Dominions 2: The Ascension Wars

Dominions 2: The Ascension Wars
Sztab VVeteranów
Tytuł: Dominions 2: The Ascension Wars
Producent: Illwinter
Dystrybutor: Shrapnel Games
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: 5916
Ocena
czytelników 74 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Dominions II: The Ascension Wars
Duże ikony postaci po lewej to obecni w prowincji przywódcy. Widzimy jednego zwykłego dowódcę, oraz naszego boga. C'tis nie jest do końca standardowy, ponieważ większość ras startuje jeszcze ze zwiadowcą, a C'tis takowego nie posiada. Ma natomiast ciekawego zabójcę Empoisoner-a, który od biedy może też służyć za zwiadowcę (nie, żeby był gorszy od niego, ale kosztuje tyle co 5 i pół). U góry ikony imię, poniżej portret, a na dole aktualny rozkaz na następną turę. Ikonka miecza po prawej oznacza, że przywódca prowadzi armię. Ilość mieczy oznacza wielkość armii.

Po prawej 3 bloki przycisków, pierwszy to kontrola rozgrywki (poza magic, który przenosi nas do laboratorium), poniżej przyciski rozkazów dla prowincji - w kolejności: informacje, przej ście do ekranu armii, ekranu najemników i ekranu rekrutacji. Na samym dole są widoczne wszystkie Specjalne Miejsca i budowle, które w prowincji ktoś odkrył do tego czasu. Budynki nie zajmują jednego z 4 slotów dla Magicznych Miejsc, dlatego spis może być dłuższy niż 4. przyjrzyjmy się bliżej co mamy w stolicy:

  • Fortification – to nasz zamek. Możemy na nim kliknąć i poznać właściwości
  • Laboratory – laboratorium – jest potrzebne, aby magowie mogli pracować – wynajdować czary, odprawiać rytuały i produkować magiczne przedmioty. Każde laboratorium prowadzi bezpo średnio do magicznych wymiarów. Zaawansowana magia pozwala więc podróżować między nimi, ale co nas najbardziej interesuje, pozwalają one przechowywać magiczne przedmioty i Kamienie w innym wymiarze, skąd można je pobrać w dowolnym innym laboratorium
  • Temple – świątynia. Rozprzestrzenia wiarę, a każde 5 posiadanych świątyń zwiększa maksymalną wartość DOMINION o 1. Po kliknięciu dowiemy się kilku rzeczy o naszym DOMINION. Kapłani w prowincjach ze świątynią mają powiększony poziom przy nawracaniu
  • The Temple Marsh – Specjalne Miejsce. Dostępne jedynie w stolicy C'tis. To Święte Bagna C'tis, które wytwarzają Magiczne Kamienie co turę. 2 Śmierci, 2 Natury i 1 Wody. Po podbiciu stolicy będzie je otrzymywał kontroler Empoisoners Guild – Gildia C'tis-kich “Zatruwaczy”. Pozwala na rekrutację Poison Slinger ( Miotaczy Trucizny) i Empoisoner (mag-zabójca) w prowincji, ale tylko dla oryginalnego właś ciciela. Podbicie prowincji nie da ich innym.

    Dominions II The Ascension Wars 214743,3
    Nic nie produkuje, pozwala tylko na rekrutację.


    Specjalne Miejsca są tylko 2, ale nie ma co szukać tu następnych. W stolicach nigdy nie ma innych Miejsc. Przypatrzmy się teraz mapie.

    W naszej prowincji widać kilka elementów. Najważniejsze to emblemat i prostokąt z krzyżują cymi się liniami pod nim. Emblemat pokazuje właściciela prowincji. Nasz jest zielony, wszystkie prowincje na około są neutralne. Prostokąt to wielkość stacjonującej tu armii. Jeś li ma krzyżujące się linie na miejscu obecny jest przywódca (prostokąty innych zawsze to maj ą, nawet jeśli przywódcy nie ma). U podstawy prostokąta widać znak fortyfikacji i świątyni. Stos monet po lewej to orientacyjny dochód prowincji. W tym przypadku stosik jest spory. Ś wieczka po prawej to siła DOMINION. Biała świeczka to nasze, czarna wrogie. Wielkość świeczki to wielkość DOMINION. Na początek wybierzmy z przycisków po prawej Map filters – tu ustawiamy co ma być widoczne na mapie. Zaznaczone jest prawie wszystko, ale weźmy i pozostałe - Neigbors i Names. Teraz widać dokąd prowadzą drogi z naszej prowincji, oraz ich nazwy.

    Wybierzmy Mercenaries – po świecie krążą najemnicy w poszukiwaniu zajęcia. Są przeważnie nie źle wyszkoleni i wyposażeni, ale kontrakt podpisuje się na 3 tury. Po ich upłynięciu można kontrakt przedłużyć – aktualny pracodawca ma fory – każda proponowana moneta liczy się podwó jnie. Wynajmuje ten gracz, który daje najwięcej, jeśli nikt się nie decyduje na wynajem cena spada, a w końcu najemnicy odejdą. The Black Fists – 20 ludzi za 150. Edward Black Fist ( Kawalerzysta) dowodzi 20 Ciężkimi Piechurami. Piechur taki kosztuje 10, a więc 150 za grupę nie jest jakąś szczególną okazją. Ciężka Kawaleria jest warta ponad 50, a dowódca jeszcze wi ęcej, więc Edward trochę polepsza wydatek. Przy niskim ustawieniu siły neutralnych prowincji nie ma szybkiej potrzeby wynajmowania dodatkowych wojsk najemnych. Przy najemnikach pamię tajmy zawsze o bilansie. Co prawda zaoszczędzimy sporo czasu, który by zajęła produkcja wojska, ale za którymś ponowieniem kontraktu i tak będziemy w końcu do nich dopłacać, więc wynajmuje się najemników w jednym celu – to oni mają ponieść straty, zamiast naszych wojsk, a potem niech idą do domu. Nikogo nie bierzemy.

    Dominions II The Ascension Wars 214743,4
    Statystyki Kulla przed nominacją.


    Teraz Army setup. Kulla dowodzi dwoma oddziałami. Klikając prawym przyciskiem na wojownika zobaczymy jego statystykę. Jeden oddział to gwardziści miejscy, a drugi lekka piechota. Gwardziści mają specjalną ikonę obrony fortyfikacji. Znajdując się w nich liczą się podwó jnie. Obejrzyjmy współczynniki – defence większe od attack, a strength plus obrażenia broni (3) jest mniejsze od protection 14. Walcząc sami ze sobą mają większe szanse chybić, lub nie zadać obrażeń, niż osiągnąć sukces. Walka dwóch takich grup byłaby walką na wyczerpanie. Zauważmy napis u góry - home garrison – to miejsce rekrutacji jednostki – tam ma ona bonus do morale. Lekka piechota ma identyczną broń, ale także oszczepy (javelin) do miotania. Ich jedynym pancerzem jest tarcza, ale i tak mają spore Protection. Większe Defence, ponieważ ci ężka zbroja nie ogranicza go. Obejrzyjmy jeszcze Kulla – ciut lepiej wyposażony, niż gwardzi ści, ale nie jest specjalnie lepszy od nich. Leadership 25 nie pozostawia zbyt dużo miejsca na manewr, ponieważ już ma 20 ludzi.

    Dominions II: The Ascension Wars - poradnik

  • << poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | następna >>
    skomentuj
    KOMENTARZE NA TEMAT GRY
    30.11.2011 | Madlock » Czytałem ten poradnik, gdy grałem w Dominions 3. D
    więcej komentarzy dodaj komentarz
    RECENZJE CZYTELNIKÓW
    ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję