Scorchlands

Scorchlands
Sztab VVeteranów
Tytuł: Scorchlands
Producent: Ringlab
Dystrybutor:
Gatunek: Ekonomiczna
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: Klemens
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Scorchlands

Między matematykami – i teoretykami tej nauki – od pokoleń toczy się spór, czy nowy dorobek owej dyscypliny wiedzy jest owocem „odkrywania”, czy też raczej „kreacji”. W przypadku zaś gier wideo sprawa jest prostsza, nieraz jednak można zadać sobie pytanie, czy już wszystkie prawdziwie miodne mechaniki zostały wymyślone, współczesnym deweloperom zaś pozostało tylko poszukiwanie wśród nich złotego środka i tworzenie nowej oprawy. Twórcy Scorchlands odpowiadają jednoznacznie – wiele nowinek jeszcze przed nami!
scorchlands-26311-1.jpg 1Może nie aż tak znowu dużo, lecz w dziele Ringlab dopatrzymy się co najmniej kilku pomysłów, które trudno uznać za typowe dla gier opatrywanych łatką „city builderów” (choć nie twierdzę, iż wszystkie one mają charakter unikalny). Ot, możemy zakładać więcej niż jedno „miasto” – a właściwie nie tyle możemy, co musimy. Żadne z nich bowiem nie zagwarantuje nam możliwości zorganizowania procesu produkcyjnego, który pozwoli osiągnąć nam cel główny – zagospodarować planszę i migrować na okoliczne ciało niebieskie.

Kluczowy jest transport, ten zaś odbywa się inaczej niźli przywykliśmy. Nie będziemy więc budować ścieżek – jak miało to miejsce w cyklu The Settlers - czy szlaków transportowych właściwych dla różnorakich gier „Cywilizacjopodobnych”, lecz wbrew pozorom będziemy mieli do czynienia z dość zaawansowaną technologią…
przesyłu drogą quasi-laserową. Co jednak istotne poszczególne linie świetlne nie mogą się ze sobą krzyżować czy przy trwałym oddaleniu od gruntu przyjmować postać krzywych. W konsekwencji musimy zacząć się bawić różnorakimi laserami czy specyficznymi katapultami (nie pytajcie) – i wyraz „zabawa” jest tu jak najbardziej adekwatny.

Do gry zaimplementowano również obcą właściwie city builderom mechanikę walk, które jednak również rozgrywają się w sposób bardzo specyficzny. Przeciwnicy bowiem zasadniczo pozostają bierni wobec naszych poczynań, jednakże dobranie się im do skóry wymaga zajścia ich odpowiednimi siłami od właściwej strony, co brzmi trywialnie prosto, lecz ma postać pewnej logicznej zagadki, której poziom czasami może wymagać dłuższego pogłówkowania. Sądzę jednak, iż tego rodzaju podejście będzie odpowiadało miłośnikom gatunku.

Gra ma postać „wczesnodostępową” i ofscorchlands-26311-2.jpg 2eruje rozgrywkę na raptem kilka godzin, na dzień dzisiejszy nie zapewnia również trybu rozgrywki swobodnej, ale jak na Early Access i tak prezentuje się całkiem godnie. Jest to produkt dość dopracowany pod względem technicznym – trudno dopatrzyć się jakiegokolwiek buga – i cieszy zmysły, nade wszystko oczy.

Scorchlands to powiem świeżego powietrza i kolejny dowód na to, że naród zamieszkujący między Bugiem a Odrą „czuje” city buildery, potrafiąc właściwie wyważyć elementy znane a pożądane przez graczy, jak i własną dozę innowacyjności, nie lekceważąc względów estetycznych. Wiele tytułów w tej cenie już po „pełnoprawnej” premierze nie oferuje porównywalnej jakości.

Bardzo dziękujemy serwisowi GOG.com za udostępnienie kodu prasowego w celu umożliwienia powstania niniejszego tekstu - https://www.gog.com/game/scorchlands

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję