Dominions 2: The Ascension Wars

Dominions 2: The Ascension Wars
Sztab VVeteranów
Tytuł: Dominions 2: The Ascension Wars
Producent: Illwinter
Dystrybutor: Shrapnel Games
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: 5916
Ocena
czytelników 74 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Dominions II: The Ascension Wars
A więc na początek weźmiemy coś prostego. Ścieżki zgodne z Nacją, niezły wojownik, który jednak powinien się zbytnio nie narażać. To znaczy mag, który poradzi sobie, jeśli przypadkiem jednak dojdzie do walki wręcz. Najbardziej interesująco wygląda Father of the Serpents – posiada obie Ścieżki Magii, jest spory i ma aż 90 punktów żywotności. Niewielka ochrona, ale nie ma pancerza, a więc jest wrodzona i można ją zwiększyć sprzętem. Niewielkie Encumbrance, dobre współczynniki bojowe, dwie bronie, a więc i dwa ataki i do tego spora siła, strach, odporność na truciznę, Swamp Survival, bardzo dobre Leadership (75). Ponadto w czasie bitwy przyzywa węże – a więc nawet samodzielnie nie walcząc w pierwszej linii wzmacnia ją swoją obecnością na polu walki. Na pierwszy rzut oka wygląda na dobrego SC, ale Ścieżki Magiczne go zbytnio nie wspomagają. Natura pozwala jedynie na niewielką ochronę i regenerację. Śmierć nie za bardzo pozwala na ochronę osoby maga (ale może dać życie po ś mierci). O wiele lepszymi Ścieżkami byłyby Woda (pozwala na przyspieszenie ruchów), Ogień ( ogniowa tarcza i broń), Ziemia (potężna ochrona, siła i odpoczynek), Powietrze (ochrona przed pociskami, zmiana formy na mniej materialną), oraz magia Astralna (tarcza psychiczna, eteryczna postać i broń).

Dominions II The Ascension Wars 214743,2
Koszt 125 to sporo. Ścieżki i siła Dominion to minimum.


Teraz wybór imienia – nie możemy wpaść na nic klimatycznego? Klikamy OK, gra sama wylosuje odpowiednie imię. Przechodzimy do głównego ekranu wyboru. Pozostało nam 375 punktów do wydania. Pooglądajmy szkoły magii. W demie można wynajdywać tylko do 4 poziomu. Co znajdziemy najpotężniejszego w ścieżkach Natury i Śmierci? W Thaumaturgy mamy Gift of reason – ciekawy czar zmieniający zwykłego żołnierza w przywódcę. Dzięki niemu można potężne potwory uczynić jeszcze potężniejszymi dając im magiczne przedmioty. Śmierć ma największe wymagania 3 ścież ek, dla kilku czarów, dlatego też tak ustawimy magię naszego boga: 3 w Śmierci i 4 w Naturze. 4 poziomy w jakiejś ścieżce dają błogosławionym wojownikom specjalne bonusy. W przypadku Natury jest to umiejętność wpadania w szał bojowy, Śmierć z kolei daje aurę strachu. Jak już wspomniałem C'tis nie ma zbyt wielu zwykłych jednostek zdolnych do pobłogosławienia. Lepiej jest w przypadku przywódców, ale zbudowanie z nich armii jest astronomicznie drogie.

Ścieżki Magii gotowe, przejdźmy do wyboru zamku. W Dominions II zamek to centrum rekrutacji, oraz administracji. Jak się łatwo domyślić jest też budowlą obronną, ale ilu możemy się spodziewać oblężeń w czasie rozgrywki? Jednym z najważniejszych współczynników takiej budowli jest Administration – przy wystawianiu wojska ważna jest wydajność produkcyjna prowincji wyrażona wielkością Resources. Bez zamku nie można wykorzystać więcej, niż połowy tej wielko ści, więc samo go postawienie podwaja wydajność. Co ważniejsze współczynnik Administration to procentowa wielkość Resources ściągana z wszelkich przyległych i przyjaznych prowincji. Nie ma więc sensu stawianie zamków przyległych do siebie, ponieważ będą sobie zabierały resources. Podana wielkość zwiększa też przychód z podatków danej prowincji, więc najlepszymi miejscami na budowę zamków są bogate prowincje (większy dochód), lub te sąsiadujące z dużą ilością innych (większa produkcja). Forteca to też centrum zaopatrzenia. Normalne istoty potrzebują jedzenia, bez niego głodują (minus do morale) i mogą złapać paskudną chorobę ( disease). Choroba jest tylko jednego rodzaju i zawsze śmiertelna – chory nie odzyskuje punkt ów życia, a co gorsza traci 1 co turę. Przy użyciu potężnej magii można próbować chorobę wyleczyć, a przy pomocy magicznych przedmiotów zatrzymać jej śmiertelność poprzez regeneracj ę, ale choroba przypomina trąd – chory ma możliwość nabawić się jakiś stałych uszczerbków na zdrowiu – szybkie zmęczenie, kulawy, a w końcu utrata kończyn, w tym głowy – nawet utrzymywany przy życiu powoli zmienia się w roślinę (wyobraźmy sobie stratę oka, głosu – brak możliwości rzucania czarów - nogi, a następnie drugiego oka – co praktycznie obniża atak i obronę do zera). Zamek posiada współczynnik supply dodawany do Supplies prowincji, a także wszystkich przyjaznych w promieniu 4 pól. Ostatnim istotnym współczynnikiem jest oczywiście wartość obrony – jest to ilość punktów, jaką musi zniszczyć oblegający, aby mieć możliwość szturmu. Ponadto im większa ta liczba, tym zamek lepiej wyposażony do obrony. Nawet szturmowany będzie strzelał z wieżyczek, a skomplikowane podejście umożliwi obrońcom walkę o ufortyfikowaną bramę, nie dopuszczając dużej ilości wojsk przeciwnika do środka.

Dominions II: The Ascension Wars - poradnik

<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.11.2011 | Madlock » Czytałem ten poradnik, gdy grałem w Dominions 3. D
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję