Command and Conquer: Tiberian Sun

Command and Conquer: Tiberian Sun
Sztab VVeteranów
Tytuł: Command and Conquer: Tiberian Sun
Producent: WestWood Studios
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:1999-09-24
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 88 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Tiberian Sun

Misja 18

Główne cele: 1. Oczyścić teren dla M.C.V. 2. Zniszczyć wyrzutnie ICBM. 3. Zniszczyć piramidę. 4. Unicestwić wszystkie jednostki i budynki NOD.

Nadszedł wreszcie czas na ostateczną rozgrywkę. Jest ona diabelnie trudna. Żadna z wcześniejszych misji nie może się z nią równać, żadna w pełni nie przygotowała nas na to wyzwanie. Zaczynamy z małą grupką żołnierzy. W ciągu kilku chwil niszczymy bazę przeciwnika i na jej miejscu zakładamy własną. Rozbudowujemy ją w sposób standardowy. Naszymi jednostkami udajemy się na zachód. Powinniśmy w niedługim czasie dojść do mostu. Nie przechodzimy jednak na drugą stronę (na razie). Ustawiamy naszych Tytanów przed mostem- to powinno na jakiś czas powstrzymać ataki wroga. Mamy troszkę ponad godzinę czasu na zniszczenie wyrzutni ICBM. Resztą jednostek udajemy się na południe. Na południowym zachodzie znajdują się pozostałości po dawnej (i to chyba bardzo) bazie przeciwnika. Jest ona łatwym celem- nikt jej już nie pilnuje. Na wchód od niej znajduje się nowa baza- to ona będzie naszym pierwszym celem (ale jeszcze nie teraz). Zanim przystąpimy do ofensywy powinniśmy dobrze zabezpieczyć nasze tyły. W bazie budujemy trzy działka RPG Upgrade (jedno w centrum i dwa z zachodniej strony) a także trzy działka Vulcan (również jedno w centrum i dwa na zachodzie). Ważne abyśmy budowali je w dużej odległości od siebie. Przeciwnik dysponuje bardzo silnymi pociskami dalekiego zasięgu i niejednokrotnie będzie raził naszą bazę. Odstęp zapewni nam komfort tego że jednorazowo wróg będzie mógł zniszczyć nam jeden, góra dwa budynki. Dodatkowo wzmacniamy oddziały pilnujące mostu (tak, aby pilnowały go trzy Tytany i dwa Disruptory). W ogóle najlepszym rozwiązaniem było by zniszczenie mostu, ale to niestety nie zależy do końca od nas. Prócz tego należy zabezpieczyć zejście z góry na południu (podobną ekipą jaka pilnuje mostu). Jeśli z jakichś względów nie uda nam się zebrać na czas takiej armii, to rezygnujemy z pilnowania mostu, wycofujemy nasze jednostki do bazy i bronimy się zza linii działek. Trzeba również zwrócić uwagę na to iż przeciwnik bardzo często używa jednostek które drążą tunele pod ziemią i wykopują się w centrum naszej bazy. Prócz działek dobrze by było abyśmy dysponowali jakimiś kilkoma jednostkami które w razie zagrożenia mogły by szybko zareagować i zniszczyć oponenta. Pamiętajcie- dobrze zabezpieczona baza to klucz do sukcesu ! Dopiero teraz możemy dokończyć budowę bazy. Po wybudowaniu GDI Tech Center, będziemy mogli produkować znakomitą maszynę wojenną, najsilniejszą jednostkę w grze- Mammoth MK II. Wprawdzie jej cena jest ogromna (3000), ale opłaca się w nią zainwestować. Szkoda, że jednocześnie możemy wyprodukować tylko jedną taką jednostkę. Prócz tego możemy budować GDI Upgrade Center. Gdy to zrobimy, będziemy mogli na nim zainstalować potężne działa- Ion Cannon Uplink- wysyła ono potężny strumień energii, niszczący wybrany przez nas cel (budynek lub jednostkę), bez względu na odległość. Jeszcze raz podkreślam odpowiednie zabezpieczenie bazy. Gdy już będziemy czuli się bezpieczni, odeprzemy kilka ataków przeciwnika i zauważymy, że nie wyrządziły nam one większych zniszczeń, przechodzimy do planowania ofensywy. Produkujemy jak najwięcej jednostek bojowych (przynajmniej 5 Tytanów, 3 Disruptory i Mammotha MK II). Robimy to do momentu gdy zostanie nam 18-20 minut do końca wytyczonego czasu. Naszym pierwszym celem będzie baza na południu. Najpierw niszczymy działo w jej północnej części (możemy wykorzystać do tego ION Cannon, wtedy obejdzie się bez strat). Rozbijamy mur i wchodzimy do bazy. W pierwszej kolejności niszczymy Const

ruction Yard, następnie War Factory i Barracks. Przemieszczamy się w głąb bazy na południowy wschód. Znajduje się tu wyrzutnia ICBM. Gdy ją zniszczymy to znowu będziemy mieli godzinę czasu na zniszczenie kolejnej (czyli zróbmy to gdy zostanie nam już tylko minutka czasu do końca- w ten sposób będziemy mieli więcej czasu). Jeśli zdążyliście na czas to gratuluję- nie było to łatwe. Później przerabiamy na proch resztę bazy (uwaga, na południu znajdują się jeszcze dwa działa laserowe). Uf, najtrudniejszą część misji mamy za sobą- teraz będzie już z górki. Wybieramy się mostem, na północ od zniszczonej bazy. Niszczymy kilka działek laserowych i wkraczamy na teren na którym nic nie ma ! No, ale to są oczywiście pozory- kolejna baza NOD jest chroniona ukrywającym polem siłowym. Budynek je generujące znajduje się w środku bazy- do jego wykrycia polecam użyć piechotę. Niszczymy Koszary a następnie Piramidę (kolejne z zadań wykonane) i resztę bazy. Uzupełniamy straty tak, aby utworzyć kolejną silną armie (7 Tytanów, 3 Disruptory i Mammoth MK II w zupełności wystarczą). Przekraczamy most na zachód od naszej bazy. Wcześniej jednak zanim to uczynimy, musimy zniszczyć artylerię wroga (bo zniszczy ona most w momencie gdy nasze wojska będą nim przechodzić). Do tego celu znakomicie nadaje się ION Cannon lub Orca Bomber (ale wtedy musimy liczyć się z jego stratą- w pobliżu sporo działek SAM). Atakujemy. Szybko niszczymy działo laserowe (blisko na południowym-zachodzie) i War Factory. Kawałek dalej na zachodzie znajduje się Construction Yard który trzeba bezwzględnie zniszczyć. Na północy znajduje się kolejna wyrzutnia ICBM. Dokładnie niszczymy resztę budynków. Znowu mamy godzinę czasu na zniszczenie kolejnej (na szczęście już ostatniej) wyrzutni. Dalej na zachodzie znajdują się pozostałości po naszej starej bazie. Zyskamy trzy jednostki (jednak w tej chwili są już one kompletnie nieprzydatne). Kierujemy się na południe. Znajduje się tu mała wyspa. To na niej swoją ostatnią bazę mają siły NOD. Jest ona chroniona polem ukrywającym (również jeden budynek w centrum bazy). Ponieważ z wyspą nie łączy nas żaden most, tak więc będziemy zmuszeni troszkę pokombinować. Istnieją przynajmniej trzy możliwości. Możemy wyprodukować dużą liczbę Hover MLRS i zaatakować nimi bazę, możemy wyprodukować klika amfibii i zaatakować bazę piechotnikami którą przewieziemy na wyspę, lub wyprodukować jeden lub dwa samoloty transportowe Carryall i za ich pomocą przenieść na wyspę nasze jednostki (najpierw transportujemy Mommotha MK II, a następnie kilka Disruptorów i Tytanów). Jeśli zdecydujecie się na trzeci sposób (moim zdaniem jest on najbardziej efektywny), to zanim zaczniemy transportować jednostki, musimy zniszczyć kilka działek SAM które znajdują się w pobliżu (za pomocą Hover MLRS lub ION Cannon). Po zniszczeniu budynku który generuje pole ukrywające, niszczymy Construction Yard i ostatnią wyrzutnię ICBM. Kompletnie niszczymy bazę i resztę jednostek nieprzyjaciela. No i już możemy świętować pomyślne ukończenie gry !!!
Na koniec

Cóż, mnie sama gra znacznie rozczarowała. Panowie z Westwood doszli do wniosku (i to zapewnie słusznego), że odpowiednia reklama i tytuł wystarczy, aby znacznie zarobić na ich najnowszym produkcie. Przypomina mi się historia z Dune 2000 która była kompletnym niewypałem, a mimo to odniosła dość duży sukces (no bo przecież czekały na nią rzeszę graczy). A może się mylę ? Może moje oczekiwania były zbyt wygórowane ? Tak czy inaczej to mi się bardziej podoba Starcraft......

Artur Okoń
arturo@actioplus.pl

Autor: MAO
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
13.08.2009 | juke46 » Jak jest misja ze stacjami zasilającymi zaraz po o
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 5 ŚREDNIA OCENA - 75%
Command & Conquer: Tiberian Sun pow
WunderWaffel - 75%
Command & Conquer: Tiberian Sun pow
WunderWaffel - 75%
Command & Conquer: Tiberian Sun pow
WunderWaffel - 75%
Command & Conquer: Tiberian Sun pow
WunderWaffel - 75%
Command & Conquer: Tiberian Sun pow
WunderWaffel - 75%
więcej recenzji dodaj recenzję