Red Dragon

Red Dragon
Sztab VVeteranów
Tytuł: Red Dragon
Producent: -
Dystrybutor: -
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2002-10-31
Premiera Świat:
Autor: 597
Ocena
czytelników 59 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Red Dragon

Red Dragon



REDDRAGON jest to internetowa gra strategiczna. Jeśli możesz poświęcić 1h dziennie to zapraszam. Gra jest fascynująca. Z początku przypomina zwykłą grę tekstową z elementami grafiki, nic specjalnego. Jednak jest to tylko złudne wrażenie. Gra pozwala rozwijać umiejętności dowodzenia, budowania, dyplomacji, doboru taktyk. Gra ta wręcz uzależnia.

Na początku stajemy przed wyborem rasy: ludzie, elfy, hobbici, krasnoludy, dżiny, gobliny, nekromanci. W nowej edycji będą dwie dodatkowe rasy: olbrzymy i sektoidy. Każda rasa ma niektóre zdolności lepiej rozwinięte, inne gorzej. Od wyboru rasy zależy później taktyka jaką będziemy grać. Dla przykładu dżin, który ma rozwinięte cechy magiczne nie nadaje się do prowadzenia ataków armią. Jego bronią jest magia i tylko nią walczy. Dalej stajemy przed wyborem magicznych ksiąg z czarami. Każda księga oznacza inne czary. Ilość ksiąg wynika ze zdolności ras. Najwięcej mieć dżiny - 5. Czary są zarówno ofensywne jak i defensywne.

No i czas zagrać. Przez 2 dni jest okres ochronny w którym nikt nie atakuje nas, my nie atakujemy nikogo. W ekranie głównym pierwszą dostępną funkcją jest stolica. W stolicy zgrupowane są wszystkie dane o naszym księstwie. Klikając na szczegóły można zobaczyć dokładną siłę naszej armii oraz wydatki i dochody księstwa. Klikając na wieści dowiadujemy się o naszych atakach, atakach na nas, a także możemy uzyskać identyczne informacje o naszych sojusznikach. Forum jest to miejsce wymiany postów zarówno we własnej koalicji jak i po za nią. Klikając na pocztę to wiadomo - wysyłamy maile na priva. Pole aktywni mówi nam kto w danej chwili gra. Labirynt jest to miejsce, które raz na dzień [dwa przy specjalnym budynku] odwiedza nasz generał. Można tam znaleźć złoto, surowce, smoki, generała, doświadczenie. Lecz także może zostać rzucony na nas czar, możemy nic nie znaleźć, a w najgorszym przypadku stracić generała. Następna funkcja w menu głównym to budowa. Możemy tutaj stawiać budynki gospodarcze, dokupować ziemię, oraz stawiać budynki specjalne. Następną funkcją jest zatrudnienie. Ustalamy tutaj, czym nasi ludzie mają się zajmować.

W menu wojsko rekrutujemy żołnierzy do wojska. Na początku są oni nowicjuszami, co jest oznaczone. Ma to wpływ na walkę. Podobnie jest też z ludźmi zatrudnionymi w różnych zawodach. Początkowo są oni nowicjuszami. Ich efektywność rośnie wraz z wyszkoleniem. Rekrutujemy również złodziei. Złodzieje pełnią wiele funkcji: wykradają zapasy, porywają ludzi, zabijają magów, zabijają generałów oraz inne. Bronią też nasze ziemie przed atakami wrogich złodziei. Możemy tez tu podejrzeć liczbę smoków oraz machin bojowych (powstaje dzięki budynkom konstrukcja machin bojowych, a do obsługi potrzebują podstawowych jednostek - żołnierzy). Podczas pokoju nie opłaca się utrzymywać w pełni zmobilizowanej armii. Dzieje się tak ,dlatego że utrzymanie armii kosztuje. Ludzie będący w wojsku nic nie produkują, nie dostarczają dochodu. Gospodarka obumiera. Dalej w menu jest walka. Wybieramy tu kogo chcemy napaść, jaki generał ma poprowadzić nasz atak. Tutaj również wybieramy naszych złodziei do akcji sabotażu. Możemy również dołączyć naszymi siłami do ataku sojuszników [ten kto wyprowadza atak musi zaznaczyć opcje atak grupowy]. Tutaj też możemy obejrzeć naszych generałów. Gdy koalicja jest rządzona przez odpowiedniego cesarza, lub głównodowodzący armią zna się na prowadzeniu działań wojennych nie musimy się martwić kogo atakujemy. Cele wyznaczają właśnie te dwie osoby. Czas na magię. Tutaj rzucamy czary na siebie, sojuszników, wroga. Jeśli chodzi o magię to warto mieć w koalicji rasę wyspecjalizowaną wyłącznie w magii [najlepiej dżiny]. Wówczas rasa ta wspiera magiami swoich sojuszników [broni ich magią, oraz używa magii ofensywnej].




Red Dragon 121205,1

Czerwony Smok we własnej osobie:)


Niestety rasa taka ma słabe jednostki [wyspecjalizowane w obronie] i raczej nie podbijają innych księstw. Jednak sojusznicy w ramach za magię mogą oddawać do 25% zdobytej ziemi, którą przydziela się takim rasom. Czary na sojuszników w czasie wojny mają wspomóc ich obronę, zaś w czasie pokoju ich rozwój gospodarczy. Opiszmy zatem dalsze funkcje ras. Złodziej to rasa dywersyjna: kradnie, zabija, porywa ,itp. Ze złodziejami jest jak z magią. Tu także istnieje wyspecjalizowana rasa hobbitow i schemat przydzielania ziemi jest identyczny jak z magiami. Warto mieć w koalicji rasę złodziei. No i na koniec została rasa wojowników. Zdobywaja oni ziemię, atakując armią przeciwnika. Bronią także takie rasy, jak mag, złodziej, przed atakami przeciwnika. Polityka jest ciekawie rozwiązana. Zawieramy tutaj pakty: kupieckie, wojskowe, magiczne, złodziejskie. Można do pięciu z sojusznikami [6 przy budynku ambasada]. W menu polityka następne okno to imperator, dostępne tylko dla cesarza: wypowiadanie wojen, podpisywanie pokojów, sojuszy -> wszystko to pomiędzy innymi koalicjami. W poleceniu wojny można sprawdzić z kim obecnie nasza koalicja prowadzi wojnę, z kim ma sojusz. Dalej można wybrać cesarza, obejrzeć kto jest w koalicji naszej. Z budynkiem skrzyżowanie szlaków handlowych możemy sprzedać, lub kupić towar który został zaoferowany przez innych graczy. Statystyki, czyli kto jest na którym miejscu. W grze występuje wiele rożnych modyfikatorów, z którymi warto się zapoznać.

Gra kończy się zbudowaniem budynku Pałac Sądu Ostatecznego, lub jeśli jakaś koalicja utrzyma się przez 14 dni na pierwszym miejscu pod względem ziemi. Jednak przez cały okres budowania Pałacu trzeba mieć powyżej 50 000 akrów. Ustalił się pewien zwyczaj, odnośnie wojen. Jeśli sojusz x chce zaatakować y, to wcześniej oba sojusze ustalają zasady przebiegu wojny: kiedy zaczyna się wojna, kiedy ma się skończyć, jakie czary można użyć. Ale nie oznacza to wcale, że ktoś nie napadnie nas z zaskoczenia. Jednak gdy to nastąpi możemy poprosić koalicje z nami zaprzyjaźnione o pomoc [zawsze pomagają]. Wówczas nieciekawie się to kończy dla atakującego nas. Rzadko wojny prowadzone są przez sojusze których stosunek sił jest bardzo duży. W momencie gdy słaba koalicja zostanie zaatakowana przez silniejsze , to można spokojnie uzyskać pomoc od innych koalicji [najczęściej najsilniejszych]. Gra jest wciągająca. Uważam ze warto w nią zagrać. Jest to chyba najlepsza gra strategiczna fantasy obsługująca tak dużą ilość osób. Na polskim serwerze grało prawie 2000 osób, zaś na czeskim gra prawie 10 000. Oczywiście dostępne są 4 wersje językowe tej gry. Grając zatem na czeskim serwerze interfejs gry jest po polsku. Dla przyśpieszenia gry grafikę można pobierać z dysku. Zajmuje to nie wiele miejsca, a znacząco przyspiesza grę.

http://reddragon.ceent.net
Więcej informacji o grze na polskim serwerze.
Adres czeskiego serwera

Tobi

Red Dragon



Autor: 597
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję