Sims 3

Sims 3
Sztab VVeteranów
Tytuł: Sims 3
Producent: Maxis
Dystrybutor: Electronic Arts Polska
Gatunek: sim
Premiera Pl:2009-06-05
Premiera świat:
Autor: Villemo
Ocena
czytelników 74 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 90% procent
Głosuj na tę grę!

Sims 3

the-sims-3-3896-1.jpg 1 Zanim zajmę się typową rozgrywką zwrócę jeszcze waszą uwagę na ulepszony system opcji. Jest ich wiele, i pozwalają na dowolne kształtowanie obrazu, dźwięku czy też samej rozgrywki. Przykładowo decydujemy jak wiele wolnej woli posiadać ma Sim, jak długie ma być jego życie (od krótkiego do epickiego – ta opcja pasuje mi najbardziej), czy chcemy włączyć/wyłączyć postęp historii i starzenia się. Przydatne okazują się również Lekcje – znajdziemy tam podstawowe informacje dotyczące budowy, interakcji, potrzeb i rozwoju simowych postaci.

Najwyższa pora przejść do Simów i ich nader interesującego życia. Każdy na pewno orientuje się w tym jak wyglądała rozgrywka w poprzednich edycjach The Sims. Opiszę więc nowości, które udało mi się wyłapać jak do tej pory. Zaczniemy od nastrójników – znajdują się one u dołu ekranu w „specyfikacji” naszego sima. Dotyczą one wielu aspektów, niektóre podwyższają, inne pomniejszają poziom nastroju. Dla przykładu: ładnie urządzony dom (wiedziałam, że warto się postarać), doskonały posiłek, odprężająca kąpiel czy udana impreza polepszą nastrój na kilka minut lub też godzin, zaś intensywne ćwiczenia (ból pleców), zepsute jedzenie czy brudne naczynia, skutecznie go obniżą. Obecny jest również pasek potrzeb informujący nas o poziomie najedzenia, higienie, konieczności skorzystania z toalety, energii, towarzystwie i zabawie. Utrzymanie ich na odpowiednim (zielonym) poziomie daje lepsze samopoczucie a co za tym idzie szybszą naukę, awanse itp. Z dolnego paska wyczytamy również za ile dni nasz Sim zmieni grupę wiekową, jaki jest jego status w pracy, zobaczymy poziom zażyłości z innymi, zaglądniemy do wyposażenia i sprawdzimy umiejętności. Jeśli chodzi o te ostatnie to nie zobaczymy wszystkich od razu – dopiero po osiągnięciu pierws
zego poziomu pojawia się pasek stanu. Z nowości znajdziemy tu również zakładkę „okazje” – pokazuje nam dodatkowe możliwości Sima, czy to na zdobycie awansu (np. za udział w konferencji), czy na dodatkowy zarobek (upieczenie ciasteczek na konkurs). Czymś ciekawym jest zakładka Nagrody Szczęścia Życiowego– nasz Sim przez cały czas zbiera punkty za spełnianie swoim pomniejszych pragnień, które co rusz pojawiają się nam na pasku – każde z nich możemy zablokować (lewy przycisk myszy) lub też usunąć (prawy) gdy nie mamy ochoty go spełniać. Nagród jest wiele i niektóre są bardzo przydatne – na przykład urządzenie do zmiany sylwetki, teleportacji, replikator żywności.

Umiejętności nabywamy bardzo podobnie jak to było w „dwójce” – za pomocą odpowiednich sprzętów. Nowością jest możliwość uczestnictwa w kursach oferowanych w mieście. Oprócz tego nasze umiejętności rozwijane mogą być na „wyższym” poziomie – do każdej stworzone są wyzwania jak np. napisanie odpowiedniej ilości bestsellerów czy namalowanie arcydzieł. W każdej chwili możemy zobaczyć statystyki naszego sima w zakładce „umiejętności”. Jednak największą ze wszystkich innowacji jest z pewnością otwarty świat gry. Możemy wreszcie pożegnać się z ekranami wczytywania, gdyż nasz Sim samodzielnie podróżuje we wszystkie wskazane miejsca – może to robić taksówką, własnych samochodem, rowerem i na piechotę. Ograniczeń brak – wędrujemy nie tylko po wyznaczonych drogach, ale również go wzniesieniach, dolinach itp. Z tym wiąże się jeszcze jedna ciekawa możliwość – kolekcjonerstwo. Zbierać możemy kamienie i minerały, nasiona (które oczywiście później zasadzimy – ewentualnie sprzedamy) i owady. Kolekcjonerstwo również posiada swoje wyzwania – przykładowo trzeba złapaćthe-sims-3-3896-2.jpg 2 wszystkie występujące w grze gatunki owadów. Jeśli już mowa o gatunkach – podobnie jest z rybami. Każdy zapalony wędkarz może ukończyć wyzwania, gdy uda mu się złowić wszystkie możliwe rybki czy też pozna tajniki stosowania odpowiednich przynęt.

Graficznie simy wyglądają o wiele lepiej, choć w żadnych razie nie można powiedzieć, iż postaci są realistyczne – ładne, ale nie „prawdziwe”. Otoczenie za to sprawia bardzo przyjemne wrażenie – fale i odbłyski światła na wodzie, zapadający zmierzch i wstający poranek, wyraźne detale – to wszystko jest na wysokim poziomie. Mimika postaci i ich gestykulacja wydają się żywsze i lepiej dopracowane. Muzyka również uległa poprawie, jest o wiele bardziej dynamiczna i przyjazna dla ucha, choć po pewnym czasie znudzi każdego. Simowe dźwięki nie uległy zmianie – wciąż słychać dziwny i niezrozumiały bełkot – ale jest to chyba nieodłączny element tej gry.

O wszystkich możliwościach i interakcjach mogłabym pisać jeszcze długo, jednak mogłoby to być dla niektórych zbyt nużące. Myślę, że wspomniałam o najważniejszych cechach gry, choć zapewne jest jeszcze wiele rzeczy, których sama nie zdążyłam odkryć. Podsumowując – The Sims 3 spełniło moje oczekiwanie, sądzę, że spędzę z nimi wiele wieczorów. Już teraz nie mogę doczekać się dodatków a uważam, że po sukcesie jaki odniosła podstawowa wersja gry, pojawią się one niebawem.

Plusy:
• Rozbudowany Kreator Postaci
• Otwarty świat Simów
• Narzędzie tworzenia stylu
• Poprawa wyglądu postaci i otoczenia
• Więcej interakcji
• Przyjemniejszy interfejs
• Zróżnicowane cechy do wyboru

Minusy:
• Brak dodatków
• Niewielka ilość obiektów, ubrań, itp.

Autor: Villemo
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
05.08.2010 | blazejco12345 » h gyu
03.03.2010 | Cyleon » Ta gra jest super. Polecam sam mam na koncie kilka
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ¦REDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję