Dominions 2: The Ascension Wars

Dominions 2: The Ascension Wars
Sztab VVeteranów
Tytuł: Dominions 2: The Ascension Wars
Producent: Illwinter
Dystrybutor: Shrapnel Games
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: 5916
Ocena
czytelników 74 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Dominions II: The Ascension Wars
TURA 19 – CZAS KOŃCZYĆ

Neutralni Rycerze zaatakowali Machaka w 43 (i wygrali). W stolicy jakiś niemrawy atak 2 żoł nierzy, a w Towen (45) był jedynie garnizon. Nigdzie nie widać jakiejś większej armii Machaka, chociaż na skalach jego liczebność nie zmniejszyła się zbytnio. Czyżby atakował dalej na południe, pozostawiając stolicę i boga na pastwę losu?

Dominions II The Ascension Wars 220246,3
Każdy ma taką elitę, na jaką zasłużył.


Wydałem kilka rozkazów i rozdałem kilka przedmiotów magicznych. Reszta należy do chętnych, którzy wczytają załączony save.

Pozostawiam wszystkim doświadczenie na własnej skórze co oznacza obrona zamku w wysokości 350, jak walczyć z latającymi/pływającymi istotami, odkrycie, czy na wyspie jest siedziba Magów Wody i dlaczego w Northia (47) są bez przerwy rozruchy, pomimo zmniejszenia podatków?

Dominions II The Ascension Wars 220246,4
Skarbiec się powoli zapełnia. Ktoś się kiedyż zastanawiał skąd się biorą te wszystkie magiczne przedmioty rozrzucone po podziemiach w RPG?


NA ZAKOŃCZENIE

Teraz każdego zostawiam samemu sobie. W załączeniu save ostatniej tury, ale jest ono z pełnej wersji gry, z patchem 2.16, więc nie mam pojęcia, jak się zachowa w demie. Chodzą słuchy, ze DEMO kończy się na 40 turze. Szczerze mówiąc, grałem w nie tak dawno, że juz nie pamiętam, ale lepiej sie pospieszyć. Gdyby ktoś chciał wiedzieć dlaczego do zmniejszenia iluś tam rozruchów trzeba obniżyć podatki o tyle i tyle, albo gdzie wyczytałem dokładny skład wojsk najemnych – nie ma tego w instrukcji, jednak ciekawe rzeczy można ściągnąć z różnych fanowskich stron. Tu jest prawie wszystko.

Dominions II The Ascension Wars 220246,5
Niby prowadzimy, ale Machaka prawie nic nie stracili. Pythium nas goni. A to wszystko na EASY.


AI jest dobry w jednym – rajdach. Jeśli wpuścimy jego armię na nasze tereny nie liczmy, że b ędzie dbał o jej przeżycie – urządzi atak na jak najsłabiej bronione prowincje, wchodząc coraz głębiej w nasze terytorium. Po 2 takich “wycieczkach” dochody w ”odwiedzonych” prowincjach będą wynosiły z połowę początkowych. To prosta droga do załamania gospodarczego. A teraz kilka rad:

  • Nie ryzykuj. Jestem w stanie wyobrazić sobie tylko 2 sytuacje, kiedy można by zaryzykować niepewny atak – pierwsze to atak na osamotnionego wrogiego boga, a druga, to prowincja z dużym garnizonem, ale bez innych jednostek. Obie akcje mają jakieś szanse właś ciwie jedynie w momencie odcięcia dróg do prowincji. Jeśli nie jesteś pewien wyniku akcji, wycofaj się
  • Nie licz na szczęście. Jeśli decyzja strategiczna zaczyna się od słów “przy odrobinie szczęścia” - zapomnij. Przy tej ilości czynników losowych i przy takim przemiale jednostek najprawdopodobniej skończy się rzezią
  • W związku z poprzednim – nie licz na znalezienie konkretnych Kamieni Magicznych. Można być jedynie pewnym, że gdzieś tam będzie Śmierć
  • I w związku z ostatnim – nie planuj magicznej taktyki w oparciu o przyszłe znaleziska. Licz na to z czym zaczynasz grę, a potem dostosuj sie do mapy
  • Walka obecnie toczy się na granicy zaopatrzenia. Poza użyciem magów i magicznych przedmiotów nie widzę tu innego rozwiązania (chyba, ze ktoś chce się pobawić w zdobywanie zamku – wątpię aby się powiodło)
  • Hydry są wielkie, wredne, mają dużo życia, regenerują się i są otoczone trującą chmurą
  • Rozwijasz się tak długo, jak podbijasz neutralne prowincje. Jeśli tylko walczysz z wrogiem wzrost wkrótce prawie ustanie
  • Gra ewoluuje w stronę magii. Gdzieś w połowie to przyzwane jednostki tworzą większą cz ęść armii
  • Dla C'tis dobrym czarem Krwi będzie Cross Breeding (3 poziom) – mają wymagane Ścieżki, a czar produkuje masę bezużytecznych cieniasów, ale potencjalnie może wytworzyć coś potężnego (Ettin, Mantikora, jakieś pokręcone, ale wielkie stwory). Potem tylko Gift of Reason i bawimy się
  • Nie ma optymalnej taktyki
  • Nie ma niezniszczalnych jednostek
  • Nie ma czarów nie do pokonania
  • Największy munchkin to Orion. Jeśli jest wśród najemników, bierz.

    Dominions II The Ascension Wars 220247,6
    Tak wygląda Lodowy Drake.


    Nie wiem, czy ktokolwiek widział wszystkie Magiczne Miejsca/przyzwane istoty, albo użył wszystkich czarów. Ja grałem w to ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, a może i dłużej i na przyk ład nigdy nie widziałem Firbolg Castle.

    Początkujący gracz powinien zagrać Ulm. To najlepiej opancerzeni żołnierze w całej grze i mają słabą magię. Mało doświadczeni nie powinni brać ras podwodnych, ani Ermor (mowa tu o AI, tych Nacji nie powinni brać nawet gracze średnio doświadczeni). Ten ostatni zawsze podbije większość mapy, AI nie wie, jak sobie z taką hordą radzić. Dobrze jest też unikać Pangaea ( mogą mieć theme podobne do Ermor), Abysia (Krew i Ogień), Mictlan (Krew), oraz Caelum (lataj ą).

    Dominions II The Ascension Wars 220303,1
    A tak jego oddech.





    E-mail autora: Inqistor
  • Dominions II: The Ascension Wars - poradnik



    Autor: 5916
    << poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28
    skomentuj
    KOMENTARZE NA TEMAT GRY
    30.11.2011 | Madlock » Czytałem ten poradnik, gdy grałem w Dominions 3. D
    więcej komentarzy dodaj komentarz
    RECENZJE CZYTELNIKÓW
    ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję