Stalingrad
Sztab VVeteranów
Tytuł: Stalingrad
Producent: Elixir Studios
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2005-11-18
Premiera Świat:
Autor: 901
Tytuł: Stalingrad
Producent: Elixir Studios
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2005-11-18
Premiera Świat:
Autor: 901
Stalingrad | ||
Rozgrywka została nieznacznie ograniczona do dwóch kampanii. Zamiast gry sieciowej mamy jednak do dyspozycji aż 43 misje. Dzięki takiemu rozwiązaniu spędzimy długie godziny, przemierzając kolejne etapy. Oczywiście wszystko zależy tylko i wyłącznie od nas, od naszego podejścia do rozgrywanych misji, a jeszcze dokładniej - od poziomu trudności, jaki wybierzemy oraz celu, jaki sobie postawimy. Grę można przejść na dwa sposoby: łatwy oraz realistyczny. Wybierając sposób pierwszy, czyli łatwy, możemy bardzo szybko przejść grę. Na łatwym poziomie trudności wojska, którymi kierujemy, są znacznie silniejsze od przeciwników, a co za tym idzie, mamy niesamowitą przewagę. Jednak nie jest tak do końca, ponieważ jeśli nie mamy umiejętności przewidywania oraz planowego działania, to nawet z taką przewagą możemy położyć misję. Pamiętajmy, że atakując stajemy się agresorami, czyli jesteśmy narażeni na olbrzymie straty związane z przygotowanymi do obrony przeciwnikami, którzy są okopani oraz posiadają odpowiednią broń do wyniszczenia ciężkiej, pancernej jazdy. W takich sytuacjach nieodzownymi stają wszystkie umiejętności dowódcze.
Natomiast kiedy wybierzemy realistyczny poziom trudności, to ilość wojsk, jak również ich siła, będą zgodne z faktami historycznymi. To jest prawdziwa gratka dla stratega, bowiem możemy wcielić się w majora dowodzącego wojskami i przekonać się, jak ciężkie jest to zadanie. Z pewnością wiele osób zmieni zdanie na temat swoich umiejętności. Wcale nie jest tak łatwo być dowódcą. W tę grę można grać całymi tygodniami, zastanawiając się nad kolejnymi posunięciami taktycznymi oraz strategicznymi. Nawet nie ma mowy, abyśmy na tym poziomie trudności przeszli misję w godzinę. Z każdą kolejną misją będzie coraz trudniej i ciężej. Jednym słowem, ta gra bardzo dobrze wyjaśnia, dlaczego tak długo trwają bitwy, a wojny mogą ciągnąć się latami.
Nasze wysiłki nie pójdą na marne, dlatego że twórcy gry zadbali o to, żeby gracze mieli się czym pochwalić. Mówiąc konkretniej, w grze pojawiają się akta osobowe, naturalnie bardzo uproszczone. Tworzymy nasz własny profil gracza i „na dzień dobry” zyskujemy status majora, który oczywiście jest wyszczególniony w aktach osobowych. Dalej pojawiają się umiejętności takie jak: taktyka, logistyka, zwiad, siła charakteru, planowanie oraz morale. Wszystkie nasze umiejętności początkowo mają wartość 35% i – w zależności od naszych poczynań - z każdą wykonaną misją liczby te będą rosły bądź malały. Nie jest tak łatwo, że wszystko tylko rośnie - jeśli położymy w misji logistykę, jej wartość automatycznie zmaleje, a tym samym zyskamy mniej doświadczenia. Właśnie, aby uzyskać awans, w oddzielnej rubryczce akt, zawierającej informacje na temat naszego doświadczenia, musimy dobrnąć do maksimum. Posiadając wyższy stopień wojskowy i dodatkowo program do robienia screenów, będziemy mogli pokazać światu jak wytrawnymi dowódcami jesteśmy. Rozgrywka właściwa jest uproszczona do poziomu dowodzenia. Zrezygnowano z rozwoju oraz produkcji, czyli z całej części ekonomicznej. Nie mogło jednak być inaczej, bo gra jest swoistym typem symulacji wojennej. Stalingrad | ||
<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | następna >> |