American Conquest

American Conquest
Sztab VVeteranów
Tytuł: American Conquest
Producent: GSC Game World
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2003-10-07
Premiera Świat:
Autor: 91
Ocena
czytelników 86 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
American Conquest

Misja 3

Cel: Zgromadzić 10.000 jednostek jedzenia i 3000 sztuk złota

Jest to misja na przykładzie której wyjaśnię kwestie ekonomiczne. Dysponujemy dwoma grupami chłopów którymi kolejno budujemy mieszkanie, młyn, magazyn (blisko drzew) i kowala (1 - mapa 13). Czekamy, aż dojrzeje zborze zasiane wokół młyna i delegujemy połowę wieśniaków do jego zbierania (ikona z kosą). American Conquest 190227,1 Przynajmniej pięciu chłopów wysyłamy do ścinania drzew w pobliżu magazynu- drewno będzie potrzebne do opracowania przydatnych technologii. Po wybudowaniu kowala będziemy mogli rozpocząć budowę kopalń. Są ich cztery rodzaje (w zależności na jakim terenie zostaną postawione): żelaza, kamienia, węgla i złota (rys. 4). Na północ od fortu znajduje się jedno złoże każdego z tych surowców, w obecnej misji stawiamy wyłącznie kopalnie złota (ziemia w miejscu w którym należy ją wybudować jest żółta (2 - mapa 13). W środku umieszczamy pięciu wieśniaków którzy zajmą się wydobyciem i jednocześnie rozbudowujemy kopalnie, dzięki czemu w najbliższym czasie będzie mogło w niej pracować 10 wieśniaków co da 2x szybsze wydobycie. American Conquest 180214,4Teraz pozostaje już nam cierpliwie czekać, aż uda się nam zgromadzić wymaganą ilość surowców. Dobrym pomysłem jest opracowanie pomocnych technologii ekonomicznych. W młynie dostępne są technologię drążenia kanałów w celu nawodnienia pól (dig canals for field irrigation) dzięki czemu o 300% zwiększy się wydajność pól, i ulepszenie sposobów przechowywania ziarna (Improve methods of grain treatment) o 140% przyspieszających gromadzenie jedzenia. Istnieje kilka poziomów tych ulepszeń, jednak ich cena wzrasta astronomicznie. W budynku kowala za symboliczną opłatą możemy opracować produkcję narzędzi (Produce agricultural tools) zwiększające wydajność pól o kolejne 200%, a także zakupywanie stali w Europie (Purchase cold steel in Europe) dzięki czemu o 50% zwiększy się szybkość trenowania halabardników. Tak oto dochodzimy do aspektu militarnego który w tej misji również jest nieodzowny. W forcie możemy wybudować arsenał dzięki czemu zyskamy dostęp do nowych jednostek: oficerów, doboszy (Drummer) i powierników sztandaru (Standar bearer). Mimo, iż są one dość silne (szczególnie oficer) w naszej armii pełnić będą wyłącznie rolę pomocniczą. Aby móc stworzyć oddział, ustawić go w wybranej formacji (dzięki czemu zwiększy się siła jednostek) i sprawie nim dowodzić w jego skład musi wejść dowódca i dobosz. Warto umieścić w nim również powiernika sztandaru, albowiem wpływa on dodatnio na morale żołnierzy. W American Conquest jeden oddział wojska może składać się wyłącznie tego samego typu jednostek o określonej liczebności: 15, 36, 72, 120 lub 196 żołnierzy. Reszta stanowić luźną rezerwę i za pomocą odpowiedniej komendy może zostać błyskawicznie przyłączona do oddziału gdy ten poniesie w walce straty. Kolejnym plusem grupowania jednostek w oddziały jest to, iż możemy teraz wydać komendę stania w miejscu, dzięki czemu znacznie wzrasta ich siła i morale. Proponuje, wykorzystali tą funkcję już teraz tworząc oddział złożony z piętnastu halabardników (rys. 5)American Conquest 180214,5. Drugi z oddziałów (lub przynajmniej kilku luźnych żołnierzy) ustawcie na polach w pobliżu młyna i magazynu. Takie zabiegi są niezbędne albowiem przeciwnik po zbliżeniu się do naszych chłopów natychmiast bierze ich do niewoli przejmując nad nimi kontrolę! Wieśniak nie jest zbyt waleczny ani lojalny i służy temu kto ma broń! Chwila nieuwagi i może się okazać, że zostaniemy bez pracowników. Podobnie sytuacja wygląda z kopalniami- wystarczy, że przeciwnik się do nich zbliży, a natychmiast tracimy nad nimi kontrolę i od tej pory wieśniacy wydobywają surowiec dla wroga! Na szczęście zarówno chłopów jak i kopalnie można odbijać. W pierwszym przypadku należy podejść do nich uzbrojoną jednostką, w drugim- dodatkowo wejść do środka kopalni (nie mogą tego uczynić strzelcy). Jednak w myśl staraj zasady lepiej jest zapobiegać niż leczyć, dlatego zawsze musicie osłaniać pracowników i pilnować by w ich pobliżu znalazła się choć jeden uzbrojony żołnierz (rys. 6)American Conquest 180215,6. Na koniec wspomnę jeszcze o dwóch przydatnych opcjach dostępnych w mieszkaniu. Możemy wydać tam komendę zaznaczenia wszystkich obijających się chłopów rozmieszczonych na mapie i natychmiast znaleźć im jakieś zajęcie. Funkcja bardzo przydatna i zalecam z niej często korzystać efektywnie zarządzając naszą siłą roboczą. Drugim z rozkazów jest zaznaczenie wszystkich kopalni z niepełną załogą. Następnie po wciśnięciu [spacji] zostaniemy w to miejsce przeniesieni i będziemy mogli oddelegować do wydobywania surowca kolejnych chłopów- warto pilnować by w każdej kopalni pracowała pełna załoga.

Misja 4

Cel: Przetrwać 15 minut.

W tej misji nauczymy się organizować skuteczną obronę przeciwko zmasowanym i regularnym atakom przeciwnika. W forcie (1 - mapa 14) umieszczamy wszystkich strzelców (harquebuster) i budujemy arsenał. Wolne miejsca uzupełniamy chłopami którzy znajdują się w wiosce na zachodzie (2 - mapa 14) i jednocześnie systematycznie tworzymy z nich kolejnych strzelców. Koniecznie ustawcie punkt zbiorczy dla American Conquest 190317,1 jednostek produkowanych w forcie, w samym centrum warowni, dzięki czemu nie obrońcy nie będą wychodzić na zewnątrz i pozostaną cały czas w środku. Halabardnikom wydajemy polecenie ochrony fortu (rozkaz guard, a następnie wskazując kursorem zmienionym w tarczę na interesujący nas cel), dzięki czemu będą automatycznie atakować wszystkie jednostki które zbytnio się do niego zbliża. W następnych misjach warto wydawać ten rozkaz wszystkim żołnierzom pilnującym kopalń i pracujących chłopów. Niedługo rozpoczną się ataki wroga (3 - mapa 14), pamiętajcie więc by zawieszać wtedy produkcję nowych jednostek, aby obrońcy mogli rozpocząć obstrzał. W naszych dwóch domach mieszkalnych które znajdują się na zachodzie ustawiamy ciągła rekrutację chłopów i ustawiamy im punkt zbiorczy tuż przy palisadzie fortu (rys. 7).American Conquest 181615,1 Przeciwnik zaatakuje nas łucznikami uzbrojonymi w ogniste strzały, które mogą spowodować, iż nasz budynek stanie w płomieniach błyskawicznie obracając się w ruinę. Aby zapobiec jego całkowitemu spaleniu wykorzystamy stworzonych wcześniej chłopów wydając im polecenie reperacji (prawy przycisk myszy, kursor zmieni się w młotek). Im większą ilość wieśniaków oddelegujemy do tej pracy, tym szybciej ogień zostanie ugaszony, a budynek w pełni wyreperowany (rys. 8). Po ok. 7 minutach gry, można wykorzystać wolnych chłopów i zlecić im budowę bunkra (Blockhouse) w którym będziemy mogli umieścić kolejnych 20 obrońców. Na zakończenie istotna uwaga aktualna w każdej z misji- jeśli przeciwnik spali nasz fort, to można go błyskawicznie odbudować za symboliczną cenę! W American Conquest ceny budynków zmieniają się dynamicznie w zależności od tego ile ich posiadamy (wybudowanie pierwszego fortu kosztuje grosze, drugiego dużo więcej, natomiast trzeciego- fortunę)!American Conquest 181615,2

<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję