Sztab VVeteranów
Tytuł:
Producent:
Dystrybutor:
Gatunek:
Premiera Pl:
Premiera Świat:
Autor: 91
Ocena
czytelników GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI % procent
Might And Magic IX

Magia, to jest to!



Might and Magic IX 201743,4

Niech sobie mówią wszystkie osiłki co chcą, bo ja zdania nie zmienię! Nie ma to jak rzucić w grupę nadciągających przeciwników kulę ognia i spokojnie przyglądać się jak ich osmalone szczątki upiększają krajobraz! ;). Wprawdzie w MM9 standardowej kuli ognia zabrakło, ale w zamian mamy kilkanaście innych morderczych zaklęć które sprawiają, że trup ściele się gęsto! Rola Magów w drużynie rośnie w tempie lawinowym wraz z każdym punktem doświadczenia przez nich zdobytym. Ten cherlawy Nowicjusz który pierwsze godziny gry spędzi schowany za plecami Gladiatora i Łowcy, po pewnym czasie stanie się pogromcą potworów wszelakich, zdolnym wciągu sekundy odwrócić losy bitwy na naszą korzyść. Inwestujcie więc w rozwój Magów, nie żałujcie pieniążków na kupno nowych zaklęć i zwiększanie ich umiejętności - mówiąc słowami reklamy, to wydatek który się opłaca ;). Skromnie wspomnę o czarze Oko cyklonu (Eye of the Storm),który wszystkim przeciwnikom w zasięgu 10 stóp zadaje minimalne obrażenia rzędu 100-200 punktów. Argh! Innym czarem - zabójca jest Wystraszanie Nieumarłych (Turn Undead) które moim zdaniem jest najbardziej przydatnym zaklęciem w całej grze. Przyjdzie nam ubijać setki umarlaków, a czar ten sprawia, że paskudnicy uciekają przed nami w popłochu i nawet odnoszą całkiem spore obrażenia. Żaden Liszy czy też Wampir nie jest już nam straszny!

Warto zwrócić uwagę na to, że Magia w MM9 jest w znacznym stopniu nastawiona na defensywę. Mamy olbrzymią gamę zaklęć pomocniczych zwiększających możliwości wszystkich naszych bohaterów. Co więcej - przed każdą potyczką należy zawsze sprawdzać czy nasza ekipa ma aktywne wszelkie znane jej czary defensywne i pilnować czasu ich działania. By nie być gołosłownym podam, że już najprostsze zaklęcie Błogosławieństwo (Bless) na poziomie Arcymistrzowskim zwiększa o minimalnie 25 punktów szanse naszych herosów na trafienie przeciwnika, a Aura Żywiołów (Elemental Aura) na poziomie Arcymistrzowskim dodaje naszemu bohaterowi minimum 150 punktów życia i dodatkowo zadaje 200% obrażeń przeciwnikowi który ośmielił się nas zranić!

Might and Magic IX 202708,1

Na koniec trzeba wspomnieć o czarach dodatkowych ułatwiających nam poruszanie się po okolicy i penetrację labiryntów. Nie wyobrażam sobie rozgrywki w ciemnościach i tu z pomocą przychodzi niezastąpione zaklęcie Rozniecenie płomienia (Trochlight) który oświetlać będzie nam drogę. Oko Czarownika (Wizard Eye) i Oko Czytelnego (Eye of Leggib) pozwolą lepiej zorientować się nam w terenie, a Brama między miastami (Town Portal) i Kotwica Lloyda (Lloyd's Beacon) o 1000% przyspiesza nasze przemieszczanie pomiędzy krainami.

Might and Magic IX 202708,2

System Magii w MM9 różni się znacznie od swoich poprzedników. Teraz by nauczyć się wybranego zaklęcia musimy dysponować odpowiednią wiedzą z zakresu czterech kanonów magii (większość czarów bazuje na dwóch bądĽ trzech). Co ciekawe - czym większa biegłość w posługiwaniu się zaklęciem tym więcej punktów magii potrzeba na jego użycie. I tak oto wspomniane wcześniej Wystraszanie Nieumarłych na poziomie początkującego wymaga zużycia 5 punktów mana, a na poziomie Arcymistrzowskim przeznaczenia aż 25! Chcąc więc sprostać lawinowo rosnącym zapotrzebowaniom należy regularnie rozwijać umiejętność Medytacji. Na szczęście zarówno nasz Mag i Lisz mogą rozwinąć ją do poziomu Arcymistrzowskiego. Pełną listę zaklęć wraz z poziomami do których należy rozwinąć poszczególny kanon magii znajdziecie poniżej (P - początkujący, E - Ekspert, M - mistrz, GM - Arcymistrz)

ZaklęcieŻywiołŚwiatłoCiemnośćDuch
Arms of EarthE E
Bless P P
Chain LightningMP
Column of FireME
Curse PP
Dark Grasp ME
Death's TouchPEGM
DiseaseP E
Divine InterventionPGM E
Elemental AuraE P
Elemental BlastEE
Elemental BoltEE
Elemental Protection P P
Enchant ItemP P
EnrageP P
Eye of Leggib EE
Eye of the StormGME E
Faith E P
Fear EP
Feather FallPP
Fleet FootE P
Haste E P
Heal P P
Lloyd's BeaconME E
Magic MineE P
Meteor ShowerME
Natural ArmorE M
<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.08.2022 | m237 » "Matilda II - twardy orzech" Zdjęcie przedstawiają
07.01.2014 | delux » Skorzenny nigdy nie był generałem majorem tylko po
16.06.2013 | Vodayo » Czysta matematyka i zapewne bliska prawdy. Słabośc
29.09.2012 | Podromca4321 » Dzięki nawet niewyobrażanie sobie jak mi to pomogł
17.04.2012 | Turel » Sejmitar: W wolnym tłumaczeniu znaczy tyle co sza
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję