Settlers: Dziedzictwo Królów

Settlers: Dziedzictwo Królów
Sztab VVeteranów
Tytuł: Settlers: Dziedzictwo Królów
Producent: Blue Byte Software
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2005-09-19
Premiera Świat:
Autor: 116
Ocena
czytelników 80 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Settlers: Dziedzictwo Królów
Władca pogody.

Niektóre misje w kampanii dla pojedynczego gracza, oraz mapy do rozgrywki wieloosobowej, wymagają od nas szybkiego skonstruowania technologii umożliwiającej kontrolę pór roku. Aby nie błądzić i nie wydawać pieniędzy na nie prowadzące do tego celu wynalazki, poniżej schemat dotarcia do władania pogodą.

Na dobry początek należy zaopatrzyć się w stałe źródło pozyskiwania siarki - to niezbędny w tej kwestii surowiec. W Szkole wynajdujemy Alchemię, co pozwoli na budowę Chaty Alchemika. Następnie w Szkole odkrywamy Stopy i ulepszamy Szkołę do rangi Uniwersytetu, poczym odkrywamy w nim Metalurgię. Teraz, możemy udać się do Chaty Alchemika, którą powiększamy do rozmiarów Laboratorium. W Laboratorium zaś, odkrywamy Przepowiadanie Pogody, co pozwoli nam na budowę Wieży Meteorologicznej. Wieża ta nie będzie jednak działać, póki nie zbudujemy Centrum Pogodowego. Aby móc postawić takowy budynek, w Laboratorium odkrywamy Meteorologię. Ilość postawionych przez nas Centrów Pogodowych określa jak często możemy wpływać na zmianę pogody. Jeżeli chcemy to robić sporadycznie wystarczy jeden lub dwa takie budynki, aby w praktycznie każdej chwili mieć możliwość zmiany aury, potrzeba trzech lub więcej Centrów.

Settlers Dziedzictwo Krolow 150515,1


Imperium wojowników.

Jeżeli nasze działania skłaniają się ku szybkiemu wybudowaniu armii, musimy być świadomi, iż nie będzie to armia zbyt duża i silna. Szybkie wyszkolenie wojowników i wybudowanie struktur wojskowych nie zapewni nam momentalnie wygranej, a jedynie szybko doprowadzi do wyszkolenia kilku słabych wojów. Dużą i silną armię możemy bowiem posiadać tylko w parze z silną ekonomią. Mimo to, czasami zdarzają się sytuacje, w których, już od początku rozgrywki musimy posiadać choćby niewielką armię i jako taki, system obronny.

W Szkole odkrywamy więc Pobór, umożliwiający budowę Koszar. Kolejną inwestycją w Szkole powinna być Armia Piesza, która pozwoli nam na budowę Strzelnicy oraz doda formacje bojowe. Zarówno Koszary jak i Strzelnicę można już wybudować i szkolić w nich wojsko. Z początku jednak odradzam powoływania łuczników, są zbyt słabą jednostką, nawet na samym początek gry. W Szkole należy wynaleźć Piśmiennictwo, co pozwoli nam na powiększenie Ośrodka Wiejskiego do rangi Ośrodka Miejskiego. Rozbudowa naszego centrum miasta, zwiększa populację, jakże potrzebną przy tworzeniu armii. Pamiętajmy także, iż powoływanym wojownikom musimy płacić żołd, nie można więc zapomnieć o tworzeniu innych struktur, których pracownicy płacą podatek.

Jeżeli musimy bronić naszej osady, niezastąpioną bronią są Wieże Wartownicze. Aby móc takowe budynki postawić, należy w Szkole odkryć Budownictwo. Zwykła baszta jest jedynie wieżą obserwacyjną, aby mogła ona atakować wrogie jednostki, trzeba ją ulepszyć do rangi Wieży z Balistą. Aby to zrobić, musimy w Szkole odkryć Koło Zębate. Więcej o Wieżach strażniczych w ramce - Potęga Wież Strażniczych.
<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
31.05.2009 | Szymiii » Settlersi kozaczą doskonała strategia.
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję