Wyniki Blizzarda - dystrybucja cyfrowa głównym źródłem przychodu

Firma Activision Blizzard opublikowała wczoraj sprawozdanie finansowe za drugi kwartał bieżącego roku.

Raport zaskakuje między innymi faktem, że według ogólnie przyjętych amerykańskich zasad rachunkowości, GAAP [ang. Generally Accepted Accounting Principles], przychód z dystrybucji cyfrowej wyniósł 49% ogólnego przychodu korporacji w wysokości 970 milionów dolarów netto (w roku poprzednim było to 1,05 miliarda), natomiast niestandardowe metody obliczania, non-GAAP, wskazują, że było to aż 73% przychodu w wysokości 658 milionów dolarów netto (o 50 milionów więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego), co jest absolutnym rekordem. Bobby Kotick, dyrektor generalny firmy Activision Blizzard, za źródło lepszych niż oczekiwane wyników podał sprzedaż gier World of Warcraft, Hearthstone: Heroes of Warcraft, Diablo III: Reaper of Souls, a także Call of Duty.

W ciągu najbliższych kilku miesięcy mają ukazać się kolejne tytuły, które mogą zapewnić firmie Activision Blizzard znaczne zastrzyki gotówki, a mianowicie World of Wacraft: Warlords of Draenor (ponad 1,5 miliona zachodnich subskrybentów złożyło przedpremierowe zamówienie), Call of Duty: Advanced Warfare, Skylanders Trap Team, a także Destiny. Z tym ostatnim tytułem wiązane są szczególne nadzieje, gdyż korporacja spodziewa się osiągnięcia, że będzie to największa premiera nowej marki w historii branży gier wideo.

Według standardów GAAP, zysk netto za drugi kwartał bieżącego roku wyniósł 204 miliony dolarów, co jest wynikiem gorszym o około 37% względem analogicznego okresu roku poprzedniego. Firma spodziewa się jednak wzrostu przychodu za rok kalendarzowy 2014 z 4,22 miliarda dolarów do 4,24 miliarda dolarów. Jak widać, Activision Blizzard jest zadowolone ze swoich najnowszych wyników finansowych.

Źródło:
"Meehovv" - GRY-OnLine


Klemens
2014-08-06 17:22:41