nas bitwa z grupą Kuo-Toa (5 wojowników, 1 mag) - zaklęcie Death Spell natychmiast pozbawi ich życia (jedynie maga trzeba ubić w inny sposób). Przy zwłokach odnajdziemy nieco kosztowności, a z trzech baseników znajdujących się w sali wyłowimy kilka zakażonych kijanek (Tainted Tadpoles). Przydadzą się nam one nieco później.

Zawracamy i podążamy na wschód aż do kolejnego rozgałęzienia tuneli - konsekwentnie podążamy przed siebie. Namalowana na ziemi spirala i tym razem nie kłamie - po wejściu na wąską kładkę natychmiast zostaniemy trafieni słupem ognia (przyda się zaklęcie ochrona przed ogniem). Znajdujemy się w pustej komnacie, w której znajduje się potężna statua przedstawiająca olbrzymiego ptaka - Demogorgona. Inskrypcja na niej mówi, by poświęcić zwierze - a czemu nie, wystarczy skorzystać z zaklęcia przywoływania potworów i ustawić naszego sprzymierzeńca naprzeciw pomnika Demogorgona. Biedaczek zginie na miejscu (cóż, każda słuszna walka wymaga ofiar ;-), a w sali pojawi się pięciu rycerzy demonów! Są oni niezwykle groźnymi przeciwnikami, niesamowicie skutecznymi w walce i dysponującymi sporą gamą zaklęć (m.in. horror, otumanienie). Starajcie się całą naszą grupą jednocześnie atakować jednego z nich, a po jego ubiciu dopiero następnego - to optymalna taktyka. Zabicie każdego z rycerzy warte jest 16 000 punktów doświadczenia, a przy zwłokach odnajdziemy wspaniałe magiczne przedmioty: Soul Reaver: Two handed Sword +4 (użyteczny tylko dla "złych" bohaterów), Girdle of Frost Giant Strength (zwiększają siłę do 21 (!) i są częścią artefaktu Crom Faeyr) i Armor of the Hart (pełna zbroja płytowa +3). Zawracamy i tym razem podążamy na północ.

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.08.2022 | m237 » "Matilda II - twardy orzech" Zdjęcie przedstawiają
07.01.2014 | delux » Skorzenny nigdy nie był generałem majorem tylko po
16.06.2013 | Vodayo » Czysta matematyka i zapewne bliska prawdy. Słabośc
29.09.2012 | Podromca4321 » Dzięki nawet niewyobrażanie sobie jak mi to pomogł
17.04.2012 | Turel » Sejmitar: W wolnym tłumaczeniu znaczy tyle co sza
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję