Settlers: Dziedzictwo Królów

Settlers: Dziedzictwo Królów
Sztab VVeteranów
Tytuł: Settlers: Dziedzictwo Królów
Producent: Blue Byte Software
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2005-09-19
Premiera Świat:
Autor: 116
Ocena
czytelników 80 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Settlers: Dziedzictwo Królów
Domy i gospodarstwa.

Najnowsza odsłona Settlersów wprowadza system potrzeb naszych poddanych. Aby robotnicy pracowali wydajniej, potrzebują domów z miejscami do spania i jadalni. Im miejsce pracy naszego pracownika znajduje się bliżej owych budynków, tym lepiej. Nie zawsze jednak jest przestrzeń na zbudowanie kolejnych gospodarstw i domków, w zatłoczonym miasteczku. W takim przypadku nie pozostaje nic innego jak rozbudowa już istniejących budynków. Poniżej schematy rozbudowy wspomnianych budowli:

Budowa Chaty - 6 mieszkań (150 drewna, 100 gliny) ŕ Ulepszenie do rangi Domek - 9 mieszkań (50 drewna, 150 kamienia) ŕ Ulepszenie do rangi Dom - 12 mieszkań (100 drewna, 200 kamienia).

Budowa Gospodarstwa - 1 gospodarz, 8 miejsc w jadalni (200 drewna, 150 gliny) ŕ Ulepszenie do rangi Młyn - 2 gospodarzy, 10 miejsc w jadalni (50 drewna, 100 kamienia) ŕ Ulepszenie do rangi Posiadłość - 3 gospodarzy, 12 miejsc w jadalni (150 drewna, 300 kamienia).

Kopalnia na peryferiach.

Często zdarza się, iż złoża potrzebnych kruszców wraz z miejscami na budowę kopalni, znajdują się w znacznej odległości od centrum naszej osady. W takim przypadku nie pozostaje nam nic innego jak zbudowanie placówki wydobywczej poza miastem, co jest w pełni naturalnym i przewidzianym przez twórców gry pomysłem. Kopalnia plus Dom mieszkalny i Gospodarstwo to trzy nierozłączne, egzystujące w symbiozie budynki. W podstawowej wersji kopalni, pracuje pięcioosobowa załoga, potrzeba więc pięć miejsc w domku i tyle samo w jadalni. Nasze pierwsze gospodarstwa posiadają osiem miejsc przy stole, przy czym jedno zajmuje pracujący w niej gospodarz. Po wybudowaniu domku, z sześcioma łóżkami okazuje się, iż miejsc wystarczy akurat na styk: 5 robotników + 1 gospodarz. Jest to w pełni samowystarczalna mikro-osada. Wydobywane w niej surowce trafiają automatycznie do głównego magazynu.

Settlers Dziedzictwo Krolow 151609,1


Nieopłacalne ze względów ekonomicznych jest natomiast budowanie zakładów korzystających z dóbr wydobywanych w kopalni, bezpośrednio przy kopalniach oddalonych od głównego miasta. Jako przykład weźmy kopalnię siarki. Rozsądek nakazywałby zbudowanie obok niej Chatę alchemika, po pewnym jednak czasie, gdy ulepszymy owe budynki i będzie w nich pracować większa ilość robotników, będziemy zmuszeni wybudować kolejny dom mieszkalny i gospodarstwo. Budynki te, nawet przy największych ich rozmiarach (Dom i Posiadłość), nie pomieszczą pracowników Kopalni i Chaty alchemika. Co za tym idzie, kilka miejsc sypialnych i jadalnych nie zostanie wykorzystana lub kilku pracowników pozostanie bez dachu nad głową. W takim przypadku (mowa tutaj ciągle o oddalonych od miasta kopalniach) Chatę alchemika najlepiej zbudować w mieście, nieopodal Kaszteli lub Magazynu, skąd Alchemicy będą mogli brać potrzebny im surowiec.

Settlers Dziedzictwo Krolow 151632,1


<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
31.05.2009 | Szymiii » Settlersi kozaczą doskonała strategia.
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję