Space Empires IV

Space Empires IV
Sztab VVeteranów
Tytuł: Space Empires IV
Producent: Malfador Machinations
Dystrybutor: Nicolas Games
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2006-06-23
Premiera Świat:
Autor: Inqistor
Ocena
czytelników 84 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 85% procent
Głosuj na tę grę!

Space Empires IV

Te wszystkie urządzenia podpadają pod kategorię units. To znaczy, że planeta nie jest w stanie sama ich umieścić w kosmosie. Potrzebny jest transportowiec (często specjalistyczny, bo zwykły może jedynie przenosić je z jednej planety na drugą) i instrukcja launch. Czym różnią się units, od ships przy projektowaniu? Co byśmy tam nie wybrali komputer i tak powrzuca projekty do odpowiednich przegródek.

Flota.

Jak zaprojektować statek?

Jedyną radę jaką mogę dać to... ustawić odpowiednią taktykę świeżo wychodzącym jednostkom. Samobójcze jednostki będą niezbyt przydatne mając ustawione avoid battle. Statek powinien być tak zaprojektowany, żeby wykonać postawione przed nim zadanie. Statek do przewożenia żołnierzy raczej nie potrzebuje broni ofensywnej, chyba, że ma wykonywać samodzielne misje.

A do czego służą te typy statków?

Niespodzianka - do wygodniejszego posortowania w tabelkach produkcyjnych.

W takim razie jak dobrze zaplanować flotę?

No to już skomplikowana sprawa. Interesuje nas kilka wskaźników - zaopatrzenie, szybkość, zaopatrzenie, koszty utrzymania, zaopatrzenie, szybkość budowy, zaopatrzenie i... czy już wspomniałem o zaopatrzeniu? Przyda się też jakiś okręt naprawczy, żeby nie odsyłać każdej jednostki z uszkodzonymi silnikami. Każdy ruch i każde użycie broni zużywa zaopatrzenie. A kiedy go zabraknie - szybkość spada do 1 i możemy co najwyżej taranować statki przeciwnika. Na tym co pomieszczą silniki można co najwyżej przelecieć 2 układy i stoczyć jedną walkę, a i tak nie ma pewności, czy zdołamy wr

ócić. Przyda się więc kilka tankowców (statków wyposażonych w dodatkowe supply).

A co z tą szybkością budowy?

W ship yardzie można wydać określoną ilość surowców na turę. Czasami projekt statku przekracza tą wartość zaledwie o kilka ton, a więc nasz statek jest budowany turę dłużej. Wystarczy pozbyć się jednego modułu i mamy wymierne korzyści. Trzeba pamiętać o statkach wyspecjalizowanych. Sweeper na wypadek napotkania min, transporter piechoty, jakiś statek do zestrzeliwania myśliwców, tankowce, jednostki naprawcze, jednym słowem porządna flota. W tym momencie koszty utrzymania przekroczyły przychody :) Trzeba też pamiętać o unowocześnianiu naszej floty i przebudowie naszych starych statków - tak, to też występuje w grze.

Badania naukowe.

Wybieramy określone ścieżki i się ich trzymamy, dopóki przeciwnik nie wyskoczy z czymś, czemu musimy przeciwdziałać. Nie wynajdujemy niepotrzebnie wszystkich możliwych rodzajów dział, bo i tak będziemy pewnie montować tylko jeden typ. Mała uwaga co do small weapons montowanych w myśliwcach. Ta technologia zmniejsza WSZYSTKIE dostępne AKTUALNIE typy broni. Każdy typ wynaleziony później wymaga osobnego projektu w small weapons, a to pole, jak i każde inne, ma skończoną ilość ulepszeń.

Wywiad - jeśli oczywiście występuje w grze. Działa podobnie jak badania naukowe. Stawiamy budynki, które generują punkty wywiadu, a te wydajemy na tajne operacje. Jedynym wyjątkiem jest kontrwywiad. Ten projekt działa nawet wtedy, kiedy jest w trakcie "wynajdywania".

Inqistor
inqistor@o2.pl



Autor: Inqistor
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.11.2011 | Madlock » Widać, że autor grał na ręcznych bitwach, które sł
05.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję