Mount and Blade 2: Bannerlord

Mount and Blade 2: Bannerlord
Sztab VVeteranów
Tytuł: Mount and Blade 2: Bannerlord
Producent: TaleWorlds
Dystrybutor: Koch Media Poland
Gatunek: Strategiczna/RPG
Premiera Pl:2022-10-25
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 55% procent
Głosuj na tę grę!

Mount and Blade 2: Bannerlord z nową datą wyjścia z EA. Zdradzono plany na przyszłość

Twórcy Mount & Blade II: Bannerlord nie pojawią się na imprezie gamescom 2021, jednak fani nie zostali z niczym.
Mount & Blade II: Bannerlord wciąż cieszy się sporą popularnością. Pomimo faktu, że jej premiera we wczesnym dostępie odbyła się ponad rok temu, jednocześnie bawi się przy niej ponad 10 tys. graczy. W dużej mierze jest to zasługa twórców, którzy regularnie wypuszczają kolejne aktualizacje. Nic dziwnego więc, że w obliczu decyzji o niepojawieniu się na gamescomie 2021 deweloperzy postanowili podzielić się z fanami planami rozwoju tytułu. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, gra nie zostanie ukończona w tym roku. Nowy termin spodziewanego wyjścia z early access to drugi kwartał (kwiecień – czerwiec) 2022 r., choć ta data może ulec zmianie. Wiemy również, że tytuł kiedyś trafi na konsole, ale wciąż brak jakichkolwiek szczegółów. Wychodzi na to, że przed studiem TaleWorlds Entertainment jeszcze sporo pracy.

Produkcja skupia się na doświadczeniu dla jednego gracza, nic więc dziwnego, że to właśnie ten tryb czekają największe rewolucje:
* Battle Terrain System – pod tą nazwą kryją się zapowiedziane już społeczności zmiany wyglądu pól bitew. W przyszłości tereny potyczek w Mount & Blade II: Bannerlord mają lepiej odwzorowywać krajobrazy, które widzimy na mapie świata. Ponadto położenie naszego oddziału w chwili rozpoczęcia starcia będzie miało wpływ na początkowe ustawienie wojsk.
* Nobilitacja towarzyszy – twórcy pracują nad możliwością nadania zasłużonym kompanom tytułów szlacheckich.
* Chorąży – w przyszłości na polach bitew Calradii mają pojawić się osoby noszące sztandary. Nie będą one jednak tylko ozdobnikiem, a realnie wpłyną na naszych żołnierzy.
* Schematy drużyn – na chwilę obecną lordowie kierują się mniej więcej tymi samymi zasadami przy naborze i awansie jednostek, jednak ma to się zmienić. Przywódcy będą pod tym względem bardziej zróżnicowani, a wpłynie na to ich charakter oraz kultura, z jakiej się wywodzą.
* Przerywniki filmowe – w produkcji mają się pojawić krótkie filmiki, które oznajmią nam ważne wydarzenia, takie jak śmierć towarzysza czy narodziny dziecka (na wzór animacji egzekucji).
* Przełamywanie oblężeń – będąc w stanie oblężenia, załoga może zrobić wypad i spróbować odeprzeć wrogą armię spod murów, co na chwilę obecną działa tak samo jak zwykła bitwa. Deweloperzy planują jednak, aby przełamanie sił nieprzyjaciela wymagało wykonania misji na specjalnych mapach, co pozwoli na większą immersję.
* Porządek na polu bitwy – jest to zapowiedź nieco bardziej taktycznych potyczek. Przed walką będzie można ustawić nasze jednostki w formacje i je rozlokować (tyczy się to starć w terenie oraz oblężeń).

Zmiany nie ominą również
trybu dla wielu graczy; przyszłość zapowiada się pod sztandarem rywalizacji:
* Mecze rankingowe – twórcy planują dodać nieco zmieniony system dobierania przeciwników, bazujący na rangach i tym, jak sobie radzimy w trybach Skirmish oraz Captain.
* System progresu – za granie dostaniemy punkty, które będziemy mogli przeznaczyć na zmiany kosmetyczne.
* Czat głosowy – o ile istnieje już on w trybie Skirmish, to twórcy chcą go znacznie ulepszyć.
* Okrzyki bojowe i komendy – w planach deweloperów jest również dodanie różnych okrzyków bojowych, które umożliwią przekazanie informacji sojusznikom i wrogom. Ponadto wprowadzone zostaną różne szybkie komendy, pozwalające na poinformowanie sprzymierzeńców, bez konieczności odpalania czatu głosowego.
* System MVP – najlepszy gracz danej potyczki otrzyma nagrodę, którą zobaczą inni wojownicy. Chwała po wsze czasy!
* Ekran końcowy meczu – trwają prace nad nową planszą, pokazującą więcej informacji na temat potyczki i osób, które się w niej jakoś odznaczyły.
* Poprawa trybu Capture the flag – zmiany mają dotyczyć większego skupienia się na walce. Wrogowie wolniej będą przejmować naszą chorągiew, co pozwoli na swobodniejsze potyczki, bez konieczności ciągłego „tulenia” się obrońców do proporca.
* Inne – podobnie jak w przypadku gry single player, wciąż trwają prace nad ulepszeniem już istniejących elementów i mechanik. Ponadto w przyszłości ma powstać tryb z jednym życiem na gracza, a na horyzoncie (możliwe, że dopiero po premierze pełnej wersji produkcji) widnieje wizja zakładania własnych serwerów przez fanów.

Parę wspólnych zmian czeka również oba tryby. Ulepszenia i optymalizacji doczeka się system dźwięków podczas bitew. Ponadto trwają prace nad różnymi wersjami językowymi, w tym polską. Oczywiście deweloper również planuje kontynuować politykę wspierania modów.

Niektóre z powyższych zmian były już znane społeczności, a złośliwi stwierdzą, że inne już zostały zaimplementowane przez mody (tak, na ciebie patrzę, chorąży). Z całą pewnością jednak należy stwierdzić, że powyższa lista wprowadza wiele przejrzystości w planach deweloperów i została ciepło przyjęta przez społeczność. Chociaż w komentarzach słychać liczne głosy fanów, którzy zauważają brak w zestawieniu trybu kooperacji dla kampanii. Nie jest to jednak niczym nowym, gdyż twórcy już dawno pesymistycznie wyrazili się odnośnie wprowadzenia tej opcji.

Źródło:
"Czaruś" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję