Warcraft III: Reign of Chaos

Warcraft III: Reign of Chaos
Sztab VVeteranów
Tytuł: Warcraft III: Reign of Chaos
Producent: Bllizard Entertainment
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-07-05
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 87 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Warcraft 3

Rozdział pierwszy: Wrogowie u bram

Główne misje:

1. Baza Nocnych Elfów A) Oplącz kopalnie złota B) Zbuduj Księżycową studnie C) Stwórz Prastarego Drzewca Wojny D) Wyszkol 5 Łuczniczek

2. Najeźdźcy A) Zabij Paladyna
Dodatkowa misja:

3. Wioska Furbolgów A) Znajdź 10 zaginionych Furbolgów

Eh, ale nuda! Przeciwnik swoją aktywność ograniczy prawie do zera, wiec możemy bez pośpiechu wybudować bazę i zapoznać się z możliwościami Elfów. Na północ od bazy napotkamy 3 Łuczniczki. Na południu znajduje się wioska Furbolgów (44) i kolejna kopalnia złota. Zadanie które mamy wykonać jest banalne - wystarczy dokładniej rozejrzeć się po mapie (pomarańczowe prostokąty). Czeka nas kilka potyczek z ludźmi i Orkami, dlatego zabierzcie na poszukiwania oddział złożony z 10 Łuczniczek (45). W nagrodę za wykonanie zadania przyłączą się do nas 3 Furbolgi. Z taką armią możemy już uderzać na obóz wroga znajdujący się w południowo zachodniej części mapy. Nie wdajemy się w walkę z obrońcami i całe siły kierujemy na Paladyna (46) przebywającego w głębi osady. Już po chwili będziemy mogli świętować zwycięstwo.

Rozdział drugi: Córki Księżyca

Główna misja:

1. Ucieczka w Cień A) Doprowadź Tyrande do miasta Nocnych Elfów B) Ukryj się przed patrolami Straży Zagłady C) Tyrande nie może zginąć

Kolejna misja z gatunku „dojdź do celu”. Zdolność Ukrycia jest wręcz wspaniała - przeciwnik może znajdować się od nas o 5 milimetrów a mimo to nas nie dostrzeże! Nie męczcie się - pędźcie co sił w nogach, a gdy wróg was zaatakuje - użyjcie Ukrycia i cierpliwie poczekajcie aż sobie odejdzie jak gdyby nic się nie stało! Zauważcie, że umiejętność Ukrycia działa wyłącznie w nocy (do 6.00) więc jeśli zacznie świtać to spokojnie poczekajcie do kolejnego zmierzchu. Warto rozpocząć od wyruszenia na północy zachód i zabrania znajdujących się tam przedmiotów. Teraz odbijamy na południe prowadząc Tyrande przez las patrolowany przez Straże (47). Za mostem przyłączy się do nas 5 Łuczniczek - one również mogą korzystać w Ukrycia. Odbijamy na wschód oglądając cierpliwie walkę nieprzyjaciół i spokojnie zabijając zwycięzców. Warto zrobić pełne zakupy w Sklepie Goblinów. Oglądamy kolejną bitwę, niepostrzeżenie zabieramy Opończę Inteligencji +3 i korzystamy z Portalu. W Fontannie Zdrowia leczymy rany i ruszamy na północ. Teraz będzie trochę trudniej, bo by móc dalej się ukrywać musimy wcześniej zabić zwiadowców wroga - Cienie. Róbcie to powoli, i w razie potrzeby regenerujcie siły w Fontannie Zdrowia. W okolicy znajduje się też kilka przedmiotów, które po odrobinie wysiłku można zagarnąć. Kolejny las przebyty, ruszamy na wschód. Odbijając na chwilę na południe możemy wykraść Kamień Many i Księgę zdrowia. Na wschodnie przyłączą się do nas Katapulty - warto za ich pomocą zniszczyć drzewa na północy. Dzięki temu zyskamy pomoc schowanego tam potwora rodem ze Starcrafta - Hydraliska (48)! To się nazywa kosmiczny przyjaciel ;). Z jego pomocą uderzamy na znajdującą się na południu bazę Nieumarłych. Katapultami cierpliwie niszczymy wszystkie Wieże duchów (49) i spokojnie wkraczamy do osady Elfów.

Rozdział trzeci: Przebudzenie Furiona

Główna misja:

1. Furion Stromrage A) Dostań się na Księżycową Wyspę za bazą Orków B) Zabij pierwotnych strażników C) Doprowadź Tyrande do Rogu Cenariusa D) Śpiący Furion Stromrage nie może zginąć

Ale paskudna sytuacja! Mamy nietypowy limit czasu mierzony w postaci ilości drzew. Ścięcie ostatniego z nich przez Ghule (50) oznacza że Nieumarli przedarli się do kurhanu. Według moich obliczeń mamy tylko 25 minut, więc trzeba się spieszyć. Główną przeszkodą jest baza Orków znajdująca się na północnym wschodzie. Nie m

a wyboru - musimy ją zburzyć! Szybko rozbudowujemy naszą bazę. Możemy przekształcić Drzewo Życia w Drzewo Wieków by zyskać dostęp do nowych ulepszeń w Domu Łowców, a także by móc stworzyć Drzewca Wiedzy i rekrutować Driady. By zyskać na czasie, tworzymy małą bazę (Drzewiec Wiedzy, Drzewiec Wojny), w południowej części wyspy Orków (51). Po rozbiciu posterunku Orków możemy leczyć ranne jednostki w pobliskiej Fontannie Zdrowia. Stwórzcie kilku Prastarych Obrońców których „zasadźcie” jak najbliżej bazy wroga, tuż poza zasięgiem jego Wież obserwacyjnych. Tworzymy dość silną armię - 3 Katapulty, 12 Łuczniczek, 3 Driady i uderzamy na bazę wroga. Starajcie się by główna bitwa rozgrywała się w zasięgu działania naszych Prastarych Obrońców. Później przesuwamy je w głąb bazy wroga. Bitwa będzie ciężka więc w trakcie jej trwania wciąż trenujcie nowe Łuczniczki i rzucajcie na front. Gdy już żaden Ork nie będzie nas niepokoił podążamy na północ. Musimy kolejno wyeliminować trzech Strażników. Nie będzie to łatwe, bo każdy z nich przyzwie potężne Bobołaki (52), dlatego przestrzegam przez zbyt pochopnym atakiem. Nasze siły powinny być identyczne jak te które wyruszyły z atakiem na bazę Orków. Korzystajcie z Zatrzymania Magii którą znają Driady i po każdej potyczce ze strażnikiem leczcie rany w fontannie zdrowia. Róg znajduje się w zachodniej części wyspy.

Rozdział czwarty: Druidzi powstają

Główna misja:

1. Przebudzenie Druidów A) Dostań się do kurhanów B) Zniszcz Bazę spaczonych Nocnych Elfów C) Doprowadź Furiona do Kurhanów
Dodatkowe misje:

2. Oszalałe Furbolgi A) Zabij wodza Furbolgów

3. Przeklęta polana A) Zabij Ożywieńca Śmierci, aby uratować las

Stała baza odpada - albowiem w okolicy są zbyt małe pokłady złota. Wciąż będziemy nasze Drzewa przemieszczać (53). Po napotkaniu kopalni natychmiast ją oplątujemy i zakładamy tymczasową bazę, aż wydobędziemy całe złoto. W pełni przeznaczamy je na ulepszenia w Domu Łowców, rekrutacje nowych jednostek i ruszamy dalej. Pierwsza kopalnia znajduje się tuż na wschodzie. Jest to bardzo niefortunne miejsce umieszczone dokładnie pomiędzy bazą Orków i Nieumarłych. Na szczęście walczą oni ze sobą dzięki czemu zobaczymy wiele powietrznych potyczek. Czasami zostaniemy zaatakowani, jednak Starożytni Obrońcy szybko sobie z napastnikami poradzą. Wyślijcie 5 Ogników do zdobywania drewna. Po wykorzystaniu zasobów złota przenosimy bazę dalej na wschód do drugiej kopalni. Jednocześnie musimy uporać się z grupą Furbolgów. Pamiętajcie, że Furion może przyzywać Drzewce! By wykorzystać wolny czas podczas którego będziemy wydobywać złoto możecie wyruszyć na północny wschód i ubić Furbolgi (54). Całe złoto z kopalni przeznaczamy na rekrutacje jednostek - głównie Łuczniczek, kilku Driad i 3 Katapult. W ten oto sposób mamy bardzo pokaźną armię! Podążamy na wschód niszcząc bazę ludzi. Na jej zgliszczach zakładamy naszą, wykorzystując złoto z kopalni. Wraz z większością armii udajemy się na południowy wschód. Las jest przeklęty i roi się od nieprzyjaciół - mogą być problemy. Upiory potrafią przejmować nasze jednostki - liczcie się więc z dużymi stratami. By uratować całą okolicę należy zabić Ożywieńca Śmierci znajdującego się w południowo wschodnim narożniku mapy (55). Wraz z jego śmiercią umrą również wszystkie pozostałe paskudztwa. Tradycyjnie po wydobyciu całego złota przeznaczamy je na rekrutacje nowej armii i wyruszamy na długi marsz na wschód. Drogę do Kurhanów blokuje nam baza Spaczonych Elfów, nie pozostaje nam nic innego niż ją zniszczyć (56). Na południu odnajdziemy kolejną kopalnie złota więc zakładamy ostatnią już bazę. Przeciwnik będzie często nękał nas atakami, więc gdy tylko będziecie posiadać 4 Katapulty i 20 Łuczniczek - ruszajcie do ataku. Przyda się wsparcie ze strony Starożytnych Obrońców których rozstawcie pobliżu starcia. Gdy ostatnie Spaczone drzewo zostanie ścięte wystarczy doprowadzić Furiona w pobliże kurhanów.

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 3 ŚREDNIA OCENA - 99%
Nie potrzebne są długie rozprawy, j
Ramirez - 100%
Nie będę się tu niepotrzebnie rozpi
Hunter - 100%
Dzień premiery Warcraft’a III
rysiu003 - 95%
więcej recenzji dodaj recenzję