Settlers II: 10-lecie

Settlers II: 10-lecie
Sztab VVeteranów
Tytuł: Settlers II: 10-lecie
Producent: Blue Byte Software
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2006-10-27
Premiera Świat:
Autor: Klemens
Ocena
czytelników 77 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 90% procent
Głosuj na tę grę!

Wywiad z Thomasem Friedmannem - twórcą gry Settlers II: 10th Anniversary

bgcolor="#748D6D">

























Settlers II sprzed 10 lat wyposażone były w multiplayer sprowadzający się do podziału ekranu pomiędzy dwóch graczy, wyposażonych w oddzielne myszki…



Owszem, i pomimo, iż wtedy dostarczało to niemało radości, nie mogliśmy teraz na tym poprzestać – takoż teraz mamy pełnoprawny tryb gry wieloosobowej poprzez LAN i internet dla maksymalnie sześciu graczy, na specjalnie doń przeznaczonych mapach.



A czy jest przewidziany tryb współpracy?



Jeśli masz na myśli możliwość kierowania przez dwóch graczy jednym plemieniem, jak to było możliwe w oryginalnych Settlersach II, to odpowiedź jest niestety negatywna.



Ale multiplayer gry Settlers II: 10th Anniversary przewiduje szereg kombinacji. Można grać w dwóch zespołach trzech na trzech, tudzież dwóch na dwóch czy jeden na jednego, albo w trzech zespołach po dwóch; możliwa jest także gra w drużynach nierównych ilościowo – dla przykładu dwóch na trzech czy nawet jeden na pięciu. Jeśli jednak pragniesz towarzyskiej rozgrywki bez elementu militarnego, możesz przyporządkować wszystkich graczy do jednej drużyny. Gdy wyłączysz wszelkie warunki zwycięstwa, to taka gra może trwać w nieskończoność.

Wywiad z Thomasem Friedmannem - twórcą gry Settlers II: 10th Anniversary



Po upływie dziesięciu lat trochę rozczarowującą wydała mi się informacja, iż kampania będzie liczyć, jak w oryginale, tylko 10 misji. Jak mniemam, tryb gry pojedynczej będzie także przewidywał możliwość rozegrania innych scenariuszy, wszak załączony ma być także edytor map. A czy będzie istniał jakiś generator losowy?



Na początku chciałbym powiedzieć, iż choć w istocie kampania zaoferuje graczom „tylko” 10 misji, ich ukończenie będzie wymagać niemało czasu. Po beta-testach szacujemy, iż wprawnemu graczowi zajmie to nie mniej jak około 20-30 godzin, co lokuje nas na rynku powyżej całkiem pokaźnej ilości innych produkcji.



Wszystkie mapy przewidziane dla multiplay’a będą dostępne także w trybie single. Przewidziany będzie także wspomniany tryb Piaskownicy bez przeciwników – takoż będzie możliwa rozbudow
a miasta bez martwienia się o poczynania wrogów. Tryb ten może być także atrakcyjny dla bardziej zaawansowanych graczy, którzy będą mogli poeksperymentować z nowymi strategiami rozbudowy.




Owszem, tak edytor map jak i generator losowy są przewidziane. Co więcej, dostępna będzie opcja importowania map z oryginalnych Settlersów II, takoż można będzie pograć we własne mapy, stworzone przed dziesięciu laty, w całkiem nowej oprawie.




bgcolor="#748D6D">

























Czy wykorzystaliście właściwie cokolwiek z oryginału sprzed lat?



Tak, wszystkie dobre pomysły!:-) Kiedy pracowaliśmy nad czwartą odsłoną Settlersów mocno udzielaliśmy się na różnych forach. Wielu z naszych fanów pisało, że „dwójeczka” wciąż pozostaje ich ulubioną częścią i gorąco pragnęli ichniej sposobu zarządzania i systemu transportowego z powrotem. To miało sens: Settlers III i IV wyewoluowały w innym kierunku. A Settlers II wkrótce miało obchodzić swe dziesiąte urodziny, tak więc zaczęliśmy rozmawiać na temat remake’u z Ubisoftem – takoż ów remake jest naprawdę na miejscu, skoro tylu graczy chciało na powrót zagrać w „dwójkę”. Tyle że naprawdę nie ma jak przywrócić do życia na dzisiejsze maszyny dziesięcioletni już kod, takoż Settlers II: 10th Anniversary pisaliśmy dosłownie od zera. Nasz czołowy programista pracował nad oryginałem przed dziesięciu laty, podobnie jak ja i kilku innych członków zespołu. No i mieliśmy kod źródłowy… Takoż popatrzyliśmy na efekt naszych prac sprzed 10 lat, pośmialiśmy się serdecznie nad starożytnością owego kodu, a następnie zaczęliśmy pisać wszystko kompletnie od nowa.



A co z udźwiękowieniem i muzyką – czy istnieje szansa na usłyszenie znanych melodii i odgłosów?



Komputery znacznie się zmieniły przez te 10 lat i podobnie rzecz się ma z formatami muzycznymi. Na nowo więc napisaliśmy i engine muzyczny. Muzyka została skomponowana specjalnie na potrzeby gry przez znane studio Nugle Bros., któremu gra sprzed lat jest doskonale znana, niemniej ich nowa muzyka jest w pełni oryginalna i nie stara się naśladować starych melodii.




skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję