Armed Assault – poradnik
Armed Assault jest dość specyficznym FPS-em pretendującym do miana najbardziej realistycznego symulatora żołnierza. Wobec tego nie jest to gra łatwa, w przeciwieństwie do większość strzelanek. Jeśli chcesz zatem uprościć sobie życie możesz sięgnąć po ten poradnik. Znajdziesz w nim dokładny opis przejścia całej kampanii oraz podstawowe porady ułatwiające rozgrywkę. Kampania składa się zarówno z misji głównych, jak i pobocznych. Przejście zadań opcjonalnych ułatwia na różne sposoby wykonanie tych podstawowych, dlatego zawsze warto je wykonywać. Co się zaś tyczy samej kampanii, a także wszelkich misji pojedynczych to musisz pamiętać, że ArmA często daje dość szeroką swobodę w działaniu. Dlatego mój opis misji przedstawia tylko jedną z możliwych dróg ich ukończenia. Jeśli stwierdzisz, że istnieje lepszy sposób (krótszy czy bardziej efektowny) na wykonanie jakiegoś zadanie – nie krępuj się. Działaj jak uważasz, mając w myśli zasadę, że każda droga jest dobra, jeśli prowadzi do celu. Pamiętaj także, aby szybko oduczyć się niedobrych nawyków, jakie zdobyło się po przejściu setek „standardowych” FPS-ów. W ArmA gra się zupełnie inaczej niż w kolejne klony Dooma. Trzeba zmodyfikować swoją filozofię myślenia, jeśli nie chcemy zbyt często ginąć.
Nim przejdziemy do meritum, czyli opisu misji w kampanii, wpierw przedstawiam spora garść owych przydatnych wskazówek. Powinny one przedłużyć dość marny żywot kierowanego przez nas wojaka, choć nie tylko:
Przede wszystkim, gdy już zainstalowałeś grę ściągnij koniecznie do niej patch 1.2 PL (oczywiście jeśli posiadasz wersję polską – w innym wypadku musisz zdobyć odpowiedni patch do wersji czeskiej lub niemieckiej). Podstawowa wersja, jaką dostajemy po zakupie jest bowiem mocno zapluskwiona. Bugi nie tylko utrudniają rozgrywkę, ale przez małą stabilność wręcz ją uniemożliwiają. Jeśli nie chcesz się męczyć i wyrywać włosy z głowy zainstaluj łatkę jak najszybciej.
Niestety ale patch 1.2 nie rozwiązuje wszystkich problemów jakie występują w grze. Największym utrudnieniem mogą stać się błędy ze wczytywaniem skryptów kierującym AI komputerowych postaci. W związku z tym może się zdarzyć, że w danej misji źle wczytane skrypty mogą przeszkodzić w jej ukończeniu. Jedynym wyjściem jest wówczas załadować poprzedni stan gry lub rozpocząć całe zadanie od początku.
Skoro mowa o stanie gry to nie zapominaj nigdy o jej częstym zapisie. Ważne jest jednak, aby dokonywać go w chwili, gdy czujesz się w miarę bezpiecznie. Zapis w złym momencie może się skończyć tak, że po jego wczytaniu w kółko będziesz ginąć, nie mogąc już dalej nic zrobić.
Jeśli nie grałeś do tej pory w Operation Flashpoint to zdecydowanie polecam przejście misji treningowych. Możesz się z nich wiele dowiedzieć, a w końcu lepiej uczyć się kiedy dookoła nie latają kule wroga.
Bardzo przydatną rzeczą (zwłaszcza dla początkujących) jest spora możliwość konfigurowania poziomu trudności. Zmieniając szereg opcji możesz sobie, w zależności od potrzeb, bardzo ułatwić lub utrudnić życie.
Jeśli nie chcesz wylądować w samym środku walki bez niezbędnej amunicji nie zapominaj nigdy o możliwości brania broni i uzupełniana amunicji ze specjalnych skrzynek z wyposażeniem, pojazdów, a także po martwych przeciwnikach lub sojusznikach.
Jeśli przeładowujesz broń, podczas gdy w magazynku zostało jeszcze parę naboi to nie pozbywasz się go na stałe, lecz jedynie wymieniasz go z innym. Aby się magazynek zniknął ostatecznie musisz wystrzelać wpierw wszystkie naboje w nim się mieszczące.
Aby ułatwić sobie przechodzenie misji w nocy lub półmroku zwiększ jasność w ustawieniach graficznych. Dzięki temu nie będziesz musiał używać tego kiepskiego noktowizora, choć zmniejsza to realizm.
Jeśli chcesz celnie strzelać zawsze wpierw połóż się lub przynajmniej kucnij. Nie radzę też strzelać seriami, chyba że przeciwnik jest ledwie kilka metrów dalej. Nie zawsze warto za to kłaść się na trawie, gdyż jej źdźbła przesłonią ci niemal cały widok.
Nową opcją w ArmA w stosunku do poprzedniej części jest możliwość pływania. Niestety jednak w momencie, gdy zaczynasz pływać tracisz broń, którą nosisz. Miej to na uwadze, kiedy będziesz chciał sobie skrócić drogę poprzez jakąś rzeczkę.
Armed Assault – poradnik
|
|
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | nastpna >>
| |