Emperor of the Fading Suns
Tytuł: Emperor of the Fading Suns
Producent: Holistic Design
Dystrybutor: -
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:1996-10-01
Premiera Świat:
Autor: 5916
Emperor Of Fading Suns | ||||||||
Emperor Of Fading Suns - poradnikHolistic Design ma tendencję do robienia gier z wieloma oryginalnymi
rozwiązaniami. Tak wieloma, że normalny gracz, który tłucze tylko klony swoich ulubionych
gatunków (na potrzeby strony - Age of Empires) gubi się po 3 minutach. Weźmy choćby takie
Final Liberation - najlepsza konwersja figurkowego Warhammera 40k jeszcze przez co najmniej
kilka(naście?) lat. Wstawki filmowe z aktorami, masa jednostek, elastyczny wybór armii do
misji, istotne oba poziomy rozgrywki (taktyczny i strategiczny), aktywne AI (tak, tak -
kontratakuje), oraz uwzględniony upływ czasu (orkowie dokupują jednostki w niepodbitych
prowincjach). Nawet bez problemu można by dodać kolejne rasy (fani robią chaos, już gdzieś
tak z 5 lat - mają ze 4 jednostki ;) ), a gra przeszła praktycznie bez echa. Dlaczego w takim
razie wszyscy trąbią o Dawn of War?
Do rzeczy - Holistic Design wypuścił papierowe Fading Suns, więc na pewno wiedzą, co robią.
Omawiana gra, to przeniesienie świata papierowego RPG do strategii komputerowej. Zapewne
wymagało to sporego cięcia i ekwilibrystyki (Domy mają na początku równy start), zaplanowano
masę elementów, z których większości nie udało się wprowadzić - gdyby się udało, byłaby to
najprawdopodobniej najlepsza gra strategiczna w historii gier komputerowych, a tak, to dosyć
przyjemna i oryginalna gierka z masą elementów, które do niczego nie służą (jak w Space
Empires).
Zasiadając do gry, dobrze jest mieć w pamięci Civilization, jednak zbytnio nie przywiązując
się do przedstawionego tam modelu. Co prawda mamy tu miasta, z których niektóre produkują
surowce z przyległych pól i niektóre robią jednostki, ale nie do końca to działa tak, jak w
Civilization.
Cel gry jest taki, jak w tytule - zostać Imperatorem. Dzieje się to poprzez wybór w głosowaniu Regenta, który, jeśli poczuje, że jest wystarczająco silny - może ogłosić się
kandydatem na Imperatora (kolejne głosowanie zatwierdzające) i wygrać następne wybory po 10
latach - skomplikowane i wymaga wygrania 3 głosowań pod rząd. No, może skomplikowane w
teorii. W praktyce skomplikowane jeszcze bardziej ;)
po pierwsze - Sceptorzy to konkretne jednostki - można je odbić w walce. Oczywiście wymaga to najczęściej zdobycia stolicy przeciwnika, a przy myślącym dowództwie (czyli nie komputerze) jest to prawie niemożliwe ze względu na model produkcji jednostek (o tym później) po drugie - aby zagłosować, trzeba mieć w chwili głosowania szlachcica w stolicy
imperium - Byzantium Secundus - dlatego najprostszym rozwiązaniem jest po prostu zdobycie
stolicy i zabicie wszystkich wrogich szlachciców (zresztą Dom ginie właśnie po stracie
wszystkich wysoko urodzonych - Noble)
Oczywiście sposobem na zdobycie czegokolwiek jest produkcja wojska - co nas najbardziej ogranicza, to dostępność surowców, nie czas produkcji. Zaawansowane jednostki potrzebują masę zaawansowanych półproduktów, a dodatkowo całą tą machinę kilkunastu miast, produkujących elementy dla zwykłego czołgu, trzeba wyżywić. Emperor Of Fading Suns - poradnik
|
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | następna >>
| |