Partisan
Sztab VVeteranów
Tytuł: Partisan
Producent: Paradigm
Dystrybutor: Nicolas Games
Gatunek: Strategiczna/RPG
Premiera Pl:2009-11-13
Premiera świat:
Autor: Lotheneil
Tytuł: Partisan
Producent: Paradigm
Dystrybutor: Nicolas Games
Gatunek: Strategiczna/RPG
Premiera Pl:2009-11-13
Premiera świat:
Autor: Lotheneil
Partisan
Na niebezpieczny niczym pole minowe teren postanowiło jednak wkroczyć rosyjskie studio Paradigm, tworząc taktyczne action-RPG Partisan. Opowiada on historię byłego oficera Armii Czerwonej, fałszywie oskarżonego i wcielonego do kompanii karnej. Jego oddział wskutek niepomyślnego zbiegu okoliczności został zdziesiątkowany przez przeważające siły wroga, a niedobitki wzięte do niewoli. Główny bohater jako jedyny uniknął obławy, ukrywając się w lesie.
Gdy sytuacja nieco się uspokoi pozostaje wyruszyć do najbliższej wioski w celu zasięgnięcia języka i zdobycia zaopatrzenia zaczepno-obronnego, a następnie udanie się w wiadomym celu w kierunku obozu, gdzie przetrzymywani są towarzysze broni. Przy okazji zasadnym wydaje się również zbadanie prawdziwości pogłosek o najnowszej i ściśle tajnej broni masowego rażenia, którą Niemcy właśnie konstruują w pobliżu, a która może całkowicie zmienić losy wojny i świata.
Teren działań stanowić będą połączone ze sobą liczne i zróżnicowane lokacje - okupowane przez nazistów miasta, opuszczone wioski, szerokie pola i gęste lasy, kryjące niemieckie bunkry i tajne bazy badawcze. Obszar, po którym będzie poruszał się gracz, ma dawać wrażenie swobody, a jednocześnie nie zmuszać
do nużących biegów na przełaj przez wyludnione rejony.
W trakcie działań na terenach wroga niejednokrotnie spotkamy postacie niezależne, które za odpowiednią opłatą wspomogą w walce czy też dostarczą nowych broni i amunicji. Do dyspozycji oddane nam zostanie kilkadziesiąt egzemplarzy broni krótkiej, karabinów, granatów czy broni białej, z których część to rzeczywiste modele wykorzystywane w tamtym okresie, reszta natomiast stanowi efekt wyobraźni twórców. Do tego znaleźć można będzie różne rodzaje kamizelek kuloodpornych, hełmów czy plecaków.
Wyszkolenie i umiejętności naszego alter ego zostaną wystawione na ciężką próbę przez czekające go zróżnicowane zadania, zarówno składające się na główną oś fabuły, jak też misje poboczne zlecane przez napotkanych mieszkańców. W trakcie kontaktów z cywilami niejednokrotnie dane nam będzie usłyszeć o trapiących ich problemach, a przy odrobinie szczęścia również skutecznie je rozwiązać. Czasem wystarczy iść do przodu strzelając w kogo popadnie, w wielu jednak przypadkach przewaga liczebna przeciwnika będzie zbyt duża, aby móc pozwolić sobie na walną bitwę. Niezbędna stanie się przemyślana strategia, rozsądny dobór uzbrojenia, spryt i umiejętne wykorzystanie ukształtowania terenu w celu cichego przedostania się w kluczowy punkt bez alarmowania strażników.
O przynależności do gatunku role-playing świadczyć mają dialogi z postaciami niezależnymi i zlecane przez nich misje poboczne, które z główną osią fabuły składać się mają na rozbudowaną warstwę fabularną, jak też charakterystyczny dla gatunku wzrost wartości bojowej bohatera w miarę upływu czasu i kolejnych zadań. System rozwoju autorzy porównują do Titan Quest - przyznawane w momencie zdobycia kolejnego poziomu punkty będzie można rozdysponować zarówno na poprawę statystyk, jak też wykupienie nowych umiejętności, pozwalających oddawać szybsze, celniejsze i zadające większe obrażenia strzały z poszczególnych rodzajów broni lub bardziej skutecznie unikać kul i ciosów wroga.
Gra ma stanowić unikalne połączenie elementów zręcznościowych, fabularnych i taktycznych. Czy jednak będzie to produkcja spójna i grywalna, przekonamy się za miesiąc, kiedy do sklepów trafi polska wersja Partisan. Mam tylko nadzieję, że od czasu, gdy zrobione zostały screeny ilustrujące powyższy tekst, autorzy popracowali nad modelami postaci, w tym momencie wyglądają bowiem jak plastikowe figurki nałożone na nieźle dopracowane i realistyczne tło.
Autor: Lotheneil
Gdy sytuacja nieco się uspokoi pozostaje wyruszyć do najbliższej wioski w celu zasięgnięcia języka i zdobycia zaopatrzenia zaczepno-obronnego, a następnie udanie się w wiadomym celu w kierunku obozu, gdzie przetrzymywani są towarzysze broni. Przy okazji zasadnym wydaje się również zbadanie prawdziwości pogłosek o najnowszej i ściśle tajnej broni masowego rażenia, którą Niemcy właśnie konstruują w pobliżu, a która może całkowicie zmienić losy wojny i świata.
Teren działań stanowić będą połączone ze sobą liczne i zróżnicowane lokacje - okupowane przez nazistów miasta, opuszczone wioski, szerokie pola i gęste lasy, kryjące niemieckie bunkry i tajne bazy badawcze. Obszar, po którym będzie poruszał się gracz, ma dawać wrażenie swobody, a jednocześnie nie zmuszać
W trakcie działań na terenach wroga niejednokrotnie spotkamy postacie niezależne, które za odpowiednią opłatą wspomogą w walce czy też dostarczą nowych broni i amunicji. Do dyspozycji oddane nam zostanie kilkadziesiąt egzemplarzy broni krótkiej, karabinów, granatów czy broni białej, z których część to rzeczywiste modele wykorzystywane w tamtym okresie, reszta natomiast stanowi efekt wyobraźni twórców. Do tego znaleźć można będzie różne rodzaje kamizelek kuloodpornych, hełmów czy plecaków.
Wyszkolenie i umiejętności naszego alter ego zostaną wystawione na ciężką próbę przez czekające go zróżnicowane zadania, zarówno składające się na główną oś fabuły, jak też misje poboczne zlecane przez napotkanych mieszkańców. W trakcie kontaktów z cywilami niejednokrotnie dane nam będzie usłyszeć o trapiących ich problemach, a przy odrobinie szczęścia również skutecznie je rozwiązać. Czasem wystarczy iść do przodu strzelając w kogo popadnie, w wielu jednak przypadkach przewaga liczebna przeciwnika będzie zbyt duża, aby móc pozwolić sobie na walną bitwę. Niezbędna stanie się przemyślana strategia, rozsądny dobór uzbrojenia, spryt i umiejętne wykorzystanie ukształtowania terenu w celu cichego przedostania się w kluczowy punkt bez alarmowania strażników.
O przynależności do gatunku role-playing świadczyć mają dialogi z postaciami niezależnymi i zlecane przez nich misje poboczne, które z główną osią fabuły składać się mają na rozbudowaną warstwę fabularną, jak też charakterystyczny dla gatunku wzrost wartości bojowej bohatera w miarę upływu czasu i kolejnych zadań. System rozwoju autorzy porównują do Titan Quest - przyznawane w momencie zdobycia kolejnego poziomu punkty będzie można rozdysponować zarówno na poprawę statystyk, jak też wykupienie nowych umiejętności, pozwalających oddawać szybsze, celniejsze i zadające większe obrażenia strzały z poszczególnych rodzajów broni lub bardziej skutecznie unikać kul i ciosów wroga.
Gra ma stanowić unikalne połączenie elementów zręcznościowych, fabularnych i taktycznych. Czy jednak będzie to produkcja spójna i grywalna, przekonamy się za miesiąc, kiedy do sklepów trafi polska wersja Partisan. Mam tylko nadzieję, że od czasu, gdy zrobione zostały screeny ilustrujące powyższy tekst, autorzy popracowali nad modelami postaci, w tym momencie wyglądają bowiem jak plastikowe figurki nałożone na nieźle dopracowane i realistyczne tło.
Autor: Lotheneil
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
05.08.2010 |
blazejco12345 »
To jest po prostu super.
więcej komentarzy
dodaj komentarz