Warrior Kings
Tytuł: Warrior Kings
Producent: Microdis
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-05-08
Premiera Świat:
Autor: MAO
Warrior Kings
Główne cele:
1. Rozbuduj swoją obronę, utrzymaj wodza przy życiu
2. Zbadaj wyspę, poszukaj
wsparcia w mieście
3. Ochroń wiedźmę i ucieknij przez portal
4. Osłab Behemota
5. Skłoń
wiedźmę do okiełznania bestii
6. Pokonaj wojowników ze Sken
Bardzo przyjemna misja, pozwalająca nam troszkę odpocząć po trudach ostatniej potyczki. Nareszcie będziemy mogli się skupić
wyłącznie na samej walce i choć na chwilę zapomnieć o kwestii ekonomicznej. Lądujemy z wojskami na wyspie położonej w
południowo wschodniej części mapy Po rozmowie z wodzem dochodzimy do porozumienia - my pomożemy im w walce z
barbarzyńcami, oni nam w poruszaniu się po okolicy. Trzeba się spieszyć i przygotować obronę przed hordą barbarzyńców która
lada moment nadejdzie ze wschodu. Kluczowy jest wybór miejsca w którym będziemy się bronić. Nasze oddziały ustawimy tuż przed
łucznikami żółtych. Możemy wybudować dwie wieże co też czynimy i umieszczamy w nich naszych łuczników. Pomiędzy wieżami
ustawiamy włóczników. Zaletą takiego rozstawiania jest to iż w dużej mierze obrona będzie skupiać na wojskach „żółtych” i
nasze jednostki odniosą małe straty. Poza tym wieże strzelnicze oddziałują na pobliskich łuczników tak jak wozy dostawcze i
tym samym zwiększają ich skuteczność w boju. Wykorzystajcie również Artosa który powinien rzucać klątwy na nadciągające
oddziały wroga.
Czas się przekonać jak nasza taktyka sprawdzi się w praktyce. Pierwszy atak zostanie bardzo łatwo rozbity, to jeszcze jednak
nie koniec. Budujemy kolejna wieże strzelniczą i oczekujemy na następne starcie. Tym razem nie pójdzie nam już tak łatwo,
wielu „żółtych” polegnie, ale nam to szczególnie nie przeszkadza :-). Pamiętajcie by jedynie pilnować wodza wioski bo on musi
przeżyć! W zamian za pomoc w odparciu hordy otrzymamy trochę żywności, oddział wojowników i automatycznie zostaniemy
transport
I natychmiast musimy zabrać się do pracy bo okoliczna wioska jest atakowana przez dzikiego Behemota (4). Naszym celem jest go
osłabić, czyli odebrać mu blisko 2000 punktów życia. Nie będzie to trudne - wystarczy rozstawić łuczników, a Artosem zajmować
uwagę bestii i bawić się z nią w kotka i myszkę. Na koniec zbliżamy się do niej wiedźmą i poprzez odpowiednie zaklęcie
ostatecznie rozprawiamy się z Behemotem. Istotne jest, iż by zaklęcie zadziałało Behemot musi choć na chwilę stanąć w miejscu
- by to uzyskać rzućcie mu Artosa na pożarcie ;). 3 ciosy jest w stanie wytrzymać, a to do czas wiedźmie na rzucenie
zaklęcia. I znów zostaniemy teleportowani i znów zwiedzimy kolejną wyspę.
Tym razem sprawy potoczą się jednak szybko - by zdobyć szacunek ludzi Sken musimy pokonać ich najlepszych wojowników.
Zostaniemy przeniesieni na arenę (6) i rozpocznie się potyczka. Siły wroga są bardziej liczne, ale my dysponujemy
doświadczonym strategiem czyli mną ;-). Łuczników rozstawiamy na najwyższym wzgórzu, które znajduje się z prawej strony.
Wojowników trzymamy z boku i skupiamy na nich uwagę wrogiej armii. W tym czasie łucznicy ze swoich pozycji powinni wystrzelać
konne łuczniczki nieprzyjaciela. Teraz będzie już bardzo łatwo - wojownikami krążymy w pobliżu naszego wzgórza wodząc za sobą
jednostki nieprzyjaciela. To da łucznikom czas na ich spokojne wystrzelania. Oczywiście dodatkowo Artosem cały czas rzucamy
klątwy i szał bitewny. Po kilku nawrotach i okrążeniach armia wroga przestanie istnieć! Kolejne zwycięstwo i to w jakże
znakomitym stylu!