Command and Conquer: Tiberian Sun

Command and Conquer: Tiberian Sun
Sztab VVeteranów
Tytuł: Command and Conquer: Tiberian Sun
Producent: WestWood Studios
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:1999-09-24
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 88 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Tiberian Sun

Misja 8

Opis zaczyna się od słów (The large dams.....)

Główne cele: 1. Za wszelką cenę zniszczyć dwie Tamy.

Zaczynamy z mała grupką żołnierzy w południowo-zachodniej części mapy. Grupujemy nasze wojska. Idziemy na południe, następnie odbijamy na wschód. Niszczymy pobliskie koszary. Powinno przybyć wsparcie (trzy roboty Wolverine). Warto zniszczyć pobliską ciężarówkę- znajdują się w niej leki, które uzdrowią i wyreperują nasze jednostki. Podążamy na wschód. Gdy dojdziemy do złóż Tiberium, przybędą kolejne wzmocnienia. Wyruszamy na północ. Znajdziemy kolejną ciężarówkę z lekami. Dochodzimy do małego osiedla. Bez żadnych problemów niszczymy siły wroga. Skręcamy na zachód. Na północy znajduje się pierwsza z Tam. Jednak zamiast niej, możemy zniszczyć Regulation Station. Przechodzimy mostem na drugą stronę. Forsujemy bramę i niszczymy drugą Regulation Station. Po tamach zostanie tylko wspomnienie....

Misja 9

Główne cele: 1. Zniszczyć bazę NOD. 2. Zdobyć Vega's Piramid.

Szybko zakładamy bazę. W tej misji czas będzie jednym z naszych największych przeciwników. Przez 20 minut baza przeciwnika pozostaje brawie bezbronna (nie działają działka SAM). Do tego czasu powinniśmy zniszczyć ich jak najwięcej i zabezpieczyć własną bazę (po upływie 20 minut możemy spodziewać się frontalnego ataku przeciwnika). Możemy budować nowe konstrukcje- powinniśmy to wykorzystać. Mury są dość dobrym sposobem na odizolowanie się od przeciwnika. Oczywiście muszą one być wsparte odpowiednią ilością działek (trzy od strony południowo-zachodniej i dwa ze strony południowo-wschodniej). Dodatkowo należy wybudować w centrum bazy jedno działko przeciwlotnicze (SAM). Gdy już zabezpieczymy naszą bazę, odeprzemy pierwsze ataki wroga, to przechodzimy do kontrataku. Zyskaliśmy dostęp do kilku nowych jednostek: Jump Jet Infantry- znakomici do uprzykrzania życia przeciwnikowi. Mogą zostać zniszczeni jedynie przez działka przeciwlotnicze. Jeżeli przeciwnik takich nie posiada, to "hulaj dusza, piekła nie ma" ! Amphibious APC to po prostu amfibie. Transportują one naszych żołnierzy przez rozmaite zbiorniki wodne. Możemy również wyprodukować Mobile Sensor Arrey- wykrywa on wrogie jednostki które starają się przekopać pod ziemią. Możemy ustawić go w dowolnym punkcie i w każdej chwili przemieścić w inne miejsce. Dodatkowo możemy wybudować nowy budynek (a w zasadzie to działo)- Emp Cannon. Ładuje się ono dość długo po każdej salwie, lecz wysyła potężną dawkę energii, zakłócającą działanie jednostek mechanicznych, a także budynków (elektrowni, stacji radarowych itd.). Czas przystąpić do ofensywy. Produkujemy sporą liczbę robotów bojowych (20 tytanów, 10 Wolverine). Najpierw niszczymy bazę przeciwnika która znajduje się na południu. Do tego celu znakomicie nadają się jednostki latające). Następnie wybieramy się mostem na zachód. Jeśli w międzyczasie został on zniszczony, to wysyłamy Inżyniera do małego domku koło mostu- parę chwil i most wygląda jak nowy). Pod takim naporem baza nieprzyjaciela powinna paść w kilka minut (uwaga na dalekosiężną artylerię wroga- należy ją bezzwłocznie, w pierwszej kolejności unicestwić). W centralnym punkcie bazy znajduje się poszukiwana przez nas piramida. Wysyłamy Inżyniera i przejmujemy nad nią kontrolę. Gdy po bazie przeciwnika pozostaną już tylko zgliszcza, to eliminujemy resztę działek SAM które rozstawione są wzdłuż jego bazy.

Misja 10

Główne cele: 1. Znale

źć drogę do bazy GDI. 2. Odbić bazę za pomocą Inżynierów. 3. Zniszczyć wszystkie budynki i jednostki NOD.

Na starcie dysponujemy trzema bardzo silnymi poduszkowcami rakietowymi (Hover MLRS), kilkoma Inżynierami i Amfibią. Udajemy się na wschód. Wykańczamy napotkane jednostki wroga. Skręcamy na północny-zachód i niszczymy napotkaną stację radarową przeciwnika (Bardzo ważne- nie możemy nad nią przejąć kontroli, jeśli to uczynimy to nie będziemy mogli ukończyć misji !!!). Po prawej stronie od miejsca w którym stała stacja radarowa, znajduje się zbocze góry. Wystarczy jeden strzał, a będziemy mogli na nią wjechać. Niszczymy wszystkie elektrownie. Powinno to pozbawić (przynajmniej w najbliższej okolicy) naszego wroga energii. Zawracamy. Prowadzimy nasze wojska na wschód, a następnie na północ. Niszczymy działo przeciwnika (ponieważ nie jest ono zasilane- z braku energii, to możemy to zrobić absolutnie bezstresowo). Wciąż podążamy na północ. Przechodzimy pod mostem i skręcamy na zachód. W pobliżu znajdują się koszary wroga.

Powinniśmy je przejąć (za pomocą Inżynierów). Trenujemy kilku Cyborgów którzy wesprą nas w dalszej walce. Udajemy się na północ, a następnie kanałami na zachód. Daleko, prawie w północno-zachodnim narożniku mapy, znajduje się kolejne zbocze które możemy zniszczyć. Umożliwiamy tym samym naszym wojskom wejście na górę. Blisko, na południu znajduje się baza którą mamy odbić. Jest ona dość słabo strzeżona, tak więc nie będzie z tym problemów. Za pomocą inżynierów przejmujemy nad nią kontrolę. W pierwszej kolejności powinniśmy opanować Tiberium Factory (zapewni nam to dopływ gotówki), Barracks (będziemy mogli szkolić Inżynierów) i War Factory (należy bezzwłocznie wyprodukować żniwiarki- bez nich nie mamy nawet cienia szans na wygraną). Gdy już nasze Harvestery wezmą się do pracy, zapewnimy sobie stały dopływ gotówki, to szkolimy następnych Inżynierów i przejmujemy resztę budynków (zaczynamy od elektrowni, a kiedy pole siłowe przestanie działać, zajmujemy Construction Yard (czyli centrum dowodzenia). W tej chwili przejęliśmy całkowitą kontrolę nad bazami. Uaktywniamy kilka (2-3) działka i dokańczamy jej budowę. Pojawiła się możliwość stawiania nowych budowli: Service Depot- reperuje nasze jednostki, GDI Tech Center- zyskujemy dostęp do nowych technologii, Power Turbine- ulepszenia elektrowni, poprawiające ich wydajność. Czas rozpocząć przygotowania do ofensywy. Musimy stworzyć naprawdę potężną armię, albowiem baza wroga jest znakomicie chroniona. Ważne jest abyśmy za pierwszym atakiem ją unicestwili, inaczej do czasu drugiego ataku wróg odbuduje swoją linę obrony. Tak więc łatwiej atakować raz, skutecznie, większymi siłami, niż kilka razy małymi grupkami. Produkujemy 30 Tytanów i 15 Wolverine. Przekraczamy nimi drugi z mostów (licząc od lewej strony) i ruszamy na bazę wroga. Warto armię pogrupować na małe oddziały (np. po pięć jednostek)- ułatwi nam to wydawanie rozkazów (tzn. będziemy mogli jednocześnie atakować wiele celów). Atakujemy równocześnie obydwa wejścia do bazy nieprzyjaciela. Dzięki temu będzie musiał on rozproszyć oddziały obrońców- to nam powinno trochę ułatwić sprawę. Tradycyjnie, w pierwszej kolejności niszczymy dalekosiężną artylerię wroga (o ile znajduje się w naszym zasięgu) i działka laserowe. Później przerzedzamy trochę szeregi obrońców i przystępujemy do zniszczenia koszar i fabryki wojennej. W tym momencie już prawie wygraliśmy. Formalnością pozostaje wykończenie reszty obrońców i zniszczenie instalacji wroga.

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
13.08.2009 | juke46 » Jak jest misja ze stacjami zasilającymi zaraz po o
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 5 ŚREDNIA OCENA - 75%
Command & Conquer: Tiberian Sun pow
WunderWaffel - 75%
Command & Conquer: Tiberian Sun pow
WunderWaffel - 75%
Command & Conquer: Tiberian Sun pow
WunderWaffel - 75%
Command & Conquer: Tiberian Sun pow
WunderWaffel - 75%
Command & Conquer: Tiberian Sun pow
WunderWaffel - 75%
więcej recenzji dodaj recenzję