Warrior Kings

Warrior Kings
Sztab VVeteranów
Tytuł: Warrior Kings
Producent: Microdis
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-05-08
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 86 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Warrior Kings

Misja 2 – Ucieczka do Englii

Główne cele:
1. Pomóż wiosce w walce z Barbarzyńcami
2. Ochraniaj Karawanę
3. Wspomóż wioskę
4. Wspomóż wioskę
5. Wspomóż wioskę, ocal syna Starszego wioski
6. Pokonaj barona Ragnara

Zaczynamy na wybrzeżu w północno wschodniej części mapy. Dysponujemy ograniczonymi zapasami jedzenia które szybko się zmniejszają dlatego natychmiast musimy poszukać jakieś osady. Najbliższa znajduje się na wschodzie (1)

. Grupujemy jednostki i wyruszamy odeprzeć atakujących ją Barbarzyńców. Wdzięczni wieśniacy zdecydują się do nas przyłączyć. Szybciutko budujemy farmy by w ten sposób ostatecznie oddalić widmo głodu. Trenujemy kolejnych wieśniaków i budujemy następne farmy. Razem powinniśmy mieć ok. 25 pracowników, z czego 15 będzie zajmować się uprawą roli, a pozostali wyrębem drzew. W pobliżu na zachodzie znajduje się kupiecka karawana (2). Po zabiciu otaczających ją Barbarzyńców, Artos powinien porozmawiać z jej przywódcą (kliknijcie na ikonę dialogu). W podzięce za uratowanie kupcy otworzą Punkt Wymiany Handlowej w którym będziemy mogli rekrutować zwiadowców. Warto z tej możliwości skorzystać i rozesłać ich po całej mapie by lepiej poznać pozycje i siły naszych przeciwników. Wiedza o wrogu, o tym jakimi wojskami dysponuje, gdzie znajduje się jego baza itd. jest niezbędnym elementem jeśli chcemy odnieść zwycięstwo. Bez dobrego zwiadu nie da się ustalić optymalnej taktyki za pomocą której będziemy próbować pokonać wroga.

Odbijamy na południowy wschód ratując kolejna z wiosek przed atakiem Barbarzyńców (3). Artos powinien porozmawiać ze Starszym Wioski. Wyzna nam on, że jeśli dostarczymy mu 200 jednostek materiałów to wieśniacy się do nas przyłączą i dodatkowo wybudują dla nas koszary w których będziemy mogli rekrutować włóczników. Jeśli dysponujecie odpowiednią ilością materiałów to jak najszybciej dostarczcie je do wioski. W tym celu należy wysłać wóz - odpowiedni rozkaz można wydać w naszym Dworze (na północy). Gdy Wóz bezpiecznie dotrze na miejsce staniemy się posiadaczami kolejnej wioski. Natychmiast rozpocznijcie rekrutacje włóczników (ok. 20). Podążamy z naszą armią na południe eliminując kolejne grupy Barbarzyńców blokujące nam drogę i odbijamy na zachód w kierunku następnej osady (4). Po wspięciu się na wzgórze zniszczcie znajdującą się tam osadę Barbarzyńców. Jest ona dość dobrze broniona, ale nasza Lekka Kawaleria powinna szybko rozprawić się z przeciwnikami. Do zniszczenia osady używamy włóczników. Korzyści będą dwie - po pierwsze przestaniemy być nękani przez ataki barbarzyńców. Po drugie, w zgliszczach wioski odnajdziemy płonące strzały które będą mogli wykorzystać nasi łucznicy. Ale zaraz, zaraz, przecież my nie mamy jeszcze łuczników ;-) ! Posyłamy Artosa na rozmowę do pobliskiej wioski (4). W zamian za dostarczenie jej 500 sztuk żywności wieśniacy przyłączą się do nas i nauczą trenowania łuczników!

Natychmiast wysyłamy wóz z naszego Dworu i gdy ten bezpiecznie dotrze na miejsce (koniecznie dajcie mu eskortę!) wioska przejdzie na naszą własność, a w Koszarach będziemy mogli rozpocząć rekrutację Łuczników. To właśnie na nich

powinna być oparta nasza Armia. Postarajcie się stworzyć ich ok. 30. Wszelkimi dostępnymi siłami udajemy się na południe do ostatniej osady (5). Po rozmowie ze Starszym Wioski dowiemy się, że jego syn został porwany przez Barbarzyńców którzy za jego pomocą zamierzają sprowadzić hordy Demonów! Po chwili okaże się, że już im się to udało - od zachodu zaatakuje nas oddział Demonów. Nasi Łucznicy powinni jednak wystrzelać paskudy nim uda się im do nas zbliżyć. Podążamy na zachód do miejsca gdzie Barbarzyńcy odprawiają swe pogańskie rytuały (5). Gdy uda się nam ich wszystkich zabić (nie będzie to łatwe bo jest ich dość sporo), syn Starszego Wioski będzie wolny. W nagrodę osada przejdzie na nasza własność, a wraz z nią pobliskie koszary. Dzięki temu możemy rekrutować jednostki bliżej terytorium wroga. Niestety to jeszcze nie koniec naszych kłopotów. W ostatniej chwili z zamykającego się już portalu wyłoni się dziki Behemoth! Bestia ma aż 3000 punktów wytrzymałości, jest dość odporna na strzały i sądząc po jej paskudnym wyglądzie raczej nie ma dobrych zamiarów. Walka z nią w zwarciu pochłonie życie prawie całej naszej armii, dlatego lepiej jest spróbować małego fortelu. Staramy się ją atakować wyłącznie z dystansu naszymi łucznikami. Potwór jest bardzo powolny więc zanim uda się mu do nas dobiec minie wiele czasu. Jednocześnie wysyłamy w jego kierunku kilku konnych których zadaniem będzie odwrócenie uwagi bestii od łuczników. Konni powinni cały czas znajdować się w pobliżu Behemotha bawiąc się z nim w kotka i myszkę co dzięki przewadze szybkości nie powinno być szczególnie trudne. Po kilku minutach potwór powinien paść martwy!

Przed nami już ostatnie zadanie - pokonać barona Ragnara. Jego główna siedziba znajduje się na południowym wschodzie mapy (6). Grupujemy nasze oddziały w skład których powinno wejść ok. 30 łuczników i 20 chroniących ich włóczników. Wyruszamy na południe. Po krótkim marszu powinniśmy dojść do jednej z wiosek kontrolowanych przez Ragnara. Jest ona praktycznie bezbronna dlatego jej spalenie nie powinno być trudne. Uważajcie jedynie na Wieże Strzelnicze (jedna w wiosce, druga na wzgórzu na zachodzie), albowiem mają one olbrzymi zasięg rażenia. Do ich zniszczenia użyjcie łuczników - wystarczy kilka płonących strzał i chwilka odczekania aż płomienie pochłoną budynki. Przed nami największa jak do tej pory bitwa. Wojska barona składają się głównie z ciężkiej kawalerii. Dzielimy na 3 grupy naszych łuczników przed którymi umieszczamy w linii włóczników tak by zagrodzili oni dostęp wrogiej konnicy. Gdy już będziemy przygotowani do bitwy, wysyłamy w kierunku osady wroga jednego z konnych jako przynętę. Gdy tylko kawaleria nieprzyjaciela ruszy za nim w pościg - zawracamy wciągając przeciwników wprost pod obstrzał naszych łuczników! Nie powinni mieć najmniejszych szans! Po wyeliminowaniu trzonu armii barona, podążamy na południe wybijając pozostałe jednostki. Po chwili Ragnar się podda prosząc nas o łaskę. I tu czas na bardzo ważny wybór - darowanie mu życie jest jednoznaczne z wybraniem „ścieżki” Niebiańskiej, zabicie barona - „ścieżki” Pogańskiej. Każda z nich składa się z 7 zupełnie innych misji! Ja darowałem baronowi życie i wam też to proponuje. Poganami jak już mówiłem zajmiemy się później!

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 1 ŚREDNIA OCENA - 50%
Strategia dobra ale mogła być lepsz
Szymiii - 50%
więcej recenzji dodaj recenzję