Warcraft III: Reign of Chaos

Warcraft III: Reign of Chaos
Sztab VVeteranów
Tytuł: Warcraft III: Reign of Chaos
Producent: Bllizard Entertainment
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-07-05
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 87 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Warcraft 3

Kampania Orków: Inwazja na Kalimdor



Ekonomia

Zacznijmy od informacji ogólnych przydatnych w każdej misji. Orkowie są rasą troszkę kulejąca ekonomicznie- jednostki i technologie są bardzo kosztowne, więc wciąż będziemy narzekać na niedobór surowców. By tego uniknąć należy stworzyć wielu Peonów- 5 zdobywa złoto z kopalni i aż 6 ścina drewno! Specjalne zdolności Orków nie przypadły mi do gustu. Budowanie Kolczastych Barykad mija się trochę z celem- wszak nie będziemy dopuszczać by przeciwnik mógł zaatakować nasze budynki! Umiejętność Grabieży (w Wielkim Hallu), pełni marginalną rolę w dostarczaniu surowców. I wreszcie umieszczanie Peonów w Legowiskach jest dość kosztownym i mało skutecznym pomysłem na obronę bazy. Za to koniecznie budujcie Legowiska przy kopalni złota i miejscu gdzie wycinamy drewna- jeśli przeciwnik nasz zaatakuje, to przynajmniej będziemy mogli się ukryć i poczekać, aż nadejdą z odsieczą posiłki. Kluczowym budynkiem jest Wojenny Młyn, łączący w sobie funkcje Tartaku i KuĄni. To tutaj opracowujemy technologie zwiększające siłę naszych wojsk. Zawsze opracowujemy je, aż do maksimum. Lepiej teraz poświęcić więcej surowców niż co chwila tworzyć nowe oddziały. W kampanii czas zazwyczaj nas nie goni, więc spokojnie możemy rozbudować cała bazę, opracować wszystkie technologie i dopiero później zastanawiać się „co dalej”.

Armia

Nikt z Orkami nie może się równać jeśli chodzi walkę w zwarciu! W kampanii najpierw naszą armię opieramy na szybkości Jeźdźców, później gdy dostępne będzie ulepszenie Siła Berserkera - przerzucamy się na Siepaczy. I w końcu po udostępnieniu Taurenów nasza piechota powinna składać się wyłącznie z nich. Duży problem będziemy mieli w walce z jednostkami latającymi - Łowcy Głów są mało skuteczni, Wieże Obserwacyjne za słabe. Jedynym ratunkiem pozostają Jeźdźcy i ich umiejętność Spętanie. Dopiero gdy pojawią się Wiwerny będziemy mogli odetchnąć. Do dyspozycji mamy szeroką gamę jednostek pomocniczych. Pierwszą i podstawową jest Bestia Kodo. Wprawdzie potrafi ona walczyć (pożerać przeciwników), jednak w boju cenniejsze stają się Wojenne Bębny zwieszające siłę pobliskich wojsk. Od misji 4 uzyskamy możliwość rekrutowania Szamanów. Korzystajcie z nich często, albowiem czar Żądza krwi dosłownie czyni cuda! Na koniec pozostają Znachorzy którzy potrafią grupowo leczyć nasze jednostki. Pojawiają się bardzo późno i do tego czasu zmuszeni jesteśmy radzić sobie za pomocą znalezionych pergaminów z czarami. Oczywiście Orkowie jak każda rasa posiadają Katapulty bez których zniszczenie bazy wroga byłoby niemożliwe. W skład przeciętnej armii, zawsze powinien wejść Szaman, Znachor, Bestia Kodo, 2 Katapulty, 2 Wiwerny (lub 3 Jeźdźców) i 2 Taurenów (lub 4 Siepaczy). Z taką siłą zniszczymy każdą napotkaną podczas kampanii bazę wroga.

Bohaterowie

O silę Oków stanowią również ich znakomici Bohaterowie. Jak zwykle jest ich trzech: Wróżbita (1), Mistrz Ostrzy (2) i Wódz Taurenów (3). T

en pierwszy w postaci Thralla (4,5), będzie towarzyszył nam w większości misji - warto więc przyjrzeć się jego umiejętności. Najistotniejszą jest czar Dziki Duch, przywołujący dwa olbrzymie Wilki. Starajcie się rozwijać ją jako pierwszą, albowiem używanie do pomocy Wilków zawsze zmniejsza obrażenia które w czasie boju odniosą nasze „zwykłe” jednostki. Drugim znakomitym zaklęciem są Seryjne Błyskawice, rażące kilka jednostek jednocześnie. Od tego czaru powinno zaczynać się każde starcie, pamiętajcie, że jego siła tkwi w tym, by ranić równocześnie wielu nieprzyjaciół. Po osiągnięciu 6 poziomu Thrall będzie mógł nauczyć się wywoływania Trzęsienia Ziemi. Znakomita sprawa, korzystamy z niej za każdym razem gdy tylko atakujemy bazę nieprzyjaciela. Ostatnia zdolność - Jasnowidzenie jest mało przydatna - nauczycie się innych, a by poznać pozycje wroga przeczytajcie poniższą solucję i spójrzcie na przygotowane mapy ;). Drugim z bohaterów jest Mistrz Ostrzy, czyli Grom (6,7). Jego najlepsza umiejętnością jest Lustrzane Odbicie dzięki któremu pojawiają się 1-3 jego identyczne sobowtóry. Mają tyle samo co on punktów życia, lecz niestety nie potrafią zadawać obrażeń. Wróg jednak o tym nie wie, wiec można je wykorzystać jako przynęta i mięso armatnie. Taktyka polega na tym, że tworzymy iluzję i posyłamy ją z atakiem na wroga. Gdy ten zwiąże się z nią w walce - rzucamy do boju wszystkie nasze siły, choć jest to ryzykowne bo inteligentniejsi wrogowie wybiorą sobie inny cel ataku niż naszą iluzję. Najlepiej jest więc tłuc z dystansu za pomocą Katapult i w parę chwil ubić drania! Drugą przydatną zdolnością są Ostrza Burzy - przez 7 sekund będziemy zadawać 110 punktów obrażeń wszystkim jednostkom w pobliżu. Nie trudno policzyć ile w sumie będzie ich to bolało. Krytyczne Uderzenie nie przypadło mi do gustu - bez względu na poziom, to tylko 15% szans na zadanie większych obrażeń. Natomiast Spacer po Wietrze trwa o wiele za krótko by móc czerpać z niego poważniejsze korzyści. Ostatniego z Bohaterów reprezentuje Cairne (8,9), kontrole nad którym przejmiemy w ostatnich trzech misjach. Jednym słowem jest on wojownikiem doskonałym, maszyną stworzoną do zabijania. Ponieważ zawsze będzie walczył na pierwszym froncie, powinien szybko dopracować umiejętność Bojowe Stąpnięcie i korzystać z niego gdy tylko jest otoczony przez nieprzyjaciół. Drugim doskonały pomysłem jest zwiększanie Aury Wytrzymałości która oddziałuje na wszystkie okoliczne jednostki znacznie zwiększając ich możliwości. Reinkarnacja którą posiądziemy po 6 poziomie zrobi z Cairna niezniszczalnego Terminatora - tuż po śmierci natychmiast powstanie z martwych dalej siejąc spustoszenie w szeregach wrogów. Zabić go raz jest trudno, a dwa razy to wręcz niemożliwe! Na koniec pozostaje nam Fala Uderzeniowa. Równie przydatne zaklęcie, szczególnie do „witania” nabiegających jednostek. Ale z czegoś trzeba przecież zrezygnować ;-(.

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 3 ŚREDNIA OCENA - 99%
Nie potrzebne są długie rozprawy, j
Ramirez - 100%
Nie będę się tu niepotrzebnie rozpi
Hunter - 100%
Dzień premiery Warcraft’a III
rysiu003 - 95%
więcej recenzji dodaj recenzję