Portal 2
Sztab VVeteranów
Tytuł: Portal 2
Producent: Valve Software
Dystrybutor: Electronic Arts Polska
Gatunek: Logiczna
Premiera Pl:2011-04-22
Premiera Świat:
Tytuł: Portal 2
Producent: Valve Software
Dystrybutor: Electronic Arts Polska
Gatunek: Logiczna
Premiera Pl:2011-04-22
Premiera Świat:
Premiera edytora poziomów do gry Portal 2. Cztery miliony sprzedanych egzemplarzy
David Sawyer z firmy Valve Software udzielił wywiadu serwisowi NeoGamr. Rozmowa dotyczyła wydanego wczoraj darmowego rozszerzenia do gry Portal 2, zawierającego prosty w obsłudze edytor poziomów Perpetual Testing Initiative. Przy okazji dowiedzieliśmy się, ile egzemplarzy gry trafiło do graczy, a w serwisie Steam rozpoczęła się znaczna przecena tej głośnej produkcji.
Wywiad dotyczy przede wszystkim przejścia od etapu pomysłu przygotowania przystępnego edytora, z którego mogliby korzystać wszyscy użytkownicy, do wcielenia go w życie. David Sawyer twierdzi, że pracownicy studia zaczęli rozważać stworzenie tego narzędzia mniej więcej w połowie procesu produkcji. Doszli do wniosku, że to rozwiązanie w pełni pasuje do obranej przez nich stylistyki zarówno samej gry Portal 2, jak i przygotowanych filmów promocyjnych.
Do tej pory gracze mieli możliwość tworzenia poziomów za pośrednictwem stosowanego przez twórców narzędzia Hammer. Dla wielu osób okazało się ono jednak zbyt trudne w obsłudze:
„W rezultacie mieliśmy wielu chętnych do tworzenia łamigłówek, ale tylko niewielu udało się przebić przez techniczne trudności i przygotować prawdziwe komory testowe. Mimo wszystko społeczność graczy stworzyła ok. czterysta poziomów. Niestety, z powodu braku standaryzacji procesu ich publikowania i dystrybucji, niewiele os
ób wiedziało o ich istnieniu, a jeszcze mniej podjęło trud ich uruchomienia.”
Dlatego właśnie wydano darmowy dodatek DLC z narzędziem Perpetual Testing Initiative. Choć w porównaniu do programu stosowanego przez deweloperów ma on bardzo ograniczone funkcje, to na pewno pozwoli na stworzenie w łatwy sposób ciekawych łamigłówek. Dodatkowo, jeśli użytkownik będzie chciał wprowadzić bardziej zaawansowane rozwiązania w swoim poziomie, to bez problemów przeniesie go do aplikacji Hammer i tam dopracuje. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wszystkie mapy będzie można publikować za pośrednictwem usługi Steam Workshop. Twórcy wciąż unikają odpowiedzi na pytanie, czy uproszczony edytor pojawi się również na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.
W trakcie wywiadu David ujawnił również liczbę sprzedanych egzemplarzy gry Portal 2. Okazało się, że w ciągu roku od premiery produkcję studia Valve nabyły cztery miliony graczy. Co prawda nie wiemy jak rozłożyła się sprzedaż w zależności od platformy docelowej, ale dominujący udział w osiągniętym rezultacie mają z pewnością pecetowcy. Nie powinno to nikogo dziwić, biorąc pod uwagę częste przeceny na platformie Steam.
Do końca czwartku możecie kupić grę Portal 2 po promocyjnej cenie 5,09 euro (ok. 21 złotych). To wydanie posiada polską wersję językową.
Źródło:
"DogGhost" - GRY-OnLine
Autor: Klemens
Wywiad dotyczy przede wszystkim przejścia od etapu pomysłu przygotowania przystępnego edytora, z którego mogliby korzystać wszyscy użytkownicy, do wcielenia go w życie. David Sawyer twierdzi, że pracownicy studia zaczęli rozważać stworzenie tego narzędzia mniej więcej w połowie procesu produkcji. Doszli do wniosku, że to rozwiązanie w pełni pasuje do obranej przez nich stylistyki zarówno samej gry Portal 2, jak i przygotowanych filmów promocyjnych.
Do tej pory gracze mieli możliwość tworzenia poziomów za pośrednictwem stosowanego przez twórców narzędzia Hammer. Dla wielu osób okazało się ono jednak zbyt trudne w obsłudze:
„W rezultacie mieliśmy wielu chętnych do tworzenia łamigłówek, ale tylko niewielu udało się przebić przez techniczne trudności i przygotować prawdziwe komory testowe. Mimo wszystko społeczność graczy stworzyła ok. czterysta poziomów. Niestety, z powodu braku standaryzacji procesu ich publikowania i dystrybucji, niewiele os
Dlatego właśnie wydano darmowy dodatek DLC z narzędziem Perpetual Testing Initiative. Choć w porównaniu do programu stosowanego przez deweloperów ma on bardzo ograniczone funkcje, to na pewno pozwoli na stworzenie w łatwy sposób ciekawych łamigłówek. Dodatkowo, jeśli użytkownik będzie chciał wprowadzić bardziej zaawansowane rozwiązania w swoim poziomie, to bez problemów przeniesie go do aplikacji Hammer i tam dopracuje. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wszystkie mapy będzie można publikować za pośrednictwem usługi Steam Workshop. Twórcy wciąż unikają odpowiedzi na pytanie, czy uproszczony edytor pojawi się również na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.
W trakcie wywiadu David ujawnił również liczbę sprzedanych egzemplarzy gry Portal 2. Okazało się, że w ciągu roku od premiery produkcję studia Valve nabyły cztery miliony graczy. Co prawda nie wiemy jak rozłożyła się sprzedaż w zależności od platformy docelowej, ale dominujący udział w osiągniętym rezultacie mają z pewnością pecetowcy. Nie powinno to nikogo dziwić, biorąc pod uwagę częste przeceny na platformie Steam.
Do końca czwartku możecie kupić grę Portal 2 po promocyjnej cenie 5,09 euro (ok. 21 złotych). To wydanie posiada polską wersję językową.
Źródło:
"DogGhost" - GRY-OnLine
Autor: Klemens