Dominions 2: The Ascension Wars

Dominions 2: The Ascension Wars
Sztab VVeteranów
Tytuł: Dominions 2: The Ascension Wars
Producent: Illwinter
Dystrybutor: Shrapnel Games
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: 5916
Ocena
czytelników 74 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Dominions II: The Ascension Wars
Belili niech stanie poniżej (lub powyżej dla odmiany) Swamp Guard. Jak najbliżej, ale nie za blisko krawędzi. Po środku oddziału będzie dobrze. W ten sposób jego w ęże na chwilę zatrzymają wroga i wciągną w pułapkę. Nawet jeśli barbarzyńcy zaatakują lekką piechotę – a zabiją ich wtedy sporo – powinniśmy wygrać bitwę uderzeniem gwardii. Nowe rozkazy dla Belili to Animate Dead (kto wie jak blisko będzie wróg?) i 3 razy Tangle Vines – lepiej niech nie szarżuje sam pod Dwuręczne Miecze barbarzyńców. Główny rozkaz to attack – closest. Kulla z Wężem też bliżej – postawmy go nawet po środku City Guard – mamy pewność, że Wąż będzie wspomagał najważniejszy oddział. Wysyłamy armię na 21.

Dominions II The Ascension Wars 215126,6
Tak wygląda taktyka na barbarzyńców.


Mag z posiłkami na wschód od stolicy: piechotę ustawimy poniżej głównej jednostki Swamp, a maga tuż za nimi, trochę poniżej, z rozkazem 5*Flying Shards i Cast spells. Oddział oczywiś cie Hold and attack – closest. Trochę ryzykujemy życiem naszych dowódców, ale Belili powinien w najgorszym przypadku sam powstrzymać pogoń. Posiłki dołączają do ataku.

Zauważmy, że nasze królestwo rośnie, a przywódcy są rozrzuceni po całym terenie. Prostą metodą na znalezienie kogoś wolnego jest klawisz “n”, który wybierze kolejnego przywódcę bez rozkazów. Lepercrawl jest ukryty na neutralnej wyspie. Jego raport o sile przeciwnika jest bardziej dokładny od zwykłego rozpoznania z sąsiedztwa, a więc zapewne na wyspie jest około 10 milicjantów. Wysyłamy go do 32. Sam lepiej sprawdzi liczebność kawalerii.

W stolicy mamy 6 Swamp Guard - powinno wystarczyć na milicję. Nowy mag ma ścieżkę powietrza, więc bierze wojsko i idzie do 30 – stamtąd zaatakuje wyspę, a potem dołączy do ataku na kawalerię. Mahhu dołączy do ekipy wynalazców. Teraz stajemy przed problemem rekrutacji, nie licząc niskiego podatku z poprzedniej tury. Mamy zamiar walczyć z kawalerią – dobrze opancerzoną. Swamp Guard ma Falchion i siłę 10. Razem zadaje 17 obrażeń – mało. Niewiele lepsze są dzikie jaszczury. Trójząb to też 7 obrażeń, ale ich siła to 11 – 18 to ciut większa szansa na śmiertelny cios. Po przyjaznym terenie, w przyjaznych prowincjach oddział może przejść ilość prowincji równą swojemu ruchowi strategicznemu. Atak może nastąpić wyłącznie z przyjaznej, przyległej prowincji. Jeśli główna armia zaatakuje teraz 21, a potem ma dojść do 32 powinna cofnąć się najpierw do 16. Tam, w następnej turze powinniśmy też wysłać posiłki z tej tury z zamku, ale ta prowincja jest o 2 pola od stolicy. Potrzebujemy zatem wojsk o ruchu strategicznym co najmniej 2. W 22 teren jest płaski, a więc nikomu nie przeszkodzi. Optymalnie powinniśmy wystawić maksymalną ilość jaszczurów. Jednak nie stać nas na wiele. Nawet rekrutując Elite nie wypełnimy zdolności produkcyjnej stolicy. Aby nie marnować resources weźmiemy jeszcze Falchioneer-ów. Zadadzą takie same obrażenia, jak Swamp Guard, ale mają 2 ataki. Najpierw pozbądźmy się Swamp Guard z kolejki ostatniej tury – on jest za wolny. Wystarczy na nim kliknąć – wypada z kolejki, a koszt jego wystawienia jest zwracany. Teraz rekrutacja Elite Warrior i Falchioneer tak, aby wystawić ich jak najwięcej (ze wskazaniem na Elite), aby wykorzystać jak najwięcej resources, ale nie przekroczyć ich. To daje 9 Falchioneer i 3 Elite Warrior. Ishib idzie do 16 – będzie magiem w ataku na kawalerię, ale po drodze zbada prowincję.

Dominions II The Ascension Wars 215255,1
Wezwany w czasie walki zombie ma postać człowieka. Wyjątkowo podły atak i obrona, zapewne z powodu Rigor Mortis.


Poprawmy podatki. W 16 do 50, w 20 do 100. te 2 punkty rozruchów raczej nie ograniczają wpł ywów. W stolicy dochód ponad 200, a więc 1 głupi punkt rozruchów to też 1% z 210 – a więc tracimy 2 na turę! Podatki w stolicy do 90 – chcemy tu spokoju. Dla przyzwoitości na koniec oglądamy najemników i... a cóż to? Nowy najemnik to Dagan the renegade Sage bez ludzi? Kto powiedział, że do wynajęcia są tylko armie? Magowie są o wiele cenniejsi, ponieważ mogą udostępnić Nacji Ścieżki Magii nie dostępne dla niej. Sage to typ czarodzieja wyspecjalizowany w wynajdowaniu czarów. W tej dziedzinie stoimy akurat słabo, więc ktoś taki przyda się. 40 to niezbyt wysoka cena, a jego ewentualna choroba od naszego theme potrwa kilka tur, zanim go zabije. Wynajęcie wydaje się rozsądną propozycją. Wracamy do rekrutacji w stolicy i zerujemy ją (Reset recruitment) – potrzebujemy pieniędzy na wynajęcie. Teraz, nadal będąc w stolicy, wybieramy mercenaries. Prowincja, w której naciskamy ten przycisk ma ogromne znaczenie, ponieważ przy wynajmowaniu świeżego najemnika pojawi się on właśnie w tej prowincji, a tu mamy jedyne laboratorium w królestwie. Rzucamy naszą propozycję (Hire) na absolutne minimum (40) nie mamy zamiaru przepłacać. Sage przyda się, ale nie jest niezbędny, przeżyjemy bez niego. Teraz biedniejsi o 40 znowu szkolimy wojsko. Jak najwięcej Falchioneer. Na Elite nas już nie stać. Generujemy turę.

Dominions II: The Ascension Wars - poradnik

<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.11.2011 | Madlock » Czytałem ten poradnik, gdy grałem w Dominions 3. D
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję