Dominions 2: The Ascension Wars

Dominions 2: The Ascension Wars
Sztab VVeteranów
Tytuł: Dominions 2: The Ascension Wars
Producent: Illwinter
Dystrybutor: Shrapnel Games
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: 5916
Ocena
czytelników 74 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Dominions II: The Ascension Wars
Milicja i łucznicy to dosyć oczywista kombinacja. Zapewne milicja stanie z przodu i zaatakuje wroga, a łucznicy będą prowadzić ostrzał zza ich pleców. Wiemy, że ludzi jest tam 10. To może oznaczać zarówno 5, jak i ponad 30. Co więcej na miejscu mogą być magowie, albo jakieś ukryte jednostki. Przy milicji jest to raczej ekstremalnie nieprawdopodobne, ale w innych przypadkach nie można wykluczyć takiej możliwości. Jak więc ustawić nasze wojska? Zastosujemy najprostszy manewr korzystając z naszej przewagi ilościowej i jakościowej. W centrum pójdą gwardziści ściągając na siebie ogień łuczników, których strza ły nie powinny przebić pancerzy. Kiedy dojdzie do walki wręcz z milicją stojąca z tyłu i na skrzydłach nasza lekka piechota obrzuci ją oszczepami. Milicja nie powinna wytrzymać takiego ostrzału, ale nawet jeśli nie załamie się, to lekka piechota po wykorzystaniu pocisków zaatakuje z boków i zamknie przeciwnika z 3 stron. Potem już tylko pościg za uciekającą milicją i po drodze wycięcie łuczników. Nic nie może pójść źle, o ile przeciwnik nic nie ukrywa. Małym problemem są oszczepy, które mają lepszą siłę przebicia od łuków, więc mogą ł atwiej zranić naszych gwardzistów, jeśli nie trafią wroga. Wprowadźmy nasz plan w czyn.

Dominions II The Ascension Wars 214904,2
Palące się świeczki w świeczniku to ikona pobłogosławienia.


Wybierzmy stolicę i Army setup. U góry garnizon prowincji składający się ze zrekrutowanych w tej turze jednostek. Widzimy Węża i lekką piechotę. Poniżej, naszych 3 dowódców, z których Kulla ma już wojsko pod swoją komendą. Kliknijmy prawym przyciskiem na portrecie Kulla. Już nie jest zwykłym dowódcą – teraz to Kulla the prophet. Jego współczynniki wzrosły znacząco. Szczególnie hit Points, które są aktualnie związane z siłą Dominion w prowincji. Kulla jest teraz kapłanem 3 poziomu, stale pobłogosławionym (co dalej zwiększa współczynniki, oraz daje umiejętność Berserker. To ostatnie jest dosyć ryzykowne dla kogoś rzucającego czary, ponieważ rana może spowodować wpadnięcie w berserkerski szał i atak wręcz. Na szczęście Kulla to były dowódca i jest nieźle wyposażony do walki). Widzimy dodatkowe ikonki mesjasza (prophet ) i berserkera – umiejętności wiary pochodzącej z błogosławieństwa. Leadership, pomimo nowej funkcji, nie zwiększył sie, więc Kulla nie może dowodzić wszystkimi w prowincji. Jego pojemność już jest wyczerpana. Nie ma innego wyjścia, jak wraz z armią wyprawić Belili. Obejrzyjmy też jego. Także punkty życia boga są powiązane z wiarą i zyskał ich on aż 54. Leadership 75 pozwala nawet na 2-krotnie większą armię od dotychczasowej. Mamy w sumie 33 żo łnierzy lekkiej piechoty. Jeśli ustawimy ich na obu skrzydłach powinno to dać 16-17 na jednym. Kulla nie zmieści już ani jednego, więc dwukliknijmy na jakiejkolwiek lekkiej piechocie w garnizonie. To powinno zaznaczyć wszystkie jednostki tego typu w polu. Jeśli jest zaznaczona tylko jedna za wolno klikaliśmy – powtórzmy to na innej stojącej obok. Na ciemno podświetlili się wszyscy dowódcy i pola armii, które mogą przyjąć zaznaczonych – kliknijmy na Belili – to da mu nowy oddział złożony z 18 ludzi. Teraz wybierzmy jedną lekką piechotę od Kulla. Wciskając “a” zaznaczymy wszystkie jednostki w polu. Z garnizonem nie mogliśmy tego zrobić, ponieważ to by zaznaczyło także Węża. Ponownie kliknijmy na Belili (nie na jego oddziale) – to utworzy drugi oddział lekkiej piechoty pod jego dowództwem. Jeden liczy 15, a drugi 18 ludzi. Kliknijmy jakiegokolwiek z tej 18, następnie jeszcze jednego z tego samego oddziału. W ten sposób wybraliśmy 2 konkretnych żołnierzy. Teraz kliknijmy gdziekolwiek na ciemnym polu drugiego oddziału Belili – to przeniesie wybranych do tego oddziału – i voila! Mamy 2 mniej więcej równe jednostki. Węża przenieśmy pod rozkazy Kulla. Pamiętajmy, aby pstryknąć na dowódcy, nie oddziale, ponieważ chcemy utworzyć nową jednostkę, nie powiększać starą.

Zauważmy, że każdy dowódca i każda jednostka ma po prawej zielony kwadrat z białym, a czasami czerwonym i białym mniejszym kwadratem. Ten duży zielony to strefa rozstawienia naszej armii – pole bitwy składa się z siatki 58x28 pól. Nasza strefa rozstawienia to 24x24, tak samo przeciwnika, ale po drugiej stronie. To oznacza, że pomiędzy wojskami jest co najmniej 10 pól wolnego. Pola są bardzo ważne, ponieważ wyznaczają odległość na którą można na przykład strzelać. Oszczepy mają zasięg równy sile, a więc 10. Co oznacza, że lekka piechota musi najpierw podejść, aby ich użyć. Biały kwadracik to aktualna pozycja danej jednostki w strefie. Wielkość kwadracika oznacza wielkość oddziału – więcej istot zajmuje więcej miejsca. Belili sam jest spory więc i on zajmuje więcej. Z kolei Mahhu jest normalnych rozmiarów i sam, więc go prawie nie widać. Te czerwone kwadraty u niektórych to inne jednostki. Tak naprawdę czerwone kwadraty są wszędzie, ale ponieważ wszyscy stoją w tym samym miejscu (po ś rodku) większe jednostki zakrywają sobą mniejsze. Na polu bitwy jest ograniczona ilość miejsca, więc aktualne rozstawienie jest czystą teorią – jednostki nie mogą zachodzić na siebie, ponieważ już tam wcześniej ktoś stał i zostaną rozstawione przesunięte. Naprawmy to.

Dominions II: The Ascension Wars - poradnik

<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.11.2011 | Madlock » Czytałem ten poradnik, gdy grałem w Dominions 3. D
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję