Age Of Empires II The Conquerors

Age Of Empires II The Conquerors
Sztab VVeteranów
Tytuł: Age Of Empires II The Conquerors
Producent: Ensamble Studio
Dystrybutor: A.P.N. Promise
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2000-09-25
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 89 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Age Of Empires 2: The Conquerors

Misja 4- La Noche Triste

Cele: 1. Zniszczyć Hiszpański Cud eliminując tym samym ich wpływ w Tenochtitlan. 2. Uratować azteckich wojowników więzionych przez plemię Tlaxcala. 3. Przepłynąć jezioro w celu zdobycia surowców.

Bardzo ciekawa i przyjemna misja. Po pierwsze musimy znaleźć sprzymierzeńców którzy pomogą nam w walce. Kierujemy się na południe- przyłączy się do nas przebywająca tam (1) grupa Wojowników (5 Elitarnych Harcowników, 5 Pikinierów, 5 Orlich Wojowników). Zawracamy na północ. Most umożliwiający przejście przez jezioro jest bardzo dobrze broniony przez wojowników Tlaxcala- na szczęście możemy skorzystać ze stojących w pobliżu statków transportowych (2) pilnowanych jedynie przez trzech Orlich Wojowników. Lądujemy na drugim brzegu i podążamy na północ eliminując małe grupki wroga. Uważajcie na Mnicha przebywającego w pobliżu klatki z Jaguarami (3)! Odbijamy na wschód zabierając z sobą stojącą w pobliżu Katapultę- przyda się już niedługo albowiem dalszą drogę blokuje nam grupa 6 Wojowników Jaguarów i dalej 9 Orlich Wojowników. Przed nami osada Tlaxcala- właściwie to wystarczy nam zniszczyć jedną Wieżę Strzel. i burząc palisadę uwolnić przetrzymywanych tam azteckich wojowników (4) którzy natychmiast się do nas przyłączą. Dłuższy pobyt w wiosce mija się z celem- pobliskim mostem podążamy do miasta Tenochtitlan. Oczywiście siły którymi dysponujemy są o wiele za małe by zniszczyć Cud- zamiast tego udamy się do portu (5) i spróbujemy przejąć stojące tam statki. Nie wdawajcie się w dłuższą walkę z obrońcami- Katapulty wroga są w stanie zadać nam ogromne obrażenia. Szybko pakujemy naszą armię do pięciu Okrętów Transportowych i pod obstawą dwóch Statków Ogniowych odpływamy. Kierujemy się na południowy wschód (najlepiej łukiem by ominąć hiszpańską Flotę) i dobijamy do kolejnego lądu. W jego centrum znajduje się mała wioska z Klasztorem (6) a mieszkający tam Mnisi zechcą nam pomóc. Pora wybrać się na małe polowanie- wysyłamy dwóch, trzech Mnichów na północ do miasta Tenochtitlan w celu nawrócenia przynajmniej jednego z pracujących przy wycinaniu drzew wieśniaków (7). Nie powinno być to szczególnie trudne- lecz na wszelki wypadek wraz z Mnichami poślijcie jako obstawę kilku Wojowników którzy zajmą się ewentualną grupą pościgową. Posiadając własnych pracowników zaczynamy budowę naszej bazy- Centrum Miasta najlepiej wybudować w pobliżu krzaczków jagodowych (8). Czas na standardową rozbudowę- pamiętajcie jednak by nie stawiać budynków zbyt blisko wody (na których rządzą hiszpańskie Galeony) i upływającym czasie. Koniecznie wybudujcie Uniwersytet i opracujcie technologie zwiększające siłę Trebuchetów! Nasza armia musi być dość silna- zniszczenie cudu może wymagać nawet kilku ataków. Jej podstawą będą Orli Wojownicy będący wstanie szybko eliminować jednostki Konkwistadorów i machiny oblężnicze wroga. Standardowo przyda się liczna grupa Mnichów przeciągająca oddziały wroga na naszą stronę i duża ilość Trebuchetów (ponad 5) by w miarę szybko niszczyć Zamki przeciwnika. Zadziwiająco przydatne okażą się olbrzymie kusze- Skorpiony, warto wyprodukować ich przynajmniej kilka. Czas na uderzenie! Przekraczamy most i zaczynamy przeszkadzające nam w marszu umocnienia wroga. Zamek znajdujący się z prawej strony, Fabrykę Broni Oblężniczej (uwaga na katapulty!), Bramy i Zamek znajdujący się z prawej strony (kolejność optymalna). I to już właściwie koniec- od strony wschodniej przedostajemy się w pobliże Cudów. Rozstawiamy za mostem Trebuchety i nic nie robiąc sobie z ustawionych na wschodzie warowni w ciągu kilku chwili po Cudzie pozostanie tylko mgliste wspomnienie.

Misja 5- The Boiling Lake

Cele: 1. Pokonać plemię Tlaxcala. 2. Pokona

ć Hiszpanów.

Zadanie fakultatywne: Doprowadzenie do naszego Zamku hiszpańskich Koni i Wozów.

Zaczynamy od wyparcie Hiszpańskiej armii z miasta Tenochtitlan- nasza liczna armia jest w stanie zadać dość duże straty uciekającym w bezładzie jednostkom hiszpańskim. Nie gońcie ich jednak zbyt daleko by nie natknąć się znaczne siły plemienia Tlaxcala zgrupowane na północny (5). Ich wyeliminowanie będzie łatwiejsze, gdy zrobimy przerwę i wyleczymy rany- dzięki temu odniesiemy znacznie mniejsze straty. Po opanowaniu sytuacji pora zająć się przygotowaniami do głównej ofensywy. Nasza baza składa się z dwóch części- Zamku wraz z zapleczem produkcyjnym (1) i Centrum Miejskiego z zapleczem ekonomicznym. Na starcie dysponujemy już praktycznie wszystkimi możliwymi technologiami- opłaca się wybudować jeszcze młyn i uniwersytet by opracować te pozostałe. Jezioro które zajmuje większą część mapy jest niezwykle zarośnięte- oznacza to, że można przejść po nim na pieszo (!) choć i statki mogą się po nim poruszać. Walka na wodzie stanowić będzie bardzo ważny element rozgrywki- proponuje ograniczyć się nam do obrony i w tym celu wyprodukować kilka Szybkich Statków Ogniowych które znakomicie radzą sobie z zatapianiem powolnych Galeonów Wojennych przeciwnika. Na środku jeziora znajduje się wyspa z dużą ilością zasobów złota- oczywiście natychmiast wysyłamy wieśniaków do jego wydobywania (ochrona będzie raczej zbędna). Równocześnie z rozbudową tworzymy silną armię składowo identyczną jak w misji poprzedniej. Naszym "asem z rękawa" okazać się mogą technologie przejęte od Hiszpanów. Po zdobyciu rozmieszczonych na mapie Koni (5) i doprowadzeniu ich do Zamku uzyskamy jednostki Tarkanów (jazdy charakterystycznej dla Hunów niezwykle skutecznej przy niszczeniu budynków). Natomiast po dostarczeniu do naszej Warowni hiszpańskich Wozów z prochem (4) otrzymamy Działa! Z cała pewnością wzmocnią one siłę ofensywną naszej armii. O ile z przejęciem Wozów i Koni znajdującymi się na wschodzie nie powinno być problemów, to zdobycie tych zgrupowanych na północnym zachodzie wymagać będzie od nas stworzenia małej ekipy wypadowej (statek transportowy+ trochę wojowników do ochrony). Warto jeszcze wspomnieć o jednej istotnej kwestii- uważajcie na ataki Hiszpanów od strony morza! Kilkakrotnie spróbują za pomocą Statków Transportowych przewieść swoje wojska w pobliże naszych baz- taki szybki, niezauważony atak z wykorzystaniem Trebuchetów może w kilka chwil doprowadzić nas do ruiny, dlatego pozostańcie czujni jak pies podwójny ;-). Pora na ofensywę- pomalutku i z dystansu niszczymy Wieże strzelnicze wroga, zmuszając jednostki obrońców do stoczenia z nami bitwy na otwartej przestrzeni. Siły wroga są dość duże- odpowiednia taktyka walki będzie kluczem do zwycięstwa. Koniecznie zwolnijcie prędkość gry- łatwiej będzie kierować poczynaniami naszych oddziałów. Zwróćcie uwagę, by jednostki Orlich Wojowników walczyły z Konnicą, a pod żadnym pozorem nie atakowały Wojowników Jaguarów plenienia Tlaxcala (tymi zajmą się nasi Mnisi, Skorpiony lub wojownicy Jaguary)! Po sforsowaniu pierwszej bramy proponuję odbić na północ i najpierw unicestwić Hiszpanów (6), dzięki temu zyskamy kolejne Wozy z prochem które przydadzą się w dalszej potyczce. Wystarczy zniszczyć Centrum Miejskie i wybić wszystkich pracujących w pobliżu wieśniaków. Po wyleczeniu ran i uzupełnieniu strat (a może nawet stworzeniu nowej armii jeśli ta pierwsza poległa w boju) ruszamy na wioskę Tlaxcala (7). Duży problem mogą sprawiać pływające po jeziorze Okręty do ich zatopienia najłatwiej wykorzystać naszych Mnichów albo Trebuchety (którym wydajemy rozkaz obstrzału zaznaczonego punktu. Jest to o tyle ważne, że dzięki temu Statki wroga nie będą robiły uników).

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
05.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
25.04.2010 | Namo » Jeszcze są: TO SMITHEREENS - masz sabotażystę BL
23.02.2009 | Ghirlandai » Bardzo dobry poradnik,dzięki niemu przeszłem całą
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję