UFO: Afterlight

UFO: Afterlight
Sztab VVeteranów
Tytuł: UFO: Afterlight
Producent: Altar Interactive
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2007-03-16
Premiera Świat:
Autor: gary_joiner
Ocena
czytelników 70 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 65% procent
Głosuj na tę grę!

UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa

ufo-afterlight-bitwa-o-marsa-2442-1.jpg 1
Interfejs i mechanika półturowego trybu taktycznego są bardzo dobrze wykonane. Twoi podkomendni mogą przemieszczać się chodem lub biegiem, mogą przykucnąć celem polepszenia celności, korzystać z różnych trybów prowadzenia ognia, podkładać ładunki wybuchowe, ciskać granatami (w grze zaimplementowano dość realistyczny model fizyki obiektów), ukrywać się za przeszkodami itp. Istnieją bardzo przydatne możliwości kolejkowania rozkazów i przyznania żołnierzom odrobiny autonomii, dzięki którym ilość chaotycznego klikania udaje się sprowadzić do minimum. Drażni jedynie całkowita nieinteraktywność i statyczność środowiska, tym bardziej że wiele starszych gier (szczególnie X Com – Apocalypse) przyzwyczaiła nas do wysadzania, spopielania i wyburzania nieodpowia
dających nam elementów wystroju poziomów.

Miłym zaskoczeniem jest różnorodność lokacji stanowiących scenerię potyczek. Powierzchnia planety nie jest jednostajnym piaszczystym pustkowiem – obszary na których przyjdzie ci toczyć bitwy w większości pokryte są ludzkimi bądź obcymi zabudowaniami. Ilość map jest niestety zauważalnie ograniczona, jednak fakt, że lokacje zmieniają swój wygląd wraz z postępem procesów mających przemienić pustynną powierzchnię Marsa w kwitnący raj w dużej części to rekompensuje. Otwarte przestrzenie faworyzują broń o dalekim zasięgu, mapy naszpikowane budynkami eksplorować najlepiej z potężnymi giwerami przeznaczonej do walki w zwarciu, obszary pokryte wzniesieniami, dolinami i licznymi przeszkodami terenowymi są idealne do wykorzystania pełnego potencjału broni miotanej, szczególnie granufo-afterlight-bitwa-o-marsa-2442-2.jpg 2atów. Niestety, na ogół na wojskowe misje lecieć będziesz w ciemno – nie znając topografii terenu, więc zamiast optymalnego dla danej lokacji ekwipunku będziesz musiał zadowolić się uniwersalnym zestawem. Nie będziesz miał też jakichkolwiek informacji o liczebności i sile przeciwnika, nie będziesz mógł wybrać miejsca początkowego rozlokowania twych sił. Są to bardzo zauważalne, psujące zabawę i w dodatku absurdalne z punktu widzenia fabuły („Panie naczelniku! Naszą elektrownię słoneczną zaatakowali kosmici! Nie wiemy wprawdzie ilu i jak uzbrojonych, nie wiemy nawet jak wyglądają tereny otaczające naszą elektrownię słoneczną, ale za to asy satelitarnego wywiadu poinformowały nas jakiej rasy są najeźdźcy! Więc niech pan naczelnik łaskawie pakuje tyłek do mogącego wylądować w tylko jednym miejscu mapy latającego spodka i odpiera inwazję!”).

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję