Warcraft III: Reign of Chaos

Warcraft III: Reign of Chaos
Sztab VVeteranów
Tytuł: Warcraft III: Reign of Chaos
Producent: Bllizard Entertainment
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-07-05
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 87 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Warcraft 3

Kampania Elfów: Koniec Wieczności



Ekonomia

Elfy pretendują do miana rasy najsilniejszej pod względem ekonomicznym. Zarówno złoto jak i drewno tuż po zebraniu automatycznie trafia do naszego skarbca. Zyskujemy w ten sposób znacznie na czasie, co oczywiście przyspiesza rozbudowę naszej bazy. Drzewa nie są ścinane wiec nie musimy martwic się, że kiedyś się skończą. W Kopalni powinno pracować 5 Ogników, nie zaszkodzi też jak najszybciej oplątać drugą kopalnie. Elfy potrzebują bardzo duże ilości drewna, dlatego do jego zdobywania delegujemy aż 7 Ogników, ewentualnie później zmniejszając ich ilość. Budynki Elfów są imponujące - mogą się przemieszczać, a dzięki swej olbrzymiej wytrzymałości - nawet walczyć! Czasami podczas zdecydowanego napadu wroga, ta przewaga powoli się nam obronić! Ponadto posiadamy Starożytnych Obrońców pełniących rolę mobilnych Wież Strzelniczych - wystarczy wybudować ich kilku i już można przestać się martwić obroną bazy!

Armia

W początkowych misjach jednostki Elfów bardzo rozczarowują i przez długi czas nasza główną wojaczką pozostanie prymitywna Łuczniczka. To z nich będzie składać się nasza armia, wspierana wyłącznie przez kilka Katapult i ewentualnie Driad. Stawiamy na ilość nie jakość. Gdy tylko zyskamy możliwość trenowania Druidów następuje zwrot o 180 stopni! Trenujemy wyłącznie ich, resztę surowców przeznaczając na opracowanie wszelkich ulepszeń zwiększających siłę i możliwości Druidów. Druidzi Pazurów pełnią rolę wyłącznie pomocnicza i są cenni głównie ze względu na zaklęcie Cyklon. Dzięki niemu możemy na dość długo obezwładnić wybraną jednostkę zyskując czas na pokonanie jej towarzyszy. Niestety w szaleńczym tempie w jakim rozgrywają się bitwy, ciężko jest to robić na dużą skalę, dlatego 3 Druidów Pazurów z zupełności nam wystarczy. Cyklon najlepiej jest rzucać na przeciwnika którego się najbardziej obawiamy, tak by później móc go spokojnie zaatakować wszystkimi naszymi siłami. Druidzi Szponów oferują nam jeszcze większe możliwości. Po pierwsze za pomocą Ryku zwiększają siłę pobliskich sojuszniczych jednostek. Robimy to zawsze przed każdym starciem. Po drugie - znakomicie leczą ranne oddziały, i wreszcie po trzecie - w postaci Niedźwiedzia są idealnymi wojownikami. Taktyka wykorzystania Dru

idów prezentuje się tak - zbliża się wróg, rzucamy czar Ryk i w postaci Niedźwiedzia atakujemy wroga. Po bitwie wracamy do postaci ludzkiej, korzystamy z czaru leczącego rany i spokojnie oczekujemy następnych wrogów. Jednostki latające są również mocną siła Elfów jednak w kampanii pozostają praktycznie niewykorzystane.

Bohaterowie

Elfy podobnie jak inne rasy posiadają trzech odmiennych bohaterów: Kapłankę Księżyca (35), Strażnika Gaju (36) i Łowcę Demonów (37). Pierwszą z nich jest Tyrande (38, 39) i muszą przyznać ze bardzo rozczarowuje. Najlepszą umiejętnością jest Aura Celności i to jej uczymy się jako pierwszej. Z braku lepszej możliwości zgłębiamy Płonące strzały, dzięki którym Tyrande stanie się choć troszkę silniejsza, lecz marne to wzmocnienie. Dopiero Spadające Gwiazdy zasługują na uwagę, jednak tego czaru nauczymy się dopiero po na 6 poziomie, a czas jego „ładowania” jest bardzo długi. Używajcie go zawsze na początku trudniejszej bitwy, szczególnie w ostatniej misji. Drugim z bohaterów jest Furion (40, 41). W odróżnieniu od swojej poprzedniczki - zachwyca. Wszystkie jego umiejętności są niezwykle przydatne. Najistotniejszym czarem jest Siła Natury. Drzewce są bardzo silne, niestety po pewnym czasie zacznie brakować nam w okolicy drzew ;-). Jako drugą rozwijamy umiejętność Aury Cierni. Uspokojenie którego nauczymy się na 6 poziomie, stosujemy po każdej krwawej bitwie, szczególnie jeśli nie posiadamy w drużynie Druidów Szponów. Oplatające Korzenie również są przydatne, jednak wyłącznie przeciwko bardzo silnym przeciwnikom (np. bohaterom) i pamiętajcie by je używać w finałowej potyczce! Ostatni z Bohaterów jest Illidan, Łowca Demonów (42, 43). Niestety będzie nam on towarzyszył wyłącznie w jednej misji, dlatego jego możliwości zbyt dobrze nie poznamy. Skupcie się wyłącznie na jednym zaklęciu - Spaleniu Many i spróbujcie maksymalnie je rozwinąć. Ma ono dwie olbrzymie zalety - po pierwsze pozbawia przeciwnika punktów Mana które na pewno by przeciwko nam jakoś wykorzystał. Po drugie - zadaje wrogowi olbrzymie obrażenia! Większość napotkanych jednostek w mniejszym lub większym stopniu korzysta z magii, dlatego ten czar natychmiast stanie się waszym „najlepszym przyjacielem”.

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 3 ŚREDNIA OCENA - 99%
Nie potrzebne są długie rozprawy, j
Ramirez - 100%
Nie będę się tu niepotrzebnie rozpi
Hunter - 100%
Dzień premiery Warcraft’a III
rysiu003 - 95%
więcej recenzji dodaj recenzję