Kings of the Dark Age
Sztab VVeteranów
Tytuł: Kings of the Dark Age
Producent: Cateia Games
Dystrybutor: TopWare Poland
Gatunek: turowa/RTS
Premiera Pl:2006-02-24
Premiera świat:
Autor: 3409
Tytuł: Kings of the Dark Age
Producent: Cateia Games
Dystrybutor: TopWare Poland
Gatunek: turowa/RTS
Premiera Pl:2006-02-24
Premiera świat:
Autor: 3409
Kings Of The Dark Age | ||||||||
Kings Of The Dark Age - zapowiedźKings of the Dark Age to strategia osadzona w czasach średniowiecza. A tworzy ją chorwackie studio Cateia Games. Gra łączy w sobie elementy z gier Knights of Honor i Heroes of Might & Magic. Ale zacznijmy od fabuły...
Całość dzieje się w burzliwych czasach Świętego Imperium Rzymskiego i wypraw krzyżowych, czyli ok. X wieku naszej ery. Podobno gra ma być oparta na autentycznych wydarzeniach z przeszłości. Gracz pokieruje losem niedoświadczonego władcy feudalnego, którego początkowym celem będzie rozbudowa własnej prowincji. Potem zatroszczymy się o militaria oraz dyplomację. Oczywiście najczęściej stosowaną formą „dogadywania się” będzie wojna. I tu dochodzimy do powiązań z grą Heroes of Might & Magic oraz Knights of Honor. Po ogromnych planszach, poruszać będziemy się „pionkami”(symbole dowódcy) w trybie turowym (jak w tej pierwszej grze). Gdy dojdzie do starcia przeniesiemy się na miejsce bitwy, gdzie już w czasie rzeczywistym zmieciemy wroga z powierzchni ziemi (jak w Knights of Honor). "Areny" mają być zróżnicowane i duże - zobaczymy ;) Do walki wystawić mamy 30 jednostek bojowych. Oczywiście nie wiadomo jak będą podzielone, może dostaniemy tylko 15 z nich, a druga połowa będzie po stronie przeciwnika? Dowiemy się dopiero, gdy gra trafi na nasze twarde dyski.
Poza walką Chorwaci przygotowali dla nas zaplecze ekonomiczne. Zajmiemy się rozbudową gospodarki, wydobyciem surowców oraz płaceniem podatków. Nie tylko nasi poddani muszą płacić nam. Jesteśmy przecież lennikami i oddajemy dziesięcinę na rzecz kościoła oraz płacimy podatki na rzecz skarbu państwa. To, co nam zostanie, inwestujemy w infrastrukturę obronną i armię. Musimy również zadbać o naszych poddanych, którym w razie klęski żywiołowej zobowiązani jesteśmy pomóc. Twórcy zapowiedzieli 17 misji podzielonych na trzy rozdziały i sześć kampanii. Akty rozgrywać się będą w królestwach, na terenie całej europy. Nowatorska ma być sztuczna inteligencja. Żołnierze mają reagować na różne okoliczności w odmienny sposób. Raz będą uciekać w panice, a raz uderzą na nas ze wściekłością niedźwiedzia. Zresztą wszystko w rozgrywce ma być uzależnione od naszych wyborów, a w konsekwencji od naszej reputacji. Gdy okoliczni władcy będą się nas bać, z radością przyjmą propozycję sojuszu lub szybko się poddadzą. Z drugiej strony gdy będziemy uchodzili za słabego władcę, może okazać się, że jesteśmy "na celowniku" innego feudała.
Od strony graficznej gra nie prezentuje się za specjalnie, zresztą spójrzcie na obrazki. Wszystko jest takie jakieś kwadratowe jak w Age of Empires 2, a ile to już lat minęło... Zamki wyglądają już lepiej, ale za pierwszym razem, gdy je zobaczyłem myślałem, że to Knights of Honor. Szybko jednak zorientowałem się, że tam budynki prezentowały się lepiej. W KotDA nie uświadczysz ani grama trójwymiaru, co obniża wymagania sprzętowe, ale w dzisiejszych czasach nie będzie atutem przyciągającym tysiące graczy. Mają też być efekty pogodowe, ale nie wiem czy to zmieni obraz całości. Przyjemnie dla ucha zapowiada się muzyka. Twórcy przygotowali ok. 40 minut klimatycznej, symfonicznej muzy. Na stronie gry można posłuchać dwóch utworów. Są całkiem niezłe. Ale mam wątpliwości czy wystarczy to do przyjemnej zabawy. Przecież jest to strategia i powinniśmy spędzić nad nią wiele dni, słuchając w kółko tych samych utworów... Są trzy wyjścia. Albo będzie tak dobra, że będzie się ją chciało słuchać cały czas, albo twórcy uraczą nas tylko momentami z muzyczką w tle (resztę czasu zajmą same odgłosy) lub w najgorszym wypadku po kilku godzinach grania będziemy musieli wyłączyć dźwięk, bo będzie nie do zniesienia. Mam jednak nadzieję, że tak się nie stanie. Wkrótce się przekonamy. Gra ma wykorzystywać antialiasing i uruchamiać się, w rozdzielczościach od 800 x 600 do 1280 x 1024 - nic imponującego ;)
Oczywiście aby nie było zbyt trudno, Cateia Games przygotowała dla nas samouczek, w którym krok po kroku poznamy tajniki gry. Co do trybów gry: będzie także multiplayer, do czterech graczy na LAN-ie lub specjalnych internetowych serwerach. Jak na grę strategiczną czterech graczy on-line to nie jest imponujący wynik... Podsumowując: Kings of the Dark Age może być grą dobrą. Wszystko zależy od inwencji twórców i ich pomysłów. Jeżeli gospodarka, rozbudowa państwa, walki i dyplomacja będą ciekawe i wciągające, gra ma szansę na sukces. Bo oprawa gry nie przyciągnie wielu graczy przed monitory. Może jedynie tych, którzy tęsknią za starym, dobrym 2D. Dlatego Chorwatów czeka ciężkie zadanie. Dystrybucją gry w Polsce zajmie się TopWare Poland, dlatego możemy być pewni, że gra ukaże się w polskiej wersji językowej, za nieduże pieniądze. Dokładnej daty premiery nie podano, więc można się tylko domyślać. Sądzę, że powinna ukazać się jeszcze w tym roku, ale któż może być tego pewien... Strona gry: http://thekingsofthedarkage.cateia.com Kings Of The Dark Age - zapowiedź | ||||||||
Autor: 3409 | ||||||||