Dominions 2: The Ascension Wars
Sztab VVeteranów
Tytuł: Dominions 2: The Ascension Wars
Producent: Illwinter
Dystrybutor: Shrapnel Games
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: 5916
Tytuł: Dominions 2: The Ascension Wars
Producent: Illwinter
Dystrybutor: Shrapnel Games
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: 5916
Dominions II: The Ascension Wars | ||||
Czas na najważniejsze – wybór DOMINION. Trudno konkretnie powiedzieć cóż
to takiego. W skrócie to warunki bytowe, do jakich konkretna wiara dąży. Wszystko oczywiście
rozbija się o punkty, więc rzeczone warunki będą dalekie od idealnych. Stosunkowo najłatwiej
mają wyznawcy śmierci, kiedy wszyscy umrą, można sobie podarować wszelkie szczęście,
jedzenie, podatki itp. Podstawowe DOMINION jest definiowane za pomocą 6 współczynników (
scale), które mogą przyjąć wartości od -3 do +3:
Bierzemy więc Miasma i patrzymy – kosztowała 50 punktów, a jednak mamy ich teraz więcej! To nie błąd, Miasma wymaga HEAT (gorąca) na poziomie 2. To obniża dochody o 10%, ale nic z tym nie zrobimy, można co najwyżej jeszcze zwiększyć ciepło. Czego będziemy na pewno potrzebować? Produkcji – jeśli nasza armia ma nie umierać musimy wystawiać tylko odpornych, a oni będą dostępni w niewielu prowincjach. Zwiększamy więc Productivity do 2. Drugą rzeczą jest magia – przyzwane magiczne istoty będą stanowiły integralną część naszej armii, więc zwiększamy Magic o 1 – to pomoże w badaniach. Zwiększmy też Order o 1 punkt, to wyrówna stratę dochodów za 2 HEAT i zmniejszy częstotliwość wydarzeń losowych. No i wreszcie podstawa – Miasma jest wredna, o ile nasze DOMINION się rozprzestrzenia wystarczająco szybko i jest silniejsze od rywali. Wtedy możemy spokojnie ufortyfikować granice i tylko czekać, aż wojska wrogów powymierają na zarazę. Zwiększamy Dominion strength do 7. W rozgrywce z AI to bardzo dużo, ale w multiplayer ludzie biorą na ogół coś w okolicy 6. Wartość odpowiada za szybkość rozprzestrzeniania się wiary, jest to też początkowa, maksymalna wartość w danej prowincji, ale można ją zwiększyć w trakcie rozgrywki przy pomocy świątyń. Maksymalna wartość odpowiada też za maksymalną ilość świętych wojowników możliwych do rekrutacji w prowincji w jednej turze. Zostało trochę punktów, ale już na nic nas nie stać. Kreacja gotowa. Klikamy OK i dowiadujemy się, że... stworzyliśmy nowego boga – Belili, Pan Zwierząt, Władca Tego Świata i jeszcze kilka przydomków, poprowadzi C'tis do panowania nad... mapą. Jeśli ktoś tworzył go ręcznie bez wątpienia imię i przydomki będą inne. Jesteśmy z powrotem w głównym menu. Teraz wypada stworzyć grę – Create a New Game. Z dostępnych ras wybieramy oczywiście C'tis tu powinno się pojawić Human. Teraz przeciwnicy – na początek dwóch – jak na tą mapę to w sam raz. Jakiś prostych, żeby nie okazało się, że ma niepokonane wojska, magię, albo wyłazi z morza. Pythium ma dosyć antyczną armię, ale udomowił kilka gadów, w tym olbrzymie Hydry. Są one groźne, ale ich pokonanie nie wymaga jakiś szczególnych zabiegów. Wystarczy przewaga ilościowa. Ponadto to gady, a więc odporne na chorobę bagienną – to zwiększy jego szanse. Drugim przeciwnikiem będzie Machaka – to państwo rządzone przez kapłanów, gdzie wyznaje się ogromne pająki. Najwi ęksi magowie potrafią się w nie zmieniać, a kawaleria używa ich jako wierzchowców. Pająki, podobnie jak Hydry – duże i groźne, ale nic, czego nie załatwi przewaga ilościowa. Obu przeciwników ustawiamy na Easy AI. Teraz OK, wybór planszy. Jeśli w spisie nie ma Ormus źle przegraliśmy mapę. Nie ten katalog? Jeśli jest wybieramy ją, ukazuje się wraz z opisem. Znowu klikamy OK. Dominions II: The Ascension Wars - poradnik
|
| << poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | następna >>
| |
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.11.2011 |
Madlock »
Czytałem ten poradnik, gdy grałem w Dominions 3. D
więcej komentarzy
dodaj komentarz