Emperor of the Fading Suns

Emperor of the Fading Suns
Sztab VVeteranów
Tytuł: Emperor of the Fading Suns
Producent: Holistic Design
Dystrybutor: -
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:1996-10-01
Premiera Świat:
Autor: 5916
Ocena
czytelników 89 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Emperor Of Fading Suns

Bez względu na nazwę budowli zawsze jest to miasto - czy to pałac, czy ko ściół, czy tarcza, czy fabryka - to są zawsze miasta. Poza wspomnianymi funkcjami każde z nich uzupełnia jednostki - uszkodzone wojska wolno odzyskują sprawność w polu i o wiele szybciej przebywając w mieście. Same miasta można podzielić na kilka typów, a wśród nich najważniejsze są:

  • MIASTA WYDOBYWCZE - w zależności od typu, miasto zbiera pewien typ/typy surowców z cał ego obszaru w promieniu 2 pól. Co ważniejsze żadne inne miasto wydobywcze nie może zostać zbudowane tak, aby ich strefy na siebie zachodziły (dlatego minimalną odległością jest w tym przypadku 5 pól). Oczywiście typ każdego pola jest istotny przy wydobyciu (w górach jest dużo metalu, a pożywienie najlepiej rośnie na trawiastych równinach) odpowiednia tabelka na stronie: http ://website.lineone.net/~rwein/machi/efs/harvest.htm. Co nas najbardziej interesuje to pola specjalne - znajdują sie na nich podpisane ikonki - na przykład diament podpisany GEMS produkuje gemy potrzebne do wyrobu soczewek (singularities) używanych w międzyukładowych nap ędach statków kosmicznych. Część tych pól specjalnych produkuje surowce niedostępne innymi metodami, część ma po prostu bardzo dużą koncentrację jakiegoś surowca (20), co najczęściej daje go więcej, niż wszystkie pozostałe pola z których miasto zbiera, razem wzięte (na przyk ład platforma wiertnicza - Well - zbierająca energię - Energy - z morza, produkuje całe 16 jednostek - jedno pole specjalne z energią wytwarza jej 20)

    Podstawowych typów surowców jest tylko kilka. Food (żywność) służy do wyżywienia jednostek i miast. Jedynie Engineer potrzebuje jej do produkcji. Metal - to podstawowy surowiec produkcyjny. Nie przerabia się go, ale większość jednostek zużywa metal w produkcji. Trace (pierwiastki) - NAJWAŻNIEJSZE! Prawie każdy półprodukt potrzebuje ich na wejściu. Czasami używany w jednostkach. Energy (energia) - też używana w większości półproduktów, ale można ją produkować praktycznie wszędzie, w tym z wody.
    Kolejne typy to:

  • MIASTA WYTWARZAJĄCE PÓŁPRODUKTY - z czystych surowców można wyprodukować niewiele. Właś ciwie tylko metal jest używany nieprzetworzony. Do budowy jednostek służą przede wszystkim p ółprodukty - najczęściej wytwarzane z trace i energii. Miasta te wypuszczają półprodukty cały czas, pod warunkiem, że mają dostęp do odpowiednich surowców.

  • MIASTA SZKOLĄCE - to jest akurat proste. W FORT wytwarza się piechotę, w FACTORY pojazdy (w tym statki wodne) i samoloty, a w STARPORT statki kosmiczne.

    Pozostałe miasta mają z reguły specjalne przeznaczenie i należy potraktować je każde osobno:

  • PALACE - tylko jeden na planetę - kto kontroluje PALACE zbiera podatki z miast - tak, to oznacza, że bez PALACE podatki z planety nie wpływają. Tutaj też doszkala się szlachciców.

  • SHIELD - tylko jedna na planetę - tarcza chroni sąsiednie pola przed bombardowaniem z kosmosu. Kto kontroluje miasto z tarczą kontroluje jej przepustowość.

  • CHURCH - tylko jeden na planetę - tu ustawia się odpowiedni odłam wiary (SECT), który b ędzie wyznawany przez nowo wyprodukowane wojsko. Jednostki z innym odłamem będą miały na planecie nieco mniejsze morale. Ponadto teoretycznie nowo wybrany PATRIARCH (taki nowoczesny Papież) bardziej lubi Domy wyznające ten sam odłam, ale ten cały element niestety nie działa – pozostaje jedynie mniejsze morale.

  • LABORATORIUM - każde produkuje punkty wynalazczości i co najważniejsze kosztuje 500 Firebirdów na turę. Każdy wynalazek trzeba zarchiwizować, co zużywa trochę punktów wynalazczości co turę - dlatego z jednym laboratorium nie da się wynaleźć wszystkiego, ponieważ w końcu koszt utrzymania przekroczy wytwarzane punkty. Dlatego też, zniszczenie wszystkich laboratoriów domu oznacza stratę wszystkich wynalazków. Technika na pierwszy rzut oka wygląda skomplikowanie - jakieś dziwne ustępy ze świętych ksiąg nie tłumaczące absolutnie niczego, jednak liczy się to, co jest napisane podczas wyboru wynalazku w dolnym oknie. Najczęściej to dostęp do nowego budynku/jednostki. Jeśli w oknie nic nie ma najczęściej znaczy to właśnie to - ten wynalazek niczego nie daje, jest po prostu podstawą dla dalszych.

  • HOSPITAL - o tym było wcześniej - służy do pomocy w leczeniu wczesnego stadium Necrosis i to jego jedyna funkcja.

    Emperor of Fading Suns 125517,4
    Początek gry - mapa planety Severus.


    Ta cała infrastruktura służy oczywiście jednemu - produkcji wojska. A ponieważ gra toczy się na różnych planetach jednym z najważniejszych elementów jest flota kosmiczna, która nie tylko kontroluje przestrzeń, ale przede wszystkim transportuje oddziały naziemne i surowce pomiędzy planetami. Miasta wykonują swoje obowiązki w losowej kolejności - dlatego, jeśli planeta produkuje wystarczającą ilość surowców dla półproduktów, ale na składzie było ich za mało dla pokrycia zapotrzebowania na jedną turę - może się zdarzyć, że niektóre miasta wytwarzające p ółprodukty nie będą miały surowca w chwili wytwarzania - może, ale nie musi - surowce mogą zostać wyprodukowane przed danym półproduktem, albo po - na dodatek w każdej turze inaczej.

    Spis i zastosowanie specjalnych produktów:

  • exotica - jeśli miasto zbiera żywność, będzie też zbierać egzotyczne rośliny z objętych pól. Ich jedynym zastosowaniem jest zużycie do produkcji biochemii, a do tego wcale nie trzeba wielu źródeł.

  • electronics - elektronika jest stosowana w większości pojazdów. To też podstawa specjalnych jednostek. Używana w produkcji chipów domózgowych (WETWARE).

  • chemicals - też stosowana w pojazdach, oraz genetycznych modyfikacjach. Półprodukt dla biochemii.

  • biochems - zaawansowane jednostki ze zmodyfikowanym DNA. Przeważnie dobrze walczą w CLOSE, ale już gorzej z resztą. Technika z tego obszaru jest najczęściej zakazywana przez ko ściół.

  • wetware - pełen cyberpunk - chipy przyłączane do mózgów. Używane w specjalistycznej piechocie i pojazdach. Też może być zakazana.

  • Ceramsteel - zaawansowany pancerz - używany w dużych statkach kosmicznych i ciężkiej piechocie/pojazdach. Półprodukt wetware.

  • Monopols - zaawansowane zasilanie - używane przede wszystkim w pojazdach antygrawitacyjnych. Półprodukt singularities.

  • Gems - kryształy, z których wycina się soczewki dla napędów międzygwiezdnych.

  • singularities - wspomniane soczewki. Każdy statek międzygwiezdny potrzebuje jednej lub kilku.

  • << poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | następna >>
    skomentuj
    KOMENTARZE NA TEMAT GRY
    więcej komentarzy dodaj komentarz
    RECENZJE CZYTELNIKÓW
    ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję