Emperor of the Fading Suns

Emperor of the Fading Suns
Sztab VVeteranów
Tytuł: Emperor of the Fading Suns
Producent: Holistic Design
Dystrybutor: -
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:1996-10-01
Premiera Świat:
Autor: 5916
Ocena
czytelników 89 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Emperor Of Fading Suns

NIE NAPRAWIAJ DZIAŁAJĄCEGO

Za poprawianie gry, jak było do przewidzenia, zabrali się fani. Istnieją 2 podstawowe nakł adki: NOVA i HYPERION. Kilka innych modyfikacji korzysta z tych dwóch, jako podstawy. Pierwszą rzeczą, którą fani poprawili w NOVA było działanie szpiegów - po prostu stali się oni niewrażliwi na ostrzał z dalekich dystansów. Przez to nawet pojedynczy zabójca może zabić szlachcica, bez względu na obstawę. Zmiana ta została wprowadzona poprzez zmianę typu ruchu szpiega i uodpornienie tego typu na większość broni (żaden typ ruchu nie został dodany, więc pojazdy wykorzystujące go nagle przestały działać tak, jak powinny). Zadanie, które w normalnej grze wymagało całego stada agentów może teraz wykonać jeden, lub kilku wysyłanych po kolei. Co więcej ten sam los spotkał dowódców, którzy teraz mogą bez strachu dowodzić pojazdami, ale... to spowodowało, że nie ma rozróżnienia pomiędzy specjalizowanymi jednostkami przeciw-pancernymi i przeciw- piechotnymi. Kilkanaście kolejnych jednostek przestało spełniać swe funkcje. Twórcy obu poprawek pozwolili ponadto pojazdom antygrawitacyjnym na ruch nad wodą, zmniejszając tym samym potrzebę budowy floty.

Emperor of Fading Suns 125749,4
Flota Vau (ciekawe czy wykryto wszystkie statki?) - tą rasę fani też poprawiali.


Generalnie zmniejszono siłę jednostek milicyjnych (w NOVA mają ruchliwość 0), w HYPERION wszelkie współczynniki jednostek są obliczane na podstawie zużytych w ich produkcji surowców (wiele wojsk ma ruchliwość w okolicach kilkunastu). Niby na pierwszy rzut oka nie jest tak ź le, ale zabrali się też do wymyślania stad własnych jednostek, chociaż w oryginalnej grze nic w tej materii nie szwankowało. Gorzej, zaczęli też zmieniać tabele walki - wynikiem jest powrót superstack, którego udało się uniknąć twórcom oryginalnej gry. Co ciekawe wydaje się to nikomu nie przeszkadzać, chociaż po planszy latają niezniszczalne floty wyładowane relikwiami.

Oczywiście z tego całego "poprawiania" nie może wynikać jedynie samo zło. A właściwie - przypadkiem trafiła się jedna dobra rzecz. Matt Caspermeyer, twórca HYPERIONA odkrył, gdzie program przechowuje produkowane przez Symbiotów jednostki i poprawił je (ale dopiero w ostatniej wersji 1.4g, na pierwszy rzut oka wygląda, że Symbioci nie będą teraz produkować niektórych jednostek naziemnych). Niby poprawka jest wliczona w załączony plik *exe, ale razem ze zmianą zwiększającą ilość surowców w Agorach, która wygląda na kompletnie nieprzemy ślaną (Po co dodatkowe Exotica? Po co zwiększać ilość Gemów i singularities? Albo Energy i Metal-u?). Aby pozbyć się tego drugiego trzeba wyedytować oryginalny plik *exe i zmienić co następuje:
000BB980: 26 -> 00 ( Spitter -> Grappler )
000BB98C: 28 -> 03 ( Shuffler -> Pod Ship )
000BB994: 26 -> 02 ( Spitter -> Spore Ship )
000BB9A4: 26 -> 01 ( Spitter -> Blow Ship )
000BB9A8: 2A -> 02 ( Butcher -> Spore Ship )
000BB9AC: 2B -> 00 ( Reaver -> Grappler )

Przetestowałem - wygląda, że działa bez zarzutu. Zanim jeszcze przydzielono jakiekolwiek ministerstwa flota na Stigmata została zmieciona i zastąpiona przez radosne stado 20 statków Symbiotów.


E-mail autora: Inqistor


Autor: 5916
<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję