Warcraft III: Reign of Chaos

Warcraft III: Reign of Chaos
Sztab VVeteranów
Tytuł: Warcraft III: Reign of Chaos
Producent: Bllizard Entertainment
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-07-05
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 87 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Warcraft 3

Rozdział czwarty: Duchy Ashenvale

Główna misja:

1. Ogniem i toporem A) Zgromadź 15.000 jednostek drewna
Dodatkowe misje:

2. Wódz Furbolgów A) Zabij Wodza Furbolgów

3. Drzewa Życia B) Zniszcz Drzewa Życia

Harcującymi pomiędzy drzewami Ognikami możecie się nie przejmować. Nie mamy kopalni, wiec jak na razie nie wolno jest nam wydać ani odrobiny złota! Kopalnia znajduje się na północy i już za chwilę wyrąbiecie sobie do niej przejście. Natychmiast budujemy przy niej Wielki Hall i rozpoczynamy wydobycie. Nie oszczędzajcie jeszcze drewna - stawiamy na pełny rozwój, na odkładanie surowców przyjdzie jeszcze czas. Po pierwsze zapewniamy sobie obronę. Posterunek ustawiamy koło kopalni złota (6x Wieże obserwacyjne). Tędy będą nadchodzić główne ataki wroga, grupujemy więc w pobliżu nasze oddziały. W okolicy znajdują się trzy główne bazy wroga - po jednej w każdym narożniku mapy. Pod żadnym pozorem w tej misji nie przeprowadzamy akcji typowo zaczepnych! Na wschód od kopalni złota natrafimy na Gobliny które zleca nam zadanie. Opłaca się je jak najszybciej wykonać, zabieramy więc 2 Katapulty, 4 Jeźdźców i Bestię Kodo, a następnie podążamy na północny zachód do obozu Furbolgów (19). Ważna rada - podróżujcie w dzień, albowiem w nocy Elfy mogą być niewidzialne! Po uporaniu się z Furbolgami (walka będzie bardzo ciężka, wykorzystajcie umiejętności Groma), wracamy do Goblinów odbierając nagrodę - dwa Wyrwidrzewy (20). Zbierają one po 200 jednostek drewna! Kolejne możecie zakupić w Laboratorium Goblinów - kosztują sporo, ale warto je mieć! A skoro już jesteśmy przy finansach, to złota w naszej kopalni nie ma zbyt dużo. Zabieramy więc odział i kierujemy się na południowy zachód. Najpierw natrafimy na małą osadę Elfów - jej zniszczenie zajmie chwilkę, a za spalenie Drzewa Życia otrzymamy, aż 3000 jednostek drewna! Odbijamy na zachód ubijając Trolle. Rozpoczynamy eksploatacje pobliskiej kopalni. Oczywiście trzeba zapewnić Peonom odpowiednią ochronę (21)! Spokojnie przyglądamy się wycinaniu drzew naszą aktywność ograniczając do budowy co pewien czas Wojennych młynów, by nasze jednostki miały bliżej z transportem drewna. Gdy zgromadzimy 11.500, to wraz z dużą armią udajemy się na północ od osady Goblinów i w ciągu chwili ścinamy drugie Drzewo Życia (22). Zadanie wykonane!

Rozdział piąty: Łowca Cieni

Główne misje:

1. Studnia Chaosu A) Odkryj źródło mocy
2. Cenarius A) Zabij Cenariusa

Ataku wroga nie da się praktycznie powstrzymać! Musimy bardzo szybko zorganizować obronę. Większość naszej bazy pozwalamy zniszczyć, skupiając się na utrzymaniu tej na wschód od rzeki. Opracowujemy Spętanie, Bębny Wojenne i Siłę Berserkera. Dobudowujemy kilka wież na północy i zachodzie. Wróg będzie atakował z dwóch stron jednocześnie, dlatego tworzymy dwa oddziały. W skład każdego powinny wejść dwie Katapulty, Bestia Kodo i tylu Siepaczy ilu zdążycie stworzyć. Nieprzyjaciel pośle do ataku stado bestii atakujących z powietrza, dlatego okaże się niezbędna liczna grupa Łowców Głów, lub lepiej Jeźdźców którzy za pomocą usidl

enia będą ściągać wrogów na ziemię. Po przetrzymaniu pierwszego ataku będzie już łatwiej. Wróg będzie regularnie napadał, lecz mniejszymi siłami. Wyszkolcie Szamanów i Znachorów - nareszcie możemy leczyć rany! Czas na etap drugi. Tworzymy mały oddział: 2 Katapulty, 2 Siepaczy, Szamana i Znachora (23). Dowództwo obejmuje Grom i wraz z całym towarzystwem wyrusza na północ w poszukiwaniu Studni Chaosu (24). Ścieżka jest tylko jedna, dlatego nie macie prawa zabłądzić. Zalecam jednak dużą rozwagę przy pokonywaniu nieprzyjaciół, często zatrzymujcie się by wyleczyć pomiędzy potyczkami rany! Nagrodą jest przemiana naszych wojsk w Orków Chaosu! Wciągu sekundy siła naszej armii wzrosła prawie o połowę! Tak oto dochodzimy do trzeciego etapu misji - ofensywy. Wracamy do naszej bazy i przygotowujemy się do ataku. By przywołać Cenariusa musimy napaść na jedną z baz Elfów. Moim zdaniem najsłabsza jest ta położona na północy. Grupujemy więc wszystkie nasze oddziały i uderzamy (25)! Gdy tylko Półbóg się pojawi, rzucamy na niego wszystkie nasze jednostki. Łobuz ma, aż 4000 punktów życia, ale to o jakieś 10x za mało by powstrzymać żądnych krwi Orków!

Rozdział szósty: Tylko dla Wiwern

Główne misje:

1. Szczyt kamiennego pazura A) Zniszcz bazę ludzi strzegącą szczytu
Dodatkowe misje:

2. Wiwerny A) Znajdź Wiwerny

3. Splugawione Ąródło A) Zabij Chana Centaurów B) Przynieś Glif Oczyszczenia, aby uratować źródło

Możemy tworzyć Taurenów - od tej pory żaden wróg nie jest nam straszny! Przygotowujemy obronę - Wieże i Łowców Głów. Przeciwnik będzie atakował z północy, przeważnie z wykorzystaniem Gryfów lub też transportując Sterowcami jednostki wprost do serca naszej bazy!. Jak najszybciej zabieramy się do penetracji mapy. Na zachodzie znajduje się splugawione źródło strzeżone przez Jaszczury. By ponownie zamienić je w Fontannę życia, musimy ubić Chana Centaurów znajdującego się daleko na północnym wschodzie. Mówiąc szczerze to korzyść z tego jest niewielka, ale i tak na północ udać się musimy. Po drodze odnajdziemy kopalnie złota i Laboratorium Goblinów znajdujące się nieopodal na wschodzie. Złoto przyda się już niedługo, podczas gdy w Laboratorium pod koniec gry zakupimy Sterowce. Walka z Chanem będzie ciężka, na koniec trzeba zabrać Glif oczyszczenia i zanieść do źródła. Czas na bardziej przydatne zadanie. Wiwerny zostały uwięzione przez Harpie (26). Musimy więc podążyć wąwozem na północny wschód eliminując wszystkie paskudy blokujące drogę. Pamiętajcie by zabrać ze sobą Jeźdźców i łapać ptaszyska w sieci! Nagroda za nasz wysiłek jest wspaniała - przyłączy się do nas 6 Wiwern i zyskamy możliwość trenowania kolejnych w Bestiarni! Wracamy do bazy i przystępujemy do ofensywy. Zaczynamy od zniszczenia pierwszej bazy ludzi znajdującej się na północnym zachodzie (27). Kilka Katapult, kilku Taurenów wspomaganych Wiwernami i po sprawie! Teraz główne zadanie. Grupujemy 8 Wiwern i za ich pomocą zabijamy wszystkie Gryfy patrolujące wzgórze. Dzięki temu możemy załadować naszą armię do Sterowców i bezpiecznie wylądować w południowo wschodniej części szczytu. W ciągu chwili palimy wszystkie budynki ludzi (28). Nikt i nic nie powstrzyma Taurenów!

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 3 ŚREDNIA OCENA - 99%
Nie potrzebne są długie rozprawy, j
Ramirez - 100%
Nie będę się tu niepotrzebnie rozpi
Hunter - 100%
Dzień premiery Warcraft’a III
rysiu003 - 95%
więcej recenzji dodaj recenzję