Darkest Dungeon

Darkest Dungeon
Sztab VVeteranów
Tytuł: Darkest Dungeon
Producent: Red Hook Studios
Dystrybutor: Red Hook Studios
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2016-01-19
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 90% procent
Głosuj na tę grę!

Darkest Dungeon 2 już jest sukcesem

Zespół Red Hook Studios ma powody do zadowolenia. Studio pochwaliło się, że sprzedaż Darkest Dungeon II przekroczyła już 100 tysięcy egzemplarzy.
Ten imponujący wynik udało się osiągnąć w niecałe dwie doby. Gra zadebiutowała bowiem 26 października. Produkcja wydana została w ramach wczesnego dostępu i można ją kupić wyłącznie w serwisie Epic Games Store. Najpewniej jest to jednak tylko czasowa ekskluzywność i z czasem projekt trafi również na Steama.

We wczesnym dostępie gra oferuje tylko jeden z pięciu planowanych aktów, z których każdy kończyć się będzie starciem z innym bossem. Twórcy zakładają, że faza Early Access potrwa ok. 12 miesięcy, choć nie wykluczają, że prace potrwają dłużej, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Przypomnijmy, że gra różni się od pierwszej części pod względem struktury. O ile pierwowzór oferował kampanię na kilkadziesiąt godzin, tak Darkest Dungeon 2 stawia na krótkie, ok. 5-godzinne wyprawy do wnętrza góry. Kontynuację zaprojektowano w stylu roguelike, tak abyśmy mogli rozgrywać całość wielokrotnie, za każdym razem doświadczając świeżych wyzwań.

Twórcy podzielili się też garścią sta
tystyk. W ciągu pierwszych 16 godzin od premiery gracze wykonali 71 019 szturmów na górę. Z tych prób tylko 3403 zakończyły się sukcesem.

W wywiadzie opublikowanym w serwisie Epic Games Store autorzy wytłumaczyli także, dlaczego w kontynuacji zdecydowali się na takie zmiany. Deweloperzy tworzyli pierwszą część i dodatki do niej przez długie lata. Opracowanie sequela miało sens pod względem finansowym, ale autorzy nie mieli serca do projektowania gry podobnej do pierwowzoru. Darkest Dungeon 2 stało się ekscytującym projektem, dopiero gdy podjęto decyzję o odejściu od tego, co oferowała „jedynka”. Obejmuje to nie tylko roguelike’owy charakter, ale również fakt, że projekt jest znacznie mniej nihilistyczny. Zachowano ponury klimat, ale tym razem bohaterowie mają szansę na definitywne zwycięstwo nad złem.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję