Warrior Kings
Tytuł: Warrior Kings
Producent: Microdis
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-05-08
Premiera Świat:
Autor: MAO
Warrior Kings
Główne cele:
1. Sprzymierz się z jednym ze szlacheckich rodów Taryngii
2. Przygotuj zasadzkę na
armię imperium i zniszcz ją
3. Odprowadź wiedźmę do jej świętego gaju
4. Zaprowadź pięciu wieśniaków do
martwego drzewa
5. Zniszcz inne rody
Kolejna bardzo przyjemna choć dość długa misja. Zaczynamy na zachodzie i musimy powędrować aż na drugi koniec mapy
Tuż po wkroczeniu do lasu zostaniemy zaatakowani przez barbarzyńców - widać ich groźby nie były bezpodstawne. Ich
wyeliminowanie zajmie chwilkę czasu, roześlijcie konnicę po lesie by szybciej wybić łuczników wroga. Równocześnie ze wzgórza
na północy runie na nas oddział rycerzy nieprzyjaciela - pilnujcie łuczników bo mogą być kłopoty! Przechodzimy przez las i
odbijamy na północ - pomiędzy wzgórzami znajduje się Gaj do którego mamy doprowadzić wiedźmę (3). W nagrodę zarówno gaj jak i
magiczny krąg w którym napotkaliśmy wiedźmę przejdą na naszą własność. Dostaniemy również zadanie - doprowadzić pięciu
wieśniaków do martwego drzewna na południowym zachodzie (4). Warto później je wykonać bo poświęcając życie tych pięciu oraczy
ziemi, otrzymamy w zamian całkiem silną armię złożoną z zombie! Tymczasem z całą armią kierujemy się na południowy wschód i
równamy z ziemią ostatni obóz imperium.
Przed nami kluczowy dla rozgrywki wybór. W okolicy znajdują się siedziby dwóch rodów (1). Na południu swoją siedzibę mają
„fioletowi” którzy znajdują się na wysokim poziomie technicznym, na północy „pomarańczowi” czczący pogańskich bogów. Nie
trudno zgadnąć, że
Szybko wracamy naszymi wojskami do wioski - ostatni przeciwnik może zaatakować lada chwila! Przystępujemy do rozbudowy osady.
Standardowo 15 wieśniaków zbiera żywność i 15 ścina drewno. Wybudujcie też cech i opracujcie rozpocznijcie w nim badania nad
ciężkim pługiem co dodatkowo podniesie efektywność pracy wieśniaków. Równocześnie tworzymy armię z którą zaatakujemy
nieprzyjaciela. W jej skład powinna wejść spora grupa łuczników (ok. 25) wyposażonych w wozy dostawcze i wspieranych przez
ciężką kawalerię (ok. 15). PóĽniej możecie jako uzupełnienie podsyłać niezwykle szybkie ale też i kosztowne konne
wojowniczki. Ruszamy na zachód atakując pierwszy obóz czerwonych. Łucznikami podpalamy palisadę i spokojnie czekamy aż
wszystko spłonie równocześnie eliminując wybiegające z obozu jednostki wroga. Dalej przemy na zachód niszcząc napotkaną
wioskę i wreszcie przechodzimy do szturmu na główną osadę nieprzyjaciela. Ona również zbudowana jest w większości z drewna
więc już po chwili zapłonie od naszych strzał! Zacznijcie od spalenia bramy, później rzućcie do ataku konnice by szybko wybić
pozostałych przy życiu łuczników nieprzyjaciela. Zniszczenie dworu (5) jest równoznaczne z pokonaniem ostatniego rodu i
wypełnieniem zadania.
Czas na wielki finał - zasadzkę na armię imperium. Jest ona dość liczna więc nie ma co ryzykować konfrontacji na otwartym
terenie. Na przygotowania jest jeszcze chwilka czasu więc warto wytrenować kolejną grupę łuczników - przeznaczcie na to
wszystkie surowce. Ustawiamy naszych strzelców na wzgórzach w centrum mapy - nieprzyjaciel chcąc przejść przez las będzie
musiał podążać tą drogą. Teraz wystarczy cierpliwie czekać i niczym kaczki wystrzelać bezradną ciężką kawalerię i piechotę
nieprzyjaciela. Ach, cóż to było za zwycięstwo!