Histwar: Les Grognards

Histwar: Les Grognards
Sztab VVeteranów
Tytuł: Histwar: Les Grognards
Producent: Battlefront.com
Dystrybutor: Nicolas Games
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl: 0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: Mande
Ocena
czytelników 78% GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd Procent
Głosuj na tę grę!
GALERIA SCREENÓW
Histwar: Les Grognards Screen 1 Histwar: Les Grognards Screen 2 Histwar: Les Grognards Screen 3
Histwar: Les Grognards jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, której akcja przypada na lata 1805 –1814, czyli okres tryumfów i porażek Napoleona Bonaparte. Tematem Histwar: Les Grognards jest walka. Zadaniem gracza jest więc wygrywać kolejne bitwy, dowodząc wybranymi wojskami.
W grze występują wojska takich państw jak Francja, Prusy, Rosja, Austria oraz Polska, Wirtembergia, Saksonia i Włochy. Do dyspozycji gracza jest 10 najważniejszych potyczek historycznych oraz nieograniczona liczba tych z gatunku „co by było gdyby”, bowiem twórcy dali spore możliwości personalizowania rozgrywki. Można wojaków ubrać w mundury własnej autorskiej kolekcji, zmodyfikować pole bitwy i warunki atmosferyczne, dobrać sobie przeciwników i stworzyć doskonałych dowódców.

W Histwar zaimplementowano niezwykły realizm, którego najmniejsze szczególiki możemy regulować. Na rozgrywkę ma wpływ pora roku, mgła, deszcz, śnieg, czy dym. Wgląd w akcję można mieć na kilka różnych sposobów: tradycyjnie poprzez interfejs trójwymiarowy (3D) odwzorowujący tzw. „prawdziwy świat”, również trójwymiarowy, lecz przedstawiający jednostki symbolicznie oraz poprzez interfejs dwuwymiarowy (2D) przypominający klasyczną mapę strategiczną.

System dowodzenia opiera się na trzech szczeblach. W pierwszym ustala się główne cele i wydaje podstawowe rozkazy. Określamy strefy obrony, ataku, dywersji i koordynujemy manewry (łącząc oddziały w grupy). W drugim stopniu dowodzenia nasza myśl taktyczna przekłada się bezpośrednio na działania wojsk. Istnieje jednak prawdopodobieństwo, że rozkaz wydany przez gracza będzie wykonany za późno, lub że posłaniec zostanie zabity bądź przechwycony przez wroga. W systemie dowodzenia na trzecim poziomie AI dowodzi poszczególnymi, najmniejszymi grupami jednostek – regimentami. Oznacza to, że dywizja nie będzie się zachowywać jak stado bydła, lecz każdemu pododdziałowi zostaną indywidualnie przyporządkowane rozkazy do wykonania.
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję