Warrior Kings
Tytuł: Warrior Kings
Producent: Microdis
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-05-08
Premiera Świat:
Autor: MAO
Warrior Kings
Główne Cele:
1. Porozmawiać z mistrzem Michałem olbrzymim
2. Odwiedzić Zacharytów
3.
Eskortować przynajmniej jednego rycerza zakonnego na wyspę na południowym zachodzie
Stosunkowo łatwa misja pod warunkiem, że na początku nie popełni się błędów ;). Nasza wioska znajduje się w południowo
zachodnim narożniku mapy. Jak najszybciej w pełni ją rozbudowujemy. 20 Wieśniaków kosi zborze, 15 ścina drewna, 3 zajmuje się
budowaniem. W północno zachodnim narożniku mapy znajduje się obóz Rycerzy Zakonnych (3). W pobliżu nich znajdują się liczne
oddziały przeciwnika - nie ma żadnych szans by móc się przedrzeć. Pozostaje spokojnie czekać, aż w wiosce wybudujemy
odpowiednio duże siły by moc wyeliminować blokujące drogę oddziały wroga, a to niestety trochę potrwa. Przeciwnik nie będzie
jednak próżnował regularnie możecie spodziewać się ataku konnych łuczników wspieranych przez Behemota. Ta potężna bestia jest
w 100% odporna na strzały i niszczy budynki jakby były one z papieru. Rycerze zakonni są dość silni więc mogą bronić się
przez długi czas (regularnie lecząc rany w opactwie), a gdy już odniesiecie duże straty ucieknijcie nimi jak najdalej na
północ do lasu pozwalając wrogowi zniszczyć osadę.
W wiosce w możliwie najkrótszym czasie wytrenujcie 20 łuczników i 5 Mnichów - będą potrzebni nam do obrony. I jeśli będziecie
się bronić umiejętnie to powinno wystarczyć. Będziemy się bronić jak najdalej od wioski, proponuje przy rzece, w centrum mapy
wybudować Fortecę i umieścić w niej łuczników. Ci skutecznie wybiją wszystkich wrogów poza Behemotem. By go ubić wykorzystamy
Mnichów i ich zdolność przeprowadzania egzorcyzmów. Każdy atak w ten sposób zabiera bestii 200 punktów życia, więc zbyt długo
sobie brzydal nie pożyje. Dobrze, obronę mamy gotową, osada tętni życiem, czas więc zająć się wykonywaniem zadań. Na północ
od wioski znajduje się miasto Marka olbrzymiego (1) Poprosi nas on o odnalezienie swojego towarzysza. Znajduje się on w
centrum mapy (1) i właśnie nieprzyjaciel próbuje złożyć go w ofierze! Trzeba działać szybko i zgładzić kapłana.
A sroko już tu jesteśmy to przy okazji można spalić budynki nieprzyjaciela. Posyłamy uratowanego łucznika na rozmowę z
Markiem. W nagrodę zyskamy możliwość tren
Po pierwsze w Skryptorium które otrzymaliśmy od Zacharytów rozpocząć badania nad Malens Maleficarum (300 złota, 800
Materiałów). Później w wiosce wybudować katedrę i wreszcie poczekać, aż osiągnięty zostanie odpowiedni stopień pobożności. By
to przyspieszyć należy posłać do Katedry jak najwięcej Biskupów lub Inkwizytorów. Od tej pory dysponujemy potężną bronią
która regularnie będzie się ładować ;). Gniew niebios jest potężnym zaklęciem, ale o wiele przydatniejsze są wizje (pokazują
na chwile ustawienie wojsk wroga) i super przydatne trzęsienia ziemi (idealne do niszczenia Fortec). Czas więc ruszyć do
boju.
Budujemy 5 katapult jako osłonę dajemy 15 niebiańskich łuczników i 10 niebiańskich rycerzy. Wyruszamy na wschód i niszczymy
pierwsze dwie fortece wroga (wspomóżcie się trzęsieniem ziemi). Teraz rycerze zakonni mogą bez problemów się do nas przebić.
Wciąż podążamy na wschód i odbijamy na południe. Przed nami ostateczna potyczka - kolejne dwie fortece, kilka budynków i
sporo jednostek wroga. Czasu jednak mamy sporo i w razie niepowodzenia możecie wystawić kolejną armię. Gdy wróg padnie martwy
z całą armia podążamy na wschód. Znajduje się tu plaża przy której można wybudować port. Uważajcie jednak bo gdy tylko
zaczniecie to robić, na północy pojawi się olbrzymia armia która szybko będzie przemieszczać się w waszym kierunku. Nie
patrzcie na straty - trzeba bardzo się spieszyć. Wybudujcie kogę załadujcie na statek przynajmniej jednego rycerza zakonnego
i popłyńcie na południe. Po wyładowaniu Rycerze należy jeszcze udać się do opactwa (3) i już wygraliśmy!