Ancient Cities

Ancient Cities
Sztab VVeteranów
Tytuł: Ancient Cities
Producent: Uncasual Games
Dystrybutor:
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: Klemens
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 65% procent
Głosuj na tę grę!

Ancient Cities

O prehistorii naszych dziejów wiemy niewiele i prawdopodobnie nigdy nasza wiedza nie będzie miała charakteru innego niż wybiórczy (no chyba że jednak podróże w czasie okażą się realne). Tymczasem na daną epokę przypada zdecydowana większość historii ludzkości, to ona tak naprawdę ukształtowała odruchów i nawyków właściwych dla człowieka XXI wieku, choć przy obecnej cywilizacji pozbawionych sensu. Być może z uwagi na ubóstwo rzeczonego materiału źródłowego twórcy gier dość powściągliwie osadzali w rzeczonych realiach akcję swych produkcji – nie oznacza to jednak, że takowe próby w ogóle nie są podejmowane. I tak Ancient Cities doczekało się wreszcie swej premiery.
ancient-cities-26474-1.jpg 1Gra pozwala nam rozpocząć rozgrywkę już w epoce neolitu, gdy tak naprawdę o żadnych miastach nie mogło być jeszcze mowy. Zaczynamy jako niewielka grupka swym wyglądem jako żywo przywodząca na myśl Jaskiniowców z Bedrock, którzy dysponują właściwie tylko pustymi dłońmi i wolą walki o przeżycie. Zaczynamy więc stawiać pierwsze szałasy, rozpalamy pierwsze ognisko i zaczynamy szukać pożywienia w pobliżu.

Później, po przetrwaniu roku i dwóch nasza grupa zacznie rosnąć liczebnie – a to wskutek odwiecznych praw natury, a to wskutek dołączenia do naszej społeczności innych samotnych wilków, w konsekwencji czego nasza osada powoli zacznie zasługiwać na dane określenie, później zaś – wraz z wytwarzaniem nadwyżek żywności nie tylko z polowania i zbieractwa, lecz również poprzez rozwój rolnictwa
– zacznie ona przypominać coś, co moglibyśmy określić mianem miast(eczk)a.

Nie musimy się męczyć od samych podstaw, pełnoprawna wersja gry pozwala bowiem rozpocząć rozgrywkę już na późniejszym etapie rozwoju, gdy dysponujemy wiedzą pozwalającą wznosić bardziej zaawansowane obiekty, jak też organizować życie zarządzanej społeczności wedle bardziej skomplikowanych schematów. Nie zmienia to jednak faktu, że i tak zmagać się będziemy musieli z mikrozarządzaniem na bardzo podstawowym poziomie, czasami aż by się chciało, by nasi „podwładni” wykazywali większą inicjatywę oraz samodzielność.

Niestety nie sposób nie dostrzec, że wiele obietnic składanych na wcześniejszych etapach dewelopingu nie zostało dotrzymanych, często miast cieszyć się grą użytkownik zazgrzyta zębami nad nieintuicyjnością niektórancient-cities-26474-2.jpg 2ych rozwiązań bądź ich zbyt daleko posuniętym uproszczeniem bądź… skomplikowaniem. Łatwo o wrażenie, że autorzy mieli poważne problemy ze zbalansowaniem rozgrywki, znalezieniem złotego środka.

Na etapie „wczesnej” zapowiedzi danego tytułu utyskiwałem nad jego odstręczającą oprawą i wyrażałem nadzieję, że produkcja ta zostanie podszlifowana w późniejszym okresie. Tymczasem pomidor! Gra wcale nie wygląda lepiej, razi swoją „ziarnistością”, a zważywszy na fakt, iż od daty opublikowania poprzedniego tekstu upłynęły ponad dwa lata, to nie sposób nie zauważyć, że graficznie odstaje ona od współczesnych standardów.

Ancient Cities to niestety owoc braku zrównoważenia między siłami a zamiarami. Gra nie jest pozbawiona wartościowych elementów, lecz częściej irytuje niźli skutkuje wypiekami na policzkach użytkownika.

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję