Warcraft III: Reign of Chaos

Warcraft III: Reign of Chaos
Sztab VVeteranów
Tytuł: Warcraft III: Reign of Chaos
Producent: Bllizard Entertainment
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-07-05
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 87 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Warcraft 3

Rozdział piąty: Bracia Krwi

Główne misje:

1. Przebódź Druidów A) Odkryj położenie Kurhanów B) Tyrande Whisperwind nie może zginąć C) Furion Stormrage nie może zginąć

2. Uwolnij Illidana A) Znajdź więzienie Illidana B) Tyrande Whisperwind nie może zginąć
Dodatkowa misja:

3. Niedźwiedzia przysługa A) Nabierz wody z Fontanny Życia B) Odnieś pełną fiolkę do Furbolgów

I znów czeka nas penetracja jaskiń. Można ją podzielić na trzy etapy. Pamiętajcie by używać zdolności Druidów Szponów (Cyklon) i nieustannie przyzywać Furionem Drzewce (rolę drzew pełnią olbrzymie muchomory). Uparcie przemy na południe eliminując napotkanych wrogów. W połowie drogi między startem a Splugawiony Źródłem, na wschodzie znajduje się ukryty korytarz. By móc się tam dostać należy Furionem zamienić blokujące drogę muchomory w drzewce. W jaskini odnajdziemy Największą Pandę Świata ;-)! Bydle (57) nie jest wcale milutkie, a za to cholernie potężne - blokujcie mu drogę Drzewcami i cała armią obstrzelajcie Pandę z dystansu. Podążamy na południe i by po dłuższym marszu dotrzeć do legowiska Furbolgów. Fontanna do której mamy dotrzeć znajduje się na północnym zachodzie i jest pilnowana przez grupę silnych Jaszczurów. W nagrodę za pomoc futrzakom otrzymamy Talizman Dziczy pozwalający przywołać trzy Furbolgi (58). Na południowym zachodzie znajduje się brama, dotarcie do której oznacza przejście do drugiego etapu zwiedzania jaskiń. Dysponujemy „świeżą” armią wraz z którą ruszamy na wschód, aż do Kręgu mocy. Korzystamy z magicznego mostu, eliminujemy Strażników i ubijając małe Smoki podążamy na północ. Czas na problemy - nie wolno nam zabić żadnego z Druidów Pazurów! Proponuje wyruszyć wyłącznie Furionem i nie zwracając uwagi na ataki nieprzyjaciół uparcie przeć na północ. Gdy dwóch śpiących Druidów zablokuje nam drogę - jednego trzeba obudzić - zaatakować i po chwili wyminąć. Na koniec odbijamy na zachód, nie zważając na atak wroga niszczymy bramę i stajemy w Kręgu mocy. Etap drugi zakończony. Ponownie dowodzimy Tyrante. Sprawnie eliminujemy Strażników. Udając się na południe i na wschód dotrzemy do biblioteki gdzie odnajdziemy Księgę Wiedzy. Udając się na północ i zachód, a także na południe i zachód odnajdziemy Kręgi Mocy. Wejście do obydwu z nich (po kolei) otworzy bramę prowadzącą do zachodniej części labiryntu. Pamiętajcie by niszczyć umieszczone na podłogach skrzynie - cześć z nich kryje przydatne przedmioty. Podążamy na zachód - w komnacie południowej przebywają śpiący Strażnicy. W sali obok znajdziemy broń zwiększającą siłę naszych Łowczyń. Podążamy na północ, uwalniamy więĄniów z pobliskich cel i korzystamy z Portalu. Dalej, w sali na południu odnajdziemy goblińskie miny. Podążamy na północ i rozstawiamy je w komnacie przez którą przebiegają Strażnicy. Bumm i 5 łobuzów, jeden po drugim ulatuje w zaświaty. Przed nami ostatnia walka - na północy znajduje się Califax wraz ze swoją doborową strażą Bobołaków (59). Walka z nim będzie bardzo ciężka - to dobry moment by przywołać na pomoc Furbolgi. To znaczni przeważy szalę zwycięstwa na naszą stronę. Illidan jest wolny!

Rozdział szósty: Dziedzictwo ognia i smutku

Główne misje:

1. Czaszka Gul’dana A) Zniszcz Bramę Demonów pilnującą Czaszki B) Doprowadź Illidana do Czaszki Gul’dana
2. Zniszcz Tichondriusa

Uwijamy się niczym w ukropie! Interesuje nas wyłącznie główny cel, bazami nieprzyjaciół i potworami neutralnymi zupełnie się nie przejmujemy. Rozpoczynamy od zapewnienia ochrony naszej bazie, przeciwnicy prędzej bądź później zaczną nas zaciekle atakować. 4 Starożytnych Obrońców powinno wystarczyć. Potrzebujemy dużo drewna więc aż 7 Ogników wysyłamy do jego zdobywania. Tworzymy armię która będzie się składać z 2 Druidów Pazurów z 7 Druidów Szponów i przynajmniej 3 Katapult. Gdy nasza mała armia będzie gotowa natychmiast podążamy na północny zachód kierując się w stronę narożnika mapy. Najlepiej wyruszcie w nocy dz

ięki czemu będzie można uniknąć potyczek ze śpiącymi neutralnymi potworami. Przebijamy się przez posterunki Straży (60) zagłady i docieramy w pobliże Bramy Demonów. Jak najszybciej starajcie się ją zburzyć, albowiem cały czas będą przez nią wychodzić nowe jednostki wroga. Już wiecie po co kazałem zabrać Katapulty ;-). Po zniszczeniu Bramy (61) dobieramy się do Czaszki Gul’dana. Nikt nie może się z nami równać! No, może z wyjątkiem Tichondriusa, którego właśnie zamierzamy ubić. Jego siedziba znajduje się w północno wschodnim narożniku mapy. Łobuz posiada bardzo silną ochronę, zapowiada się piekielnie trudna bitwa. Wyruszając na wschód ubijcie przebywającą na północy silną grupę Satyrów - ich lider posiada Medalion odwagi. Tworząc armię zdolną ubić Tichondriusa, wciąż pamiętajcie o obronie bazy, zawsze powinno znajdować się w niej kilku Druidów Szponów! Czas na atak. Moja armia liczyła 10 Druidów Szponów, 3 Druidów Pazurów, 5 Katapult, choć proponowałbym zgromadzić jeszcze większe siły. Plan jest prosty - Dwóch Druidów Szponów powinno czuwać nad zdrowiem naszego bohatera, podczas gry reszta walczy w postaci Niedźwiedzi. Druidzi Pazurów za pomocą Cyklonu obezwładniają Tichondriusa i jego osobistych strażników (62) do czasu gdy nasze jednostki wybijają pozostałą ochronę. Tichondriusa atakuje wyłącznie Illiadan bo tylko on może go zranić. Cały czas wspomagajcie się zaklęciem Spalenie many. W przypadku porażki, macie dużo czasu by stworzyć nową armię i raz jeszcze uderzyć na wroga.

Rozdział siódmy: Zmierzch Bogów

Główna misja:

1. Powstrzymaj Archimonda A) Powstrzymaj Archimonda przez 45 minut B) Archimonde nie może dostać się do Drzewa Świata

Super, nareszcie misja która na najwyższym poziomie trudności doprowadza do rozpaczy nawet najlepszych strategów! Śmiertelny pojedynek godny bycia finałowym. Cel jest prosty - wytrzymać 45 minut. Jednak by go osiągnąć trzeba się będzie bardzo napocić. Na zachód od naszej bazy i południowy wschód odnajdziemy dwie kopalnie złota. Natychmiast stwórzcie w ich pobliżu Drzewce Życia i rozpocznijcie ich eksploatacje. Równocześnie poślijcie następnych 5 Ogników do zdobywania drewna. Zaczynamy od przemieszczenia wszystkich naszych jednostek do bazy ludzi która znajduje się na południu. Szybko posyłamy tam również 10 Ogników by stworzyć Starożytnych Obrońców i kolejne 10 do reperacji i stworzenia zaplecza produkcyjnego - Drzewca Wiedzy i Drzewca Wiatru. Nasza armia będzie składać się z głównie z Druidów Szponów (jak najwięcej), 5 Katapult i 3 Druidów Pazurów. W pobliżu naszej bazy na północy i południowym zachodzie znajdują się obozowiska Furbolgów i Trolli - natychmiast poślijcie do nich Tyrande, a zgodzą się do nas przyłączyć. Dodatkowo możemy ich rekrutować w Obozie Najemników - jest to szczególnie zalecane! Ataki wroga będą nadciągać praktycznie non stop. Za wszelką cenę, jak najszybciej ubijajcie wrogiego Herosa (63) i bez względu na obrażenia niszczcie Wozy Mięsa - to najsilniejsza broń nieprzyjaciela! Cały czas korzystajcie z umiejętności naszych Bohaterów (szczególnie Spadające Gwizdy i Uspokojenie). Po każdej potyczce leczcie Druidami rany. Baza ludzi powinna wytrzymać 15 minut, dłużej raczej się nie uda. Bronimy jej aż do końca, a gdy będzie spalona - ustawiamy identyczną jak wcześniej obronę tym razem w osadzie Orków (64). Tu musimy bronić się znacznie dłużej bo aż 20 minut. Równocześnie Ogniki powinny rozpocząć masowe (ponad 10!) tworzenie Starożytnych Obrońców w pobliżu Fontanny Zdrowia na południowym wschodzie od naszej bazy, a także w samej bazie. Gdy osada Orków padnie, to właśnie tam będziemy się bronić (65). 10 minut powinno udać się wytrzymać choć nie będzie to łatwe. W zanadrzu miejcie eskadrę 10 Jeźdźców Hipogryfów - gdy Tichondrius będzie zmierzał do bramy, możecie spróbować go zaatakować i choć na chwilę sprowokować do pościgu. Każda sekunda jest na wagę złota! Powodzenia! Możecie mi wierzyć, ze film końcowy, a szczególnie humorystyczne scenki przygotowane przez twórców gry warte są zobaczenia i waszego wysiłku!

Artur Okoń
mao@sztab.com

Autor: MAO

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 3 ŚREDNIA OCENA - 99%
Nie potrzebne są długie rozprawy, j
Ramirez - 100%
Nie będę się tu niepotrzebnie rozpi
Hunter - 100%
Dzień premiery Warcraft’a III
rysiu003 - 95%
więcej recenzji dodaj recenzję