Soldier Of Fortune 2: Double Helix
Tytuł: Soldier Of Fortune 2: Double Helix
Producent: Raven Software
Dystrybutor: Licomp Empik Multimedia
Gatunek: FPS
Premiera Pl:2006-06-12
Premiera Świat:
Autor: 20
Soldier Of Fortune 2: Double Helix | ||
Soldier Of Fortune 2: Double HelixSwego czasu firma Raven Software wypuściła kontrowersyjną grę (a która nie jest kontrowersyjna?), Soldier of Fortune. Była ona mocno krytykowana za brutalność, drastyczne sceny śmierci i, jak zwykle w takich grach, mnóstwo krwi (w niektórych krajach nawet wycofano grę ze sprzedaży). Bohaterem był były komandos John Mullins, a właściwie był on nie tyle bohaterem, ile konsultantem przy tworzeniu gry. To właśnie dzięki jego wiedzy stworzono wszystkie misje, broń i otoczenie. Była to jedna z pierwszych gier, w której przeciwnicy mieli wyznaczone specjalne strefy trafień, od których zależały ich rany. Poza tym gra była naprawdę niezła w trybie multiplayer. Jednak grę skończono i gracze zaczęli oczekiwać drugiej części. Długo nie było wiadomo czy gra powstanie, aż w końcu oświadczono, że powstanie, jednak dopiero pod koniec roku. No cóż, przyjdzie nam trochę poczekać, by znowu wcielić się w najemnika. Ale na razie zobaczmy co będzie oferować gra.
A więc w drugiej części gry znowu będziemy mieli okazję wcielić się w
Johna Mullinsa, który oczywiście także brał udział przy tworzeniu gry.
Jednak już teraz mam niemiłą niespodziankę dla wszelkich fanów gier
sieciowych. Otóż Soldier of Fortune II będzie wyłącznie grą single player.
Raven Software nie planuje dodania trybu multiplayer.
Wydaje się to bardzo
dziwne w czasach, gdzie praktycznie każda gra posiada ten tryb, a jakby tego
było mało, powstaje coraz więcej gier tylko sieciowych. Nie wnikajmy w
przyczyny tej decyzji. Być może autorzy chcą skupić się na trybie dla
jednego gracza, by jak najlepiej go dopracować? Pożyjemy, zobaczymy.
Pierwsza część gry chodziła na silniku Quake II, który bardzo ograniczał działania autorów. Nie mogli oni bowiem umieścić w grze tego, co by chcieli. Dlatego sequel będzie już wykorzystywał silnik z Quake III: Team Arena, użyje specjalnego systemu ROAM autorstwa Ravena, który posłuży do tworzenia terenu oraz skryptów ICARUS wykorzystanych w grze Star Trek: Voyager Elite Force. Pamiętacie pewnie, że w pierwszej części użyto specjalnego systemu renderingu, zwanego GHOUL. W SoF2 będzie użyty GHOUL II, znacznie rozszerzona wersja wcześniejszego systemu. System ten obsługiwał strefy trafień, których było 13, oraz wszelkie trójwymiarowe obiekty w grze. GHOUL II jest dużo bardziej zaawansowanym systemem. Liczba stref, w które można trafić przeciwnika zwiększyła się z 13 do aż 36. A wszystkie postacie są modułowe, dzięki czemu będzie można dodawać kolejne obiekty przy mniejszym nakładzie pracy. Soldier Of Fortune 2: Double Helix | ||
| 1 | 2 | następna >> |