Dominions 2: The Ascension Wars

Dominions 2: The Ascension Wars
Sztab VVeteranów
Tytuł: Dominions 2: The Ascension Wars
Producent: Illwinter
Dystrybutor: Shrapnel Games
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: 5916
Ocena
czytelników 74 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Dominions II: The Ascension Wars
W stolicy – optymalnie do przyzywania przydałby sie ktoś, kto nie przyda się na wiele do czego innego – najlepiej mag tylko z 1 Ścieżką Śmierci. Nie możemy takiego wynająć (ale kiedyś możemy przyzwać). Kolejnym kandydatem jest Empoisoner, on jednak nie zna Magii Wody i nie może do niej wejść. Pozostaje jeden z Marshmaster-ów. Dodatkowa Ścieżka Ognia przyda się w walce pod wodą. Ścieżka Powietrza przyda się ewentualnie na powierzchni, trzeba więc wynająć kolejnego. Może będzie miał coś co się gdzie indziej nie przyda (to by chyba musiała być Ścieżka Astralna, a może Krew? I tak nie ma nadziei na więcej punktów w Krwi, więc ten mag prawie nic nie rzuci)? Wynajmujemy, a Sar Puhl rzuca Reanimation. Nadal nie widać nigdzie Skali Śmierci, w 48 jest nawet growth 2, więc kolejne Dark Knowledge na nowo podbite Salt Forest (23). Szafujemy Kamieniami Śmierci, ale potencjalne znalezisko zwró ci się po 3 turach i wtedy zacznie zarabiać.

Dominions II The Ascension Wars 215933,6
Nieźle opancerzony, ale żeby od razu heros?


Teraz Astral Projection. W stolicy Machaka Rivia (44) widać ich boga (oraz 30 milicjantów i łuczników, a także 2 Spider Knight) – Heartrot Ghost King-a – to dosyć potężny nieumarły, a ponieważ to bóg, nie znamy jego Ścieżek. Całkiem możliwe, że ma Astralną, więc nie ryzykujmy. Ponieważ Histyra (38) jest nadal neutralna, obecne miejsce pobytu Lepercrawl-a jest jedyną prowincją łączącą północ z południem. Lepercrawl widzi tu tylko garnizon, to będzie cel naszego czaru. Nowy Szaman rzuca Astral Projection tu. Pojawia się dodatkowe okno umożliwiaj ące podrasowanie długości trwania czaru. Policzmy... najwolniejsi z południa dotrą do stolicy Machaka w 5 tur. Jeśli nasze wojsko będzie oblegało jego zamek czar stanie sie zbędny, ponieważ prowincja sąsiaduje ze stolicą. Czas trwania więc to 4 tury – podrasujemy czar 3 Kamieniami.

Blasht – mag z 2 Ścieżkami Wody idzie oczywiście do drugiego zamku. Tam Asipu – nowy Król Jaszczurów – bierze wszystkich (ma 75 Leadership) i idzie do Kulla. Hahkaloth – nowy Black Servant bierze miecz i rusza do 48 – musi wręczyć oręż właścicielowi. Oczywiście jego typ podróży to Sneak. Pozostali dwaj magowie powinni wezwać więcej węży i zwiadowców, ale właśnie skończyły się Kamienie. Zajmą się wynajdywaniem – to daje 1 punkt więcej, niż potrzeba na 2 poziom Alteration – dajemy ten punkt na już zaczęte Evocation – musimy mieć to Vine Arrow. Szkolimy kolejnego Króla i stado lekkiej piechoty. Chociaż Resources wynosi idealnie 0 bierzemy jednego więcej – z poprzedniej tury trochę już produkcji poszło w ostatniego żoł nierza, a więc wcale nie zużyjemy jej w tej do zera. Zostaje 33 złota, więc mała zamiana i bierzemy jeszcze trochę Runner-ów. Stać nas na 3 zamiast kilku lekkiej piechoty. Pamiętajmy, że ostatni wojownik nie zostanie wystawiony w tej turze (zabraknie produkcji), dlatego nie powinien to być Runner – oni są ważniejsi teraz, od lekkiej piechoty.

Na południu Ishib wspiął się do Panteonu Herosów z umiejętnością Valor – która zwiększa wartości dowódcze. Nie tylko Leadership, ale też sama obecność Bohatera na polu walki podnosi morale żołnierzy (sztandar podobny do tego Świętego Węża, ale o wiele lepszy). Trzeba go jak najszybciej przerzucić na front. Bierze wszystkich ludzi z szybkością strategiczną 2 i pędzi do 33. Empoisoner wróci do 29, aby zabrać tych kilku uciekinierów, a drugi mag, z powolną Gwardią wejdzie na wyspę i zabierze pozostałych z rozbitego oddziału. Lepercrawl dalej na po łudnie do Green Highlands (36).

Dominions II The Ascension Wars 220107,1
Dzięki Valor aż 41 leadership i rośnie.


Pozostaje bóg i mesjasz. Widzimy w sumie ponad 50 żołnierzy Machaka, ale może ich być równie dobrze ponad 100. Trzeba jak najszybciej połączyć wojska, a jedyna droga do tego to prowincja Towen (45). Neutralna – broni jej 10 ludzi, w tym Ciężka Kawaleria, powinniśmy wygrać bez problemu. Belili może iść tam bez jakichkolwiek zmian, ale Kulla musi wziąć Świętego Węża, pamiętać o rozkazach dla niego, a swoje pozostawić bez zmian (będzie na razie jedynym kapł anem na miejscu, lepiej więc niech rzuca czary). Nie zapominajmy też, że Węże Kulla są żywe i zostaną po walce, lepiej więc ich głupio nie tracić. Rozkazy we własnym zakresie. W 48 zbudujmy 1 punkt garnizonu (wystarczy pstryknąć na Defence. Gdyby Machaka zaatakował tu i nasz atak na neutralną prowincję był pierwszy będziemy znali dokładne siły atakujących.

Robimy porządek w podatkach, sprawdzamy najemników – nowy oddział Black Bone's pirates – 25 piratów (dowódca potrafi przepłynąć, wraz z armią, morze i wylądować na brzegu po drugiej stronie) – lekko opancerzonych wojowników. My ich teraz nie potrzebujemy, a jeśli wynajmie ich Machaka to.. i tak są lekko opancerzeni. Jeśli by zostali wystarczająco długo mogą się przydać do desantu na Pythium. Generujemy turę. Może się tu zdarzyć nieciekawa rzecz, kiedy Machaka zaatakuje – powstrzymując Belili od ruchu – w efekcie czego Kulla zaatakuje kawalerię sam, z Wężami.

Dominions II The Ascension Wars 220107,2
Choroba w stadium rozwiniętym (3 stałe obrażenia). Poniżej widać, że nie tylko on na polu jest chory.


TURA 16 – ZAATAKUJĄ, CZY NIE?

Dark Knowledge znowu nic nie znalazło, a Krwawy Mag... tym razem złapał 10 Niewolników. Kliknijmy Goto commander i obejrzyjmy Petubastis-a – ma ich w okienku osobistych Kamieni (to długie, koło przedmiotów). Mag może mieć przy sobie do 30 Kamieni/Pereł/Niewolników Krwi – niektóre czary bojowe wymagają ich do rzucenia, ale mag może też wykorzystać je do podniesienia swojego poziomu (maksymalnie tyle ile wynosi jego Ścieżka). Każdy użyty podnosi chwilowo Ścieżkę o 1 punkt, a więc można rzucać czary potężniejsze, niż umiejętności.

Dominions II The Ascension Wars 220107,3
Ponieważ Niewolników Krwi łapie się, jest to jedyna Ścieżka Magii, na którą zawsze można mieć “energię”.


Pythium wyznaczył nowego mesjasza – Hierogallusa Bohatera. Losowe wydarzenie – na Island of White Oak napadła grupa rycerzy. Na szczęście akurat tamtędy przechodzili Gwardziści. A może nie na szczęście i wszystkich wybili? Taki losowy atak może się zdarzyć wszędzie i w każdej chwili, dlatego dobrym pomysłem jest przygotować się na taką ewentualność – na przykład magowie we własnym terytorium ustawieni na ucieczkę przeżyją, w innym przypadku wdadzą się w walkę i prawdopodobnie zginą – kilka setek złota w plecy.

Dominions II The Ascension Wars 220107,4
A to jedni ze słabszych.


Na północy straciliśmy tylko 1 żołnierza. Przeciwników było 22 i 4 dowódców. Na wyspie straciliśmy aż 5 ludzi, ale starcie wygraliśmy (z trudem, Gwardia załamała się w tej samej chwili, co Rycerze). Wrogów było 18 i 2 Dowódców – Rycerzy. Lekka Piechota, pomimo, że nie w jednostce u dowódcy też wzięła udział w walce – całkiem rozsądnie ostrzelali wrogów. Żoł nierze bez dowódcy, a także garnizon zaczynają walkę w centrum strefy rozstawienia.

Dominions II: The Ascension Wars - poradnik

<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.11.2011 | Madlock » Czytałem ten poradnik, gdy grałem w Dominions 3. D
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję