Warrior Kings

Warrior Kings
Sztab VVeteranów
Tytuł: Warrior Kings
Producent: Microdis
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-05-08
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 86 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Warrior Kings

Misja 4 – Na ratunek Tomasowi

Główne Cele:
1. Pojedź do sprzymierzonej wioski
2. Odwróć uwagę wroga i wjedź wozem do zamku Tomasa
3. Znajdź opata
4. Wkrocz do miasta Guiscarda, uwolnij Tomasa i znajdź drogę ucieczki

Zaczynamy w południowo zachodnim narożniku mapy. Siostra Tomasa - Eleanor (co za czasy - aż strach otworzyć lodówkę, bo jeszcze wyskoczy z niej Tolkien! ;-)) poprosi nas byśmy udali się do pobliskiej wioski (1). Grupujemy nasze oddziały i jak najszybciej wyruszamy. Przybędziemy w ostatniej chwili - osada właśnie została zaatakowana przez liczną grupę Barbarzyńców. Ich wybicie dla naszych łuczników będzie czystą formalnością. Starszy Wioski zaznajomi nas z sytuacją i poprosi o pomoc. Mamy dostarczyć żywność do obleganego przez armię wroga zamku Tomasa (2). Nie będzie to zadanie łatwe, albowiem siły nieprzyjaciela blokują jedyną dostępną drogę i znacznie przewyższają nasze oddziały pod względem wyszkolenia i liczebności. Trzeba posłużyć się fortelem! Wraz z grupą łuczników podążamy przełączą na północny zachód. Tuż przed wzgórzem gdzie stacjonują główne siły wroga znajduje się mała wioska koczowników. Nasi łucznicy powinni wybić przebywających w niej strzelców nieprzyjaciela. Teraz sprowadzamy wóz i kilka jednostek lekkiej kawalerii. Nasz diabelski plan będzie polegał na tym, że dwie jednostki kawalerii podjadą do sił wroga i prowokując go do pościgu zaczną uciekać na wschód w kierunku wioski koczowników i jeszcze dalej na północ. Pamiętajcie by nie pędzić za szybko i trzymać wroga dość blisko siebie - inaczej zrezygnuje z pościgu i zawróci!

Kiedy wszystkie wojska wroga zajmą się pościgiem, droga na wzgórze stanie otworem - jak najszybciej wysyłamy wóz powierzając mu do obrony pozostałe jednostki lekkiej kawalerii (tak na wszelki wypadek). Pod żadnym pozorem nie wysyłajcie na górę Artosa, albowiem armia nieprzyjaciela niedługo wróci na swoją pozycje i tym samym odetnie drogę powrotną z zamku! Po dostarczeniu żywności obrońcom otrzymamy nowe zadanie - odszukać wiernego Tomasowi opata. Nie jest to trudne - jego siedziba znajduje się na wzgórzu położonym n

a wschodzie (3). Wspinając się na szczyt natrafimy na obóz Pikinierów którzy po rozmowie z Artosem zdecydują się do nas przyłączyć. Opat okaże się bardzo sprytnym człowiekiem. Przedstawi nam swój plan odbicia Tomasa - w przebraniu mnichów będziemy mogli dostać się do miasta wroga i bezpiecznie się po nim poruszać. Więzienie w którym uwięziony jest nasz przyjaciel znajduje się daleko na północy (4), czeka nas więc długa droga. Wprawdzie jesteśmy w przebraniu, ale wojska pilnujące wejścia na wzgórze niechybnie nas rozpoznają, dlatego czeka nas jeszcze jedna bitwa. Wszystkie nasze wojska grupujemy w pobliżu siedziby opata i podążamy z nimi na północny zachód drogą oświetloną pochodniami. U podnóża wzniesienia rozstawiamy naszą armię. Siły wroga składają się głównie z konnicy dlatego szczelnie otoczcie naszych łuczników. Pikinierzy znakomicie się do tego nadają.

Teraz wystarczy sprowokować wroga i nim ten zdąży osiągnąć nasze pozycje - wystrzelać go niczym kaczki. Nie przejmujcie się ewentualnymi stratami - to już ostatnia potyczka w tej misji. Gdy droga na szczyt stanie otworem prowadzimy naszych trzech fałszywych mnichów do miasta - straż bez pytania otworzy nam wrota. Teraz czeka nas najtrudniejszy moment. Koniecznie zapiszcie grę bo będzie bardzo trudno, sam musiałem powtarzać ten etap wielokrotnie. Z lewej strony znajdują się beczki z prochem - każdy z mnichów powinien wziąć po jednej (ikona rozmowy). W mieście pełno jest strażników, wiezienie jest szczelnie przez nich otoczone. Nie mamy najmniejszych szans się obok nich przecisnąć, albowiem z bliskiej odległości zostaniemy rozpoznani. Czas na kolejną zagrywkę taktyczną. Jeden z mnichów powinien podejść do głównej bramy miasta i odpalić ładunek (pojawi się nowa ikona na pasku rozkazów). Natychmiast powinien też schować się do miejsca gdzie znaleźliśmy beczki z prochem. Po eksplozji wszyscy obecni w mieście strażnicy rusza do bramy zobaczyć co się stało - droga do więzienia stanie otworem! Jeden z naszych mnichów powinien biec po Tomasa, podczas gdy drugi uda się do zachodniej części miasta i za pomocą kolejnego ładunku wysadzi uszkodzoną cześć murów. Droga ucieczki stanie przed nami otworem. Teraz wystarczy odpowiednio szybko przebierać nogami!

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 1 ŚREDNIA OCENA - 50%
Strategia dobra ale mogła być lepsz
Szymiii - 50%
więcej recenzji dodaj recenzję