Baldurs Gate 2
Barmanowi Gorchowi wręczamy papiery zaświadczające, że zostaliśmy tutaj skierowani i otwieramy drzwi prowadzące na zaplecze. Przebywa tu Gorrin, korzystamy z jego rady i schodzimy schodami do piwniczki. Wschodnia ściana kryje zamaskowane drzwi, a za nimi - zgodnie z oczekiwaniami - napotkamy Mae'Vara (to ten w różowych spodniach). Heh, widać, że przeszkodziliśmy mu w zabawie - przyjemniaczek właśnie kogoś torturuje! Nim uzyskamy dowód jego zdrady (bo przecież po to tu przybyliśmy), najpierw będziemy musieli zdobyć jego zaufanie i w tym celu wykonać kilka prac. Pierwsze zadanie jest następujące - zdobyć amulet Ady, kapłanki Talosa. Sposób, w jaki tego dokonamy, pozostaje naszym wyborem. Natychmiast udajemy się do Dzielnicy Świątyń, a po drodze będziemy się zastanawiać.
Temple District
Podążając na południe i na zachód, dojdziemy do Świątyni Talosa. W sali na zachodzie znajdziemy kapłankę. Mamy trzy możliwości do wyboru - zabić ją i odebrać amulet (wersja dla brutali), posłać Yoshimę, by ją okradł (nosić amulet w kieszeni?!) i trzecią - najmniej stresującą - przyjść w nocy, gdy kapłanka będzie spała, i zabrać amulet ze skrzyni, która znajduje się przy łóżku. W ten sposób zdobędziemy 20 000 punktów doświadczenia. Dodatkowo możecie przeszukać pozostałe komnaty znajdujące się w świątyni - w skrzyniach znajdują się gemy, złoto, mikstury i magiczna różdżka. Wracamy do Dzielnicy Portowej.
Dock District
Udajemy się ponownie do Gildii Mae'Vara, schodzimy schodami do piwniczki i udajemy się do niego na rozmowę. Za zdobycie amuletu i wykonanie tym samym zadania otrzymamy 29 500 punktów doświadczenia. Po następne zadanie zostaniemy odesłani do Edwina, maga znajdującego się na drugim piętrze Gildii. Tam też się udamy (nie powinniście mieć większych problemów z trafieniem). Okaże się, że jest to nasz stary znajomy z pierwszej części Wrót Baldura! Nie sądźcie jednak, że dzięki temu będziemy mieli u niego jakieś specjalne względy. Zleci nam on kolejną pracę - zabić lokalnego Zakapturzonego maga - Rayic Gethras. Nie jest to może zadanie godne bohaterów, jednakże pamiętając, jakimi podłymi kreaturami są Zakapturzeni magowie, jakoś łatwiej będzie je nam wykonać. Wychodzimy na ulicę (bezpośrednie wyjście znajduje się z prawej strony) i udajemy się na zachód do wskazanego domu (jest zaznaczony na mapie). Wkraczamy do środka i rozpoczynamy walkę - musimy uporać się z grupą Maphitów (2x Fire, 2x magma, 2x Ice) - nie powinny stanowić one większego problemu. Na stole i w szafce (pułapka) znajdziemy kilka przydatnych zaklęć: Clairvoyance, Protection from magic Energy, Scroll of Weakness). Wchodzimy na pierwsze piętro. Tu przeciwnicy są bardziej wymagający - musimy stawić czoło kilku Golemom (przypominam, iż są one odporne na magie. Kamienne Golemy najłatwiej zranić bronią tnącą (miecz). W jednym z łóżek znajdziemy trochę złotych monet. Leczymy rany i wchodzimy schodami na drugie piętro.
Za ubicie Rayica Gethrasa otrzymamy 9000 punktów doświadczenia, a przy zwłokach znajdziemy Bracers (klasa pancerza 7) i Staff +2. W centrum sali (pułapka) natrafimy na magiczną różdżkę, w stole (pułapka) na zaklęcie Mislead. Wracamy do Gildii Mae'Vara, aby poinformować Edwina o wykonaniu zadania. Zdobędziemy dzięki temu kolejne 20 000 punktów doświadczenia i otrzymamy nową pracę - odebrać dokumenty, które posiada osobnik o imieniu Marcus. Powinniśmy natrafić na niego w pobliskiej tawernie. Wychodzimy na ulicę i idziemy do gospody, która znajduje się w centrum mapy. Wchodzimy do środka i schodzimy na niższy poziom, gdzie znajduje się bar. Jak tylko się pojawimy, poderwie się baron Ployer - osobnik osobiście nam nie znany. Ma on pretensje do Jaheiry, gdyż wraz z innymi harfiarzami doprowadziła go do bankructwa. Teraz ma sposobność, by się zemścić - za chwilkę przybędzie grupa magów, którzy rzucą na naszą druidkę klątwę, a następnie całe towarzystwo się teleportuje.
Sprawa jest niezwykle poważna - klątwa zabije Jaheirę w ciągu dwóch tygodni, dlatego proponuję odłożyć inne zadania i natychmiast zająć się odnalezieniem odtrutki. Druidka ma trzy pomysły: przeszukanie domu Ployera, który znajduje się gdzieś w slumsach, porozmawianie z barmanem w gospodzie "Pod miedzianym diademem" lub udanie się do budynku rady w Dzielnicy Rządowej. Najpierw skorzystamy z tej trzeciej możliwości. Przed wyjściem dokończcie zadanie, z którym tu przybyliśmy - porozmawiajcie z Marcusem. Możemy odkupić od niego dokumenty za 250 sztuk złota, okraść go lub po prostu zastraszyć. Ta ostatnia możliwość podoba mi się najbardziej. Opuszczamy tawernę i wyruszamy, by odszukać antidotum na klątwę rzuconą na druidkę.