American Conquest Solucja
Kampania 1 - Podróże Kolumba 1492-1502
Misja 1
Cel: Stworzyć 35 chłopów.
Typowa misja „szkoleniowa”. By osiągnąć sukces należy wybudować fort (1 - mapa 11), mieszkanie i rozpocząć w nim rekrutacje chłopów (rys. 1) . Wszystkich żołnierzy umieśćcie w forcie dzięki czemu bardzo szybko rozprawią się ze znajdującymi się w pobliżu Indianami (2 - mapa 11). W American Conquest wykorzystanie budynków do celów obronnych pełni kluczową rolę. Obstrzał który prowadzą umieszczone w środku jednostki w ciągu chwili jest w stanie rozbić liczny oddział wroga. I to nawet jeśli tym budynkiem jest zwykłe mieszkanie, a obrońcami są chłopi! Oczywiście im lepsze jednostki znajdą się w środku, tym siła ich ognia będzie jeszcze większa. Korzystając z okazji i wolnego czasu możecie wypróbować różne komendy i skróty klawiszowe, a także wybudować wszystkie możliwe budynki. Przy tworzeniu wieśniaków proponuje ustawić im punkt zbiorczy bezpośrednio w forcie, dzięki czemu samodzielnie się do niego udadzą zasilając szeregi jego obrońców.
Misja 2
Cel: Odszukać ruiny świątyni.
Zaczynamy z bardzo silną armią zdolną błyskawicznie wykonać powierzone nam zadanie (1 - mapa 12). Ponieważ jest to również misja „szkoleniowa” proponuje wam rozegrać ją pomału i spokojnie starając się zrozumieć ważniejsze aspekty rozgrywki. Uwierzcie mi na słowo- później nie będzie już na to czasu! Oficerowi wydajcie polecenie stworzenia oddziału w którego szeregi wejdzie 15 halabardników i następnie wspomagając go grupą konnych konkwistadorów poślijcie żołnierzy na północ nie wdając się zbytnio w walki z tubylcami. Po krótkim marszu dojdziecie do osady Indian (2 - mapa 12) - wybijcie jej obrońców, a halabardnikami zajmijcie wszystkie pobliskie domy (rys. 2). Gratuluje wygrania pierwszego starcia! Równocześnie z prowadzeniem działań wojennych każcie wieśniakom wybudować fort i umieśćcie w nim wszystkie jednostki halabardników i muszkieterów którzy nie weszli w skład tworzonego na początku oddziału. Kontynuujcie rozbudowę osady stawiając mieszkanie, młyn, magazyn i kowala, po wybudowaniu którego w forcie będziemy mogli rozpocząć rekrutacje halabardników. Odmiennie niż w innych grach, w American Conquest nie tworzy się „gotowych” jednostek, a szkoli się na nie wieśniaków! Oznacza to, iż do zanim wydacie komendę stworzenia halabardnika musicie wcześniej umieścić w forcie wieśniaka który tym halabardnikiem zostanie. Kolejny wniosek jest więc też taki, że w forcie cały czas powinno znajdować się maksymalnie dużo wieśniaków którzy po pierwsze jako obrońcy będą prowadzić obstrzał wroga, a po drugie, w razie potrzeby zostaną zamienieni w uzbrojonych żołnierzy. Dlatego szczególnie przydatna jest opcja o której wspomniałem w misji pierwszej- ustawienie w mieszkaniu punktu zbiorczego dla wieśniaków który będzie się znajdował bezpośrednio w forcie, a także tworzenie wieśniaków non-stop, w trybie ciągłym. Chcąc błyskawicznie wystawić liczną armię, należy wybudować więcej mieszkań (zazwyczaj ok. 3), dzięki czemu szybciej będziemy tworzyć wieśniaków. W fortecy możemy opracować dwie przydatne technologie- Ćwiczenie szermierki (Fencing drill) zwiększającą siłę halabardników i trening fizyczny (physical training) podnoszący ich morale i wytrzymałość. Istnieje wiele kolejnych poziomów tych ulepszeń, w miarę możliwości kolejno opracowujcie je wszystkie, zwracając uwagę na fakt, iż ich cena cały czas rośnie. Szczególnie ważne jest również to w czasie rekrutacji nowych jednostek i opracowywania ulepszeń, obrońcy fortu NIE PROWADŹ obstrzału wroga! Dlatego w momencie szczególnego zagrożenia warto jest zaprzestać produkcji bądĄ ją chwilowo zawiesić (ikona kombinerek i młotka w prawym, górnym rogu). Tyle tytułem wyjaśnień, wracamy do naszej misji. Jednostkami które zdobyły wioskę Indian udajemy się wzdłuż wybrzeża na północny zachód i nie unikając potyczek z rozsianymi po lasach tubylcami, szybko dochodzimy do ruin świątyni (3 - mapa 12) (najlepiej wysłać wyłącznie konkwistadorów (rys. 3). Po wyeliminowaniu obrońców wchodzimy do jej środka- wejście jest na tyle duże, iż można zając budynek nawet konnicą. Cel wykonany i właściwie w tym momencie misja powinna się zakończyć, jednak czasami trzeba odnaleĄć i zająć następną świątynie. Nie jest to trudne albowiem kolejne dwie znajdują się niedaleko na południu (4, 5 - mapa 12).
|