Sztab VVeteranów
Tytuł:
Producent:
Dystrybutor:
Gatunek:
Premiera Pl:
Premiera Świat:
Autor: 91
Ocena
czytelników GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI % procent
Might And Magic IX

Przedmioty, przedmioty ach, jak wiele przedmiotów!



Tak jak nie istnieje król bez berła i tronu tak nie ma bohatera bez odpowiedniego wyposażenia. Podczas licznych przygód natrafimy na olbrzymie ilości przedmiotów zarówno tych magicznych jak i całkiem pospolitych. Ponieważ pieniążki w MM9 pełnią bardzo ważną rolę Might and Magic IX 202709,3

(to chyba jedyny RPG w którym zawsze cierpi się na ich niedosyt), warto skreślić kilka słów o kolekcjonowaniu wyposażenia. We wszystkich miastach które odwiedzimy znajduje się przynajmniej kilka sklepów oferujących zakup mieczy, zbroi czy też innych gadżetów które każdy szanujący się Heros powinien posiadać ;). Moja rada brzmi jednak - nic nigdy nie kupujcie! Might and Magic IX 202709,4

Wszystko co oferują sklepikarze możemy znaleźć, ukraść bądź wywalczyć, po co więc przepłacać (kurcze, znowu mówię językiem z reklamy, TV rzuca się na umysł? ;)) Ceny są wręcz zbójeckie, marże sklepikarzy sięgają kilkuset procent! Z pomocą przychodzi umiejętność Kupiectwo, ale musi być ona rozwinięta do bardzo wysokiego poziomu by nasza kieszeń odczuła zdecydowaną różnice. Mimo wszystko od samego początku powinniście regularnie ją zwiększać, inaczej możecie dojść do przykrego momentu, że mimo wymaganych punktów doświadczenia nie będziecie wstanie opłacić treningu naszych Bohaterów, a bez tego awans na kolejny stopień wtajemniczenia jest niemożliwy. W sklepach kupujemy jedynie księgi umiejętności, księgi czarów i czasami napoje magiczne. A skoro o już o nich mowa to starajcie się mieć w zapasie ok. 50 mikstur leczących rany i regenerujących punkty magii.

Might and Magic IX 014825,1

Wprawdzie to nasi Magowie będą odpowiedzialni za regeneracje punktów życia, lecz co zrobicie gdy to właśnie Mag w wyniku obrażeń stanie się nieprzytomny? Albo gdy kończą się nam siły, zewsząd atakują nas wrogowie, a nam brakuje kilku punktów Magii by rzucić zaklęcie Kotwica Lloyda i teleportować się do pobliskiej świątyni? Właśnie w takich krytycznych momentach używamy magicznych eliksirów. Kolejna istotna kwestia która jak na złość została pominięta w instrukcji - w plecaku każdego bohatera mieści się dokładnie 100 przedmiotów. Bez względu na ich wielkość, wagę i siłę naszego Herosa. Trochę do śmieszne, bo wątły Mag może dźwigać 100 pełnych zbroi, płytowych podczas gdy mocarny Krasnolud nie może unieść więcej niż 100 zwojów pergaminów ;).

Na szczególne wypunktowanie zasługują tak zwane Czarne skrzynie. Można je odnaleźć w kilku miejscach, lecz by przedrzeć się do nich należy wcześniej wyeliminować hordy przeciwników. Otworzenie samej skrzyni również proste nie jest, albowiem bronią jej zabójcze pułapki z którymi nawet Mistrz rozbrajania może mieć problem! Pomyłka jest dość bolesna albowiem obrażenia wynoszą od 250 do 650 (!) punktów. W tym miejscu trzeba zapytać, "po co to wszystko?". Ano po to moi kochani, że w środku zawsze znajduje się Artefakt (zazwyczaj losowo generowany). Niekumatym ;) wyjaśniam, że Artefakt jest to przedmiot jedyny w swoim rodzaju, obdarzony niezwykłymi mocami którymi obdarzy swojego właściciela znacznie zwiększając jego umiejętności. Dla takich cacuszek królowie Might and Magic IX 015700,1 prowadzili wojny, a bohaterowie walczyli niczym dresiarze o nowe komórki ;). Wieść gminna głosi, że Czarne skrzynie można odnaleźć w: Domu Kluso (Drangheim), Świątyni Dooka (ukryte drzwi za jedną z tarcz), Inventa Storca, Ruinach Verhoffen, Laboratorium Lisza, Więzieniu w Drangheim, Wieży Lodowego Olbrzyma, Tunelu pomiędzy Throndheim i Yorwick, i kilka (!) w Grobowcu Tysiąca Przeraz.

Might and Magic IX 015644,1

By narobić wam jeszcze więcej smaczku i podkreślić różnice - mała lista przedmiotów (najgorszy, średni, najlepszy) które udało mi się po ciężkich bojach zdobyć (pamiętajcie, że większość najdroższych przedmiotów posiada dodatkowo szczególne cechy których tu nie wymieniłem):

NazwaTypZadawane obrażeniaWartość
SiekieraMiecz3-650
Wojenna czarownicaMiecz9-27600
Krwawy topórMiecz38-5320000
Elitarny sztyletMiecz4-6100
Czarne serceMiecz25-5023000
Miecz najemnikaMiecz8-16600
Miecz MevanMiecz45-8515000
KośćObuch1-31
Laska prawdyObuch10-161000
SamarjitObuch36-5420000
Surowa włóczniaWłócznia1-950
Laga CoutaWłócznia11-261500
FormanirWłócznia47-6335000
Łuk uczniowskiŁuk4-8100
Łuk KompozytowyŁuk9-19900
Czarny prochŁuk50-6030000
Miotany sztyletBroń miotana4-8125
TillhyggeBroń miotana40-5020000


NazwaTypKlasa pancerzaWartość
Pancerz pikowanyZbroja Skórzana15
Imperialna łuskaZbroja Skórzana142000
Śmiertelny CuirasZbroja Skórzana4015000
Żelazny ŁańcuchZbroja Łańcuchowa141500
Lachmon HauberkZbroja Łańcuchowa183000
PoltergeistZbroja Łańcuchowa2025000
Pełna ZbrojaZbroja Płytowa224000
Zbroja CiemnościZbroja Płytowa337500
SwordsbaneZbroja Płytowa7520000
Drewniana tarczaTarcza15
Kaloryfer ;)Tarcza121600
Nieprzyjacielski strzałTarcza6020000
Skórzana czapaHełm15
Smoczy hełmHełm9800
BrongnokerHełm2535000
Chłopski pasPas240
Smoczy pasPas10600
HubrisPas620000
Rękawice z materiałuRękawica15
Rękawice pochodoweRękawica9900
Laet'axRękawica3025000
Puszyste pantofleButy15
Stalowe ButyButy7600
Buty wędrowcaButy2020000
<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.08.2022 | m237 » "Matilda II - twardy orzech" Zdjęcie przedstawiają
07.01.2014 | delux » Skorzenny nigdy nie był generałem majorem tylko po
16.06.2013 | Vodayo » Czysta matematyka i zapewne bliska prawdy. Słabośc
29.09.2012 | Podromca4321 » Dzięki nawet niewyobrażanie sobie jak mi to pomogł
17.04.2012 | Turel » Sejmitar: W wolnym tłumaczeniu znaczy tyle co sza
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję