Wiedźmin: Pogromca potworów pod ostrzałem po dużej aktualizacji 1.2.0

The Witcher: Monster Slayer, czyli mobilna produkcja korzystająca z technologii rozszerzonej rzeczywistości, otrzymała duża aktualizację.

Łatkę oznaczono numerem 1.2.0 i przynosi ona wiele zmian.

Wprowadzono nowy system progresji zwany Szlakiem. Awansując na kolejne poziomy, nasz bohater staje się silniejszy oraz odblokowuje niedostępne wcześniej umiejętności i receptury. Otrzymuje także nagrody, wśród których pojawiają się skrzynie zawierające przedmioty i walutę.

Wraz ze zdobywaniem przez nas kolejnych poziomów Wiedźmińskiej Rangi wzrastać będzie siła napotkanych wrogów.

Patch 1.2.0 mocno przerobił także system Alchemii. Teraz eliksiry oraz oleje mają określony czas działania, tak aby ich efekty nie wyczerpywały się po pojedynczej walce. Ponadto umożliwiono ich spożywanie z poziomu ekwipunku. Z kolei stanowiska alchemiczne, zamiast znikać po określonej liczbie użyć, mogą zostać teraz naprawione.

W profilu postaci pojawiły się statystyki, takie jak atak czy żywotność, co pozwala monitorować siłę zadawanych ciosów lub skuteczności rzucanych Znaków. W ten sposób wzmocnione zostały elementy RPG w grze i autorzy obiecują, że to dopiero początek, a kolejne zmiany w tym kierunku zostaną zaimplementowane w przyszłych aktualizacjach.

Warto dodać, że twórcy dalej rozwijają system Tygodni Potworów, w ramach których gracze wykonują czasowe zadania związane z konkretnymi monstrami, a w planach jest także wprowadzenie wydarzeń specjalnych.

Aktualizacja gry nie przebiegła bezproblemowo. Gracze narzekają na zmiany w rozgrywce. Np. perfekcyjne parowanie nie powoduje już całkowitego uniknięcia obrażeń, więc w praktyce nie ma sensu się na nie silić.

Fani uważają, ze zmiany w alchemii zbyt upraszczają zabawę, gdyż nie trzeba już starannie zarządzać zasobami, a obecnie każdy potwór wymaga korzystania z tych mechanizmów, jeśli chcemy przetrwać.

Na znaczeniu straciły również dotychczasowe wybory dotyczące rozwoju postaci.

Wszystko to sprawia, że gra stała się jakoby znacznie mniej interaktywna, a gracze mają mniej okazji do podejmowania decyzji wpływających na rozgrywkę.

Co gorsza, pojawiają się też zarzuty, że wprowadzone zmiany miały na celu nakłonić graczy do sięgania po mikropłatności.

Negatywną reakcję graczy widać po recenzjach na Google Play. Przed aktualizacją gra miała średnią ocen przekraczającą 4/5. Teraz spadła do 3,4/5.

W odpowiedzi na tę krytykę na oficjalnej stronie autorzy opublikowali wpis tłumaczący zaimplementowane zmiany. Uznano je za konieczne, gdyż gracze skarżyli się, że po osiągnięciu odpowiednio wysokiego poziomu rozwoju walki stawały się nudne. Teraz zamiast poprzednich czterech poziomów trudności starć mamy otrzymać bardziej różnorodne wyzwania, które wezmą pod uwagę siłę naszej postaci, rozmiary maszkar oraz rzadkość ich występowania.

Z kolei system alchemiczny zmieniono dlatego, że gracze chomikowali eliksiry i oleje z myślą o kolejnych starciach, po to aby nie marnować ich na pojedynczą potyczkę. Rozciągnięcie czasu ich działania ma zachęcić użytkowników do częstszego korzystania z alchemii.

Nie znaczy to jednak, że twórcy zamierzają obstawać przy swoim. Po wspomnianym wpisie autorzy wystosowali jeszcze jedno oświadczenie, w którym stwierdzili, że przyjęli do wiadomości opinie graczy związane z aktualizacją i wprowadzą zmiany, które wyjdą naprzeciw oczekiwaniom fanów.

Warto na koniec wspomnieć, że wkrótce po premierze aktualizacji wyłączono serwery. Przerwa techniczna potrwa do 31 maja.

Przypomnijmy jeszcze, że gra ukazała się 21 lipca 2021 roku na urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android. Tytuł korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2022-05-29 11:59:49