Spellforce: The Order of Dawn
Tytuł: Spellforce: The Order of Dawn
Producent: Phenomic
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: RTS/RPG
Premiera Pl:2004-06-24
Premiera Świat:
Autor: 91
Spellforce: The Order Of Dawn | ||
Gramy!
O mechanice gry można pisać godzinami. Wiele rzeczy jest nowych i należałoby je wyjaśniać od podstaw. Spróbuje, więc choć pokrótce omówić najciekawsze aspekty gry. Zaczynamy naszą przygodę jak typowego RPGa, czyli od stworzenia naszej postaci. Wybieramy jej umiejętności (4 kanony magii, różne rodzaje broni) i zwiększamy interesujące nas cechy (siłę dla wojowników, inteligencje dla magów etc.). W czasie gry naprzemian przeplatają się elementy rodem z gier RPG i RTS. Możemy obserwować świat z dwóch odmiennych perspektyw- albo z lotu ptaka, albo z kamery ustawionej za plecami bohatera (TPP) rodem z gier przygodowych. Pierwsza z nich doskonale się sprawdza przy rozbudowie bazy i działaniach wojennych, natomiast druga pozwala dokładniej przyjrzeć się otoczeniu i sterować postacią w sposób charakterystyczny dla gier RPG (biegać kursorami). Z napotkanymi postaciami możemy rozmawiać, zadawać im pytania, zdobywając w ten sposób przydatne informacje, czy też podejmując się wykonywania dla nich zadań. Bo w Spellforce niczym w klasycznym RPG dodatkowych przygód jest bezliku! Za ich wykonywanie otrzymamy nagrody i oczywiście punkty doświadczenia, które można przeznaczyć na dalszy rozwój bohatera. Musimy dbać o zdobycie odpowiedniego wyposażenia, uzbrojenia, czarów i magicznych run. To właśnie dzięki tym ostatnim uzyskujemy możliwość tworzenia armii. I tak oto dochodzimy do elementu strategicznego, albowiem w wybranych miejscach na mapie znajdują się monumenty pozwalające nam przyzywać odziały wybranej rasy (Elfy, Krasnoludy, Ludzie, Trolle, Orki i Elfy ciemności). Każda z nich posiada zupełnie inne jednostki, przez co wymaga zastosowania charakterystycznych taktyk walki.
Stawiamy, więc nowe budynki, zdobywamy surowce (aż 7 rodzajów!) i rekrutujemy oddziały z pomocą których nasz bohater będzie mógł wykonywać trudniejsze zadania, czy też przedostać się przez terytorium okupowane przez wroga. Podczas przygód zdobędziemy plany kolejnych budynków, pozwalającym rekrutować silniejsze oddziały. W bardzo dużym uproszczeniu można więc
powiedzieć, iż każdy scenariusz składa się z małych etapów- najpierw gramy cześć przygodową sterując samym bohaterem, rozmawiając z postaciami i dowiadując się co mamy wykonać. Po odnalezieniu monumentu budujemy bazę, tworzymy armię i toczymy spektakularną bitwę. Na koniec korzystamy z portalu przenoszącego na nową wyspę, gdzie zaczynamy od początku.
| ||
<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | następna >> |